Alla inlägg under april 2013

Av Mia - 6 april 2013 19:44

Åkte ut för att titta lite på skogen som vi ska ha spårtävlingar i om fyra veckor. Fortfarande en del snö men för övrigtt såg det nog skapligt ut. Så jag tror stenhårt på att det kommer gå bra. Vad fan vi är ju maj då   

I alla fall var det strålande sol    idag när jag och Sara träffades i Stäringe för att fösöka få till några spår och lite uppletande.

Det såg lovande ut på några ställen men en del snö och ris var det allt ändå. Mest synd om Sara som fick "pulsa" lite. Hundarna har ju inga sådana problem.

Medans spåren låg till sig - och det gjorde dom - nästan tre timmar. Så körde vi lite uppletande. Ingen hel ruta utan bara en korridor.

Lite bilder blev det också.   


Fina Fixa


Full fart ut


Belöning när man kommer in med grejorna


Men oj! Vad var det nu jag skulle göra?


Fixa !


Det är kärlek det!


Så är det Kalles tur att pröva på


Ööh! Jag är ju söt men vad ska jag göra ;-)


Ut och leta!


Nu har matte visat mig! Nu kanske.....


Yes! Här kommer jag med grejen


KOMMER matte!!


Varmt och skönt i slänten!


Så var det Bakinas tur att köra lite uppletande


Hon är ju så söt!


Men matte! Du glömde ju att kissa mig innan.... eller ;-)


Söta Bakina


Ja! Det är en rottweiler *f*


Lyssna kan jag


Sötnosen Bakina


Så var det Gretas tur


Matte ser lidande ut


OJ! Det står visst någon där


Full fart in med första grejen


Fina Greta




HALLÅ! Det är inte spår vi håller på med!


Ska jag komma?


Okey då! Jag kommer!


Då får man godis när man varit duktig


Och så blir det kamp och lek med bollen






Efter det så blev det påsläpp på spåret. Kalle gick först, men det gick väl så där. Sara var väl lite osäker på hur mycket han spårat i skogen tidigare.

Fixa fixade inte spåret idag. Fcik fäste men höll inte i hela vägen. Tråkigt men sådant som händer.


Gretas spår hade väl legat i ca tre timmar. Gick bra idag men slarvade med apporterna. Hon markerade men gick vidare på en gång. Och så missade vi en apport. Blir till att traggla lite extra med apporterna ett tag nu.


Efter detta så åkte jag upp till klubben för att se om det var några kvar där men se det var tomt. Så det bar hemmåt. Skulle sitta på terassen lite men det var blåsigt. Så det blev några vårbilder och så gick vi in i stället


Fina krokusar


Och fina snödroppar


I morgon blir det att gratulera barnbarn


Tjingeling   


Mia


 





  






Av Mia - 1 april 2013 17:51

Härligt nöjd med Greta idag   


La ett spår vid klubben i Katrineholm. Barmark men det doftar starkt av hugget gran/tall, snö som smälte, skare, snö där man trampade igeon 30 cm. Ja blandat kan man säga. Och det var svårt! Såg att hon fick jobba som sjutton hela tiden. Gick inte ner sig något utan letade och letade. Att vi sedan "glömde" tre pinnar i skogen skiter vi i. Hon jobbade på jättebra! Mitt   


Tog en fika och macka i det underabara solskenet    innan vi körde uppletande.


Och det var lite roligt att se. Hon brukar ha väldig fart ut och leta men nu var det bara lunk ut och inte gick hon långt ut direkt som hon brukar. Höll sig mycket i kanten, så jag tänkte att det är väl ny terräng och ganska "tjockt" man såg ju inte hundarna när dom var längst ut. Hon tog i alla fall in fyra föremål, men det sista fick Linda gå ut med så hon fick en positiv bild av träningen.

Sedan var det Caritas tur och hennes hund gjorde nästan samma sak. Hon kom dessutom in med en ragg som inte var av denna värld. Hennes hund är ju van med olika rutor och är i elit så då var det kanske något annat än bara en ny ruta.


Sedan körde vi sittande i grupp och så en platsliggning.  Det var skönt att se att Greta slappnade av mer och mer. Bara i början hon var lite orolig.


Linda och Märta


Lindas hund Otto


Vi körde lite lydnad och kontaktövningar också. Tyckte det fungerade bra. Prövade även kryp och idag kröp hon så jag misstänkter att där det är blött vill hon inte krypa   


Väl hemma stod vi på terassen en liten stund.

Nu har jag en härligt trött hund igen.


Så här såg hon ut igår och även idag.


Lars-Åke la ju ett spår åt Greta igår och det gick också jättebra. Dessutom hade vi alla pinnar med hem, missade dock läderbiten.

Efter spåret njöt vi på terrassen med fika och så försökte vi skotta bort så mycket snö och is som det går.


Gott efter ett jobbigt spår.


Lars-Åke njöt också


Lagade förresten potatisgratin idag. Och kan någon förklara för mig varför potatisen inte blir mjuk?

Den stod inne 1 timme och 10 minuter innan vi åt. Och det var liite för mycket tuggmotstånd. Så när vi var klara satte jag in den ytterligare 30 minuter men fan den var lika "hård" för det. Och det är mjölig potatis   Den tar ju inte åt sig grädden heller.



Nu är en härlig påskledighet snart slut och i morgon väntar jobb igen   Visserligen bara en dag men i alla fall   Sedan ledig onsdag och jobb torsdag och halv fredag. 


Tjingeling   


Mia








Skapa flashcards