Direktlänk till inlägg 29 april 2012

Så härligt!!

Av Mia - 29 april 2012 19:43

I helgen har vi haft spårtävlingar hemma. Igår dömde jag elitspåret. Första tävlingen för i år så man känner sig ju alltid lite ringrostig. Men om jag får säga det själv så är jag kanska nöjd med dagen. Var bara vid ett tillfälle som jag fick ett litet hjärnsläpp. På krypet sätter sig innan kommando. 7 eller 9 eller 7 eller 9 ?   Var tvungen att tjuvkika kan ju inte göra fel på fast betyg.

Vi var inte klara med tävlingen förrän vid fyra på eftermiddagen och sedan skulle jag ut och snitsla ett spår för högre klass på söndagen och "rita" rutor för 10 högre påsläpp. Så jag var inte hemma förrän efter sju på kvällen. Var en lång dag.  Men mycket nöjd.


Ännu gladare blev jag när jag loggade in på Facebook och såg alla grattisar till Greta.


Hd grad A Ed ua (0)   


Så idag var det dags att vara tävlingsledare på högrespåret. Vi började med lydnad för att sedan åka ut till skogen och köra spår och sedan uppletande.  Idag var vi klara lite tidigare prisutdelning vid tre men det berodde mest på att strulade lite med datorn på sekretariatet.


Efter vi var klara så tog jag ut min lilla prinsessa på plan och körde lite lydnad och kastade bollar. Så roligt tyckte hon.

Så blev det lite sopande i klubbstugan och en liten fika med Anna innan jag for hem.

Väl hemma så meddelade jag Gunnar Lagneström att det blir en spårkurs i juni. Ska bli så roligt. Ska meddela alla som anmält sig att dom kommer med. Fast det får gärna komma fler på föreläsningen på fredagen den 1/6.


Nu har jag varit ute och klippt ner rosorna. Upptäckte ju att det var mer än musöron på björkarna   Har ju fullständigt exploderat ute i helgen.


Tog lite bilder också


Härligt med vitsippoer!


Fin björk!


Är våren på G?


Nu blir det Mästarnas Mästare och lite ost och kex. Och ett glas rött.


I morgon är jag ledig. Vilket betyder att jag får fem dagar ledigt på raken   


Tjingeling  


Mia  


 

 
 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

29 april 2012 21:35

Men åhh vad kul att Gretas röntgen resultat var så bra :) STORT GRATTIS :)

Kram

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

Mia

29 april 2012 21:39

Tack för det! Ja det var skönt. :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 8 januari 2018 19:41

Då min älskade Greta inte finns ibland oss längre   

Av Mia - 27 oktober 2014 20:20

Ja det var ju inte igår som jag bloggade. Av olika anledningar har det inte blivit av. Inspirationen har inte infunnit sig. Enormt mycket på jobbet hela året och man har varit helt slut    Få se om det kan bli lite ändring nu i alla fall.   K...

Av Mia - 1 december 2013 19:51

Idag var det premiär för Greta att vara draghund    Efter att ha testat ett par gånger på klubben beslöt vi att vi skulle vara med att dra. Första gången vi kopplade på var hon lite fundersam, men med lite godis går allt vägen.    Sedan var jag j...

Av Mia - 9 juni 2013 19:21

Ja det har varit dåligt med bloggande på sista tiden. Tiden räcker inte till    Efter träningen i Norrköping så var det tävling på Gnesta-Trosa BK. Kvällstävling i lägre spår. Hade egentligen anmält mig för att det var så dåligt med anmälningar så ...

Av Mia - 26 maj 2013 20:40

En liten skara av G-stars var vi idag som träffades på Norrköpings BK för lite hundträning. Gösta med husse Ebbe och matte Monica, Görel med matte Mia och så jag med Greta.   Innan jag åkte var jag tvungen att fota hemmavid. Tyvärr blev bilderna ...

Ovido - Quiz & Flashcards