Alla inlägg den 24 mars 2013

Av Mia - 24 mars 2013 19:39

.... ja är det någon som är förvånad   


Igår var jag testledare för MH i Eskilstuna. Åtta hundar, fem rottweiler en riesensnauzer, en border colle och en welsh corgi cardigan. Allt gick bra men fy fan vad kallt det var.   

Elharen slutade dessuotm att fungera på första hund så vi fick stå och vänta minst en halvtimme i skogen. Händer och tår mådde inte bra kan jag säga. Även om solen    var framme nådde den inte in till skogen. 

Men sedan flöt det på. Fast jag var inte hemma förrän kvart över sex på kvällen. Och då blev det omgående en VARM dusch!

Trots att jag var dödens trött lyckades jag hålla mig vaken till elva i alla fall   


Idag var det träff med några syskon till Greta. Görel och Gösta med mattar och husse kom till klubben i Flen. Vi började med uppletande.

Är så nöjd med Greta som kom in med alla grejor. Även om hon släppte det första så kom hon in med det i alla fall. Och mjuka grejor är ju lite tuggvänliga   

Sedan körde vi igenom Mia och Görel på lite lydnad. Ser bra ut.


Vänster om march - tror jag


Duktig Görel


Bollen får man som belöning


Mia och Görel


Ska väl säga att jag glömde ta fram kameran så det blev lite bilder när vi nästan var klara   


Vi körde budföring också och Monika fick ställa sig och låtsas vara skytt. Greta sprang ju fram till henne förståss, men andra vändan gick det bra.


Vi avlsutade också med lite skotträning. Både under lydnad och att ligga plats. Greta är berörd men jag tror inte det ska bli några problem att jobba bort om vi tränar rätt här.


Min fina Greta ligger så lungt efteråt


Görel




Fina Görel



MATTE!




Micke och Gullevi var också på klubben


Greta har nog varit duktig eftersom hon fått bollen


Ser ju bra ut







Måste skaffa ny väst snart


Ser ju bra ut, framförgåendet

Kämpa kämpa


Efter träningen åkte jag hem och vi gick en promenad Lars-Åke, Greta och jag.

Sedan blev det våfflor


Mums


Avlsuta med några bilder som Lars-Åkte tagit på Maja då hon ligger på sin favoritplats


Gäsp. Du väcker mig ju


Sömnig


Så sticker vi in tassarna och sover igen



Tjingeling   


Mia











 









Ovido - Quiz & Flashcards