Alla inlägg den 30 mars 2013

Av Mia - 30 mars 2013 17:02

det var igår morse.

Gick ut och skulle rasta Greta som vanligt innan frukost.

Kommer ut och knackar på rutan och skriker till Lars-Åke. KAMERAN !!   

Det var altså bara -2 grader ute strålande sol   varmt OCh FROSTIGT på träden. En helt otrolig känsla och syn.






Man skulle kunna tro att det var hur kallt som helst ute.






Vårt hus! Nästan som ett spökslott


Över sjön


Till och med stängslet var frostigt


Vägen börjar bli bar nu i alla fall - och skitig


Lars-Åke undrade varför jag skulle förstöra bilden med en hund mitt i .....


Vårt påskris


Med lite ägg i






Och så kom barn och barnbarn på påsklunch.


I torsdags var det en fullmåne på väg upp över horisonten igen. Värsta eldklotet


Denna tog Lars-Åke .......


och denna tog jag.


Idag blev det en tur till klubben. Tänkte att det är ju lördag - även om det är påskafton så tänkte jag att det kommer väl några och tränar. Men icke. Alldeles tomt var det.




Så jag körde lite för mig själv. Vet inte om det är blötan men Greta var inte alls på humör att sätta sig än mindre krypa. Eller om hon är knepig i största allmänhet just nu.


Körde också ett uppletande som gick bra.


Det kom i alla fall upp ett par som precis flyttat till Flen från Torsby. Bruksfolk   Så trevligt.

Och genast var jag på och frågade om dom kunde tänka sig att vara spårläggare och det kunde mannen visst tänka sig. Han hade själv hållt på med spår.


Åkte så hem och åt lite för att sedan ta en promenad runt sjön. Känner mig ganska nöjd nu.


Tjingeling   


Mia  

Ovido - Quiz & Flashcards