Direktlänk till inlägg 17 mars 2013

En härlig helg trots förkylning

Av Mia - 17 mars 2013 17:22

Det är konstigt att denna vecka inte har gått så fort som veckorna brukar. Kan det bero på att jag också jobbade i onsdags? Gunilla hade semester så jag har varit själv på affärs. Fullt ös hela veckan. Det tråkiga är att jag började känna av en förkylning i onsdags redan. Men åkte i alla fall upp en sväng till klubben i onsdags när jag kom. Det var bara Micke där och han var nästan på väg hem när jag kom, men så var jag ju lite sen också. Men han tog ut hunden igen och så körde vi i alla fall en platsliggning och jag körde sedan lite lydnad med Greta. Blev inte så långvarig dock.

På torsdagen och fredagen fick Greta vara hemma med husse. Fick så dåligt samvete för henne att bara komma ut och pinka på lunchen och sedan in igen.  På torsdagen la Lars-Åke ett spår till Greta som vi gick när jag kom hem. Hon gick jättebra men får lite problem när vi kommer ut på vägen. Så träna mer på hårda spår. I fredags morse så hade vattnet frusit för oss    Inte roligt utan vatten kan jag säga. Om ni visste vad mycket man behöver ha vatten till. Toaletten tex. Jag åkte ju och jobbade så mig var det inte så synd om. Och vi har ju tre toaletter så Lars-Åke kunde använda en i alla fall. Klockan tre kom vattnet tillbaka så Lars-Åke var glad att han kunde laga fredagsmiddag.









Syrlig citronkyckling med potatis och haricot verts


Till efterrätt blev det cheesecake med aprikos och hallon.




Tyvärr så hade vattnet frusit igen lagom till jag kom hem.

Så diskningen blev lite provisorisk, smält snö som värmdes.



Som tur var så fanns det lite färskvatten som jag kunde hälla i kaffepannan så vi kunde få kaffe till frukosten på lördagsmorgon.


Lars-Åke åkte tidigt för han skulle till Svealands Bouleförbunds årsmöte i Sala. SJälv hade jag problem att komma ut sängen. Mådde inte bra. Ont i pannan så in i bomben.   Men det var bara att pallra sig upp och ut med Greta.

Det var ju en underbar morgon men man fick kisa för att kunna se. En Ipren och frukost så blev det lite bättre.  Åkte och skulle beställa gardiner men tyget som jag bestämt mig för räckte inte till så det blev att tänka om. Fick låna en rulle tyg med hem för att prova. Men innan dess så åkte jag upp till klubben och tränade en liten stund. Sedan var det dags för föreläsning av Stefan Björkman "Uppfostran, mentalitet och dressyr" På förmiddagen var det endast för instruktörer och sedan för allmänheten. Det är lite synd att det inte var fler nya som kom och lyssnade. Vi gamlingar kände nog igen det mesta.


Fikapaus


Stefan Björkman


Hans hund Junior fick vara med och vara kurshund


Efter det åkte jag hem för att ta en promenad med Greta. Dom höll fortfarande på att försöka få ordning på vattnet.

När jag kom hem fick jag veta att snart är det klart med vattnet.


Och tänk efter en havltimme så hade vi vatten. In i duschen och duschade varmt! Tänk att det kan vara så härligt.

  


Men det är fortfarande provisoriskt så det måste stå och rinna från en kran hela tiden.


Inatt var det mycket hostande. Skönt att kunna hissa upp sängen vid huvudet så det blev lite lindring.


Idag är jag fortfarande snorig och hostig men känner mig inte så risig. Men det blev inte någon tur till klubben. Utan i stället la Lars-Åke ett spår till Greta.


Lätt för mig att se, och jag tyckte det gick lätt för Greta också


Lars-Åke tycker det ser ut som jag har ont i ryggen när jag går, men det är inget jag tänker på här


Belöning får man när man hittat en pinne


Vinklat ner från vägen


Snårigt värre! Fast det var nog bara jag som tyckte


Upp på tomten


 Snart är slutet nära


Där?


Duktig tjej!


Då får man bollen som belöning


Måste ju bara sela av först


Efter spåret var tanken att vi skulle ta en kopp kaffe och semla på terassen, men trots att det var så fint väder så blåste det kallt som satan. Så det blev till att fika inne.


Men efter fikat gick jag ut med Greta på gärdet för att hon skulle få springa av sig lite. Körde inkallning och la bollen så gick vi iväg och hon fick springa tillbaka och hämta den.


Ja där var bollen!


 

Tjoho vad det går!


Och så tillbaka till matte!


 

Tugg?


Nästan så man tappar den då.


Springa kan hon i alla fall


Ett monster?


Hon flyger fram min Greta




Snön bara yr!


Trots solen så blev det kallt och det blev väl inte så jäkla länge vi var ute.


Så här trött blir man när man fått jobba lite

Nu har man fått i sig lite middag "het" potatisgratin" Stinker vitlök i hela huset    Mums.

Ikväll blir det premiär för Mästarnas Mästare.


Ha en bra vecka alla så får vi se om det blir någon blogg till nästa helg.


Tjingeling   


Mia










 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 8 januari 2018 19:41

Då min älskade Greta inte finns ibland oss längre   

Av Mia - 27 oktober 2014 20:20

Ja det var ju inte igår som jag bloggade. Av olika anledningar har det inte blivit av. Inspirationen har inte infunnit sig. Enormt mycket på jobbet hela året och man har varit helt slut    Få se om det kan bli lite ändring nu i alla fall.   K...

Av Mia - 1 december 2013 19:51

Idag var det premiär för Greta att vara draghund    Efter att ha testat ett par gånger på klubben beslöt vi att vi skulle vara med att dra. Första gången vi kopplade på var hon lite fundersam, men med lite godis går allt vägen.    Sedan var jag j...

Av Mia - 9 juni 2013 19:21

Ja det har varit dåligt med bloggande på sista tiden. Tiden räcker inte till    Efter träningen i Norrköping så var det tävling på Gnesta-Trosa BK. Kvällstävling i lägre spår. Hade egentligen anmält mig för att det var så dåligt med anmälningar så ...

Av Mia - 26 maj 2013 20:40

En liten skara av G-stars var vi idag som träffades på Norrköpings BK för lite hundträning. Gösta med husse Ebbe och matte Monica, Görel med matte Mia och så jag med Greta.   Innan jag åkte var jag tvungen att fota hemmavid. Tyvärr blev bilderna ...

Skapa flashcards