Direktlänk till inlägg 6 april 2013

Lite spår och uppletande

Av Mia - 6 april 2013 19:44

Åkte ut för att titta lite på skogen som vi ska ha spårtävlingar i om fyra veckor. Fortfarande en del snö men för övrigtt såg det nog skapligt ut. Så jag tror stenhårt på att det kommer gå bra. Vad fan vi är ju maj då   

I alla fall var det strålande sol    idag när jag och Sara träffades i Stäringe för att fösöka få till några spår och lite uppletande.

Det såg lovande ut på några ställen men en del snö och ris var det allt ändå. Mest synd om Sara som fick "pulsa" lite. Hundarna har ju inga sådana problem.

Medans spåren låg till sig - och det gjorde dom - nästan tre timmar. Så körde vi lite uppletande. Ingen hel ruta utan bara en korridor.

Lite bilder blev det också.   


Fina Fixa


Full fart ut


Belöning när man kommer in med grejorna


Men oj! Vad var det nu jag skulle göra?


Fixa !


Det är kärlek det!


Så är det Kalles tur att pröva på


Ööh! Jag är ju söt men vad ska jag göra ;-)


Ut och leta!


Nu har matte visat mig! Nu kanske.....


Yes! Här kommer jag med grejen


KOMMER matte!!


Varmt och skönt i slänten!


Så var det Bakinas tur att köra lite uppletande


Hon är ju så söt!


Men matte! Du glömde ju att kissa mig innan.... eller ;-)


Söta Bakina


Ja! Det är en rottweiler *f*


Lyssna kan jag


Sötnosen Bakina


Så var det Gretas tur


Matte ser lidande ut


OJ! Det står visst någon där


Full fart in med första grejen


Fina Greta




HALLÅ! Det är inte spår vi håller på med!


Ska jag komma?


Okey då! Jag kommer!


Då får man godis när man varit duktig


Och så blir det kamp och lek med bollen






Efter det så blev det påsläpp på spåret. Kalle gick först, men det gick väl så där. Sara var väl lite osäker på hur mycket han spårat i skogen tidigare.

Fixa fixade inte spåret idag. Fcik fäste men höll inte i hela vägen. Tråkigt men sådant som händer.


Gretas spår hade väl legat i ca tre timmar. Gick bra idag men slarvade med apporterna. Hon markerade men gick vidare på en gång. Och så missade vi en apport. Blir till att traggla lite extra med apporterna ett tag nu.


Efter detta så åkte jag upp till klubben för att se om det var några kvar där men se det var tomt. Så det bar hemmåt. Skulle sitta på terassen lite men det var blåsigt. Så det blev några vårbilder och så gick vi in i stället


Fina krokusar


Och fina snödroppar


I morgon blir det att gratulera barnbarn


Tjingeling   


Mia


 





  






 
 
Ann-Margret, Vinja & Bozza

Ann-Margret, Vinja & Bozza

12 april 2013 01:28

Härligt med lite träning :) Får hoppas att allt snö elände kan försvinna helt så man kan ut och spåra i skogen ordentligt.

Kram

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 8 januari 2018 19:41

Då min älskade Greta inte finns ibland oss längre   

Av Mia - 27 oktober 2014 20:20

Ja det var ju inte igår som jag bloggade. Av olika anledningar har det inte blivit av. Inspirationen har inte infunnit sig. Enormt mycket på jobbet hela året och man har varit helt slut    Få se om det kan bli lite ändring nu i alla fall.   K...

Av Mia - 1 december 2013 19:51

Idag var det premiär för Greta att vara draghund    Efter att ha testat ett par gånger på klubben beslöt vi att vi skulle vara med att dra. Första gången vi kopplade på var hon lite fundersam, men med lite godis går allt vägen.    Sedan var jag j...

Av Mia - 9 juni 2013 19:21

Ja det har varit dåligt med bloggande på sista tiden. Tiden räcker inte till    Efter träningen i Norrköping så var det tävling på Gnesta-Trosa BK. Kvällstävling i lägre spår. Hade egentligen anmält mig för att det var så dåligt med anmälningar så ...

Av Mia - 26 maj 2013 20:40

En liten skara av G-stars var vi idag som träffades på Norrköpings BK för lite hundträning. Gösta med husse Ebbe och matte Monica, Görel med matte Mia och så jag med Greta.   Innan jag åkte var jag tvungen att fota hemmavid. Tyvärr blev bilderna ...

Skapa flashcards