Alla inlägg den 5 december 2011

Av Mia - 5 december 2011 20:15

Ja jag tycker ju inte det är så roligt att blogga om man inte har något roligt att berätta.

Och bara blogga för bloggandets skulle är inget jag gillar.


Men lite uppdateringar kommer i alla fall här.


Helgen 19-20/11 var jag på kryssning med jobbet. Jag-Resia i Eskilstuna bjöd mina tjejer på julbordskryssning. Måste säga att det var verkligen jättegott. Vi hade väldigt trevligt tillsammans. På söndagen hade några av tjejerna beställt massage men stackars Gunilla hade sådan migrän så hon kunde inte gå ur sängen förrän det var dags att stiga av i Stockholm igen   


På onsdagen var jag och klippte mig och gjorde lite slinger. Men jag vet inte om jag tycker att slingorna blev så värst bra. Frågade dock Gunilla på jobbet om dom syntes och det gjorde dom sa hon, så jag kunde väl inte gå tillbaka och reklamera. På eftermidagen tränade vi ihop med Katrineholm på klubben i Flen och på kvällen var det klubbmöte.


Den 26/11 var det så dags för årets domarkonferens. Jag och Anja åkte från mig vid 07.30 på lördagsmorgonen. Och det tog ganska precis en timme till Scandic Skogshöjd i Södertälje.

Det var en trevlig dag med mycket matnyttigt. Även maten var jättebra.

Och jag som går på diet med Camebridgekuren, men det blir lite fusk emellanåt.


Lite frukost innan konferenen börjar.


Mycket domare och tävlingsledare var det.


Trevlig konferenslokal


Lennart föredrog från referensdomarkonferensen.


Leif drog igenom lite om dom nya lydnadsreglerna


Ett gediket program hade vi


På söndagen var det så dags för budgetmöte på klubben. Vi gick igenom budget men även lite om målstyrning då det är ett krav från SBK numera att alla klubbar skall jobba efter målstyrning.

Annas pappa hade också gjort en god lunch. Så åt man igen   


Åsa, Anna och Anna fundersamma


Marie, Svea och Carina lyssnar noga


Så på tisdagen var det dags att åka till Norrköping för en 2-dagars säljkurs för jobbets räkning. Alltid bra att se saker från en annan utomståendes synvinkel. På onsdagmorgonen gick Marie och jag ner till löpbandet och körde i 35-40 minuter. Ja, jag gick i rask takt. Och så åt vi mat!


Så i helgen var det dags för andra tillfället - för min del - tredje tillfället för övriga deltagare. Jag pratar om Spårutvecklingskursen - Hårda spår.

På lördagen var vi på Kolmårdens stora parkering och la lite olika ID-spår. Och sedan åkte vi till klubben för att träna lite där. Vi gick på trappor, genom lekstugan och kanten på sandlådan. Vi korsade varandras på och så gick vi alla bredvid varandra samtidigt med spår över appellplan.

Vi prövade också på snubbeltråd, men alla hundarna "sprängdes" det var lite för svårt för dom och vinden låg dessutom på från fel håll. Men intressant.

Regnet kom också på eftermiddagen  men jag var varmt klädd så det gjorde inget.

Efter avslutad dag så beställde vi mat till klubben och åt en gemensam middag. Sedan åkte jag hem och var dödtrött.


På söndagen var det dags igen och vi träffades denna gång inne i centrala Norrköping på en parkeringsplats.

Sedan la vi ID-spår åt varandra på gatorna. Ja inte där bilarna körde förståss   

Tillbaka på klubben så gjorde vi om samma sak som på lördagen, alla spårade samtidigt på stora appellplan och det fillmades. Hoppas filmen kommer ut på Facebook. Ska bli intressant att se.

Vi gjorde även konkurrensspår. Där alla hundar gick på rad och första hund spårade för att sedan plockas bort och så kom hund nummer två osv. Greta drog som en galning bak i ledet. Men när det blev hennes tur så såg det ut som om hon undrade "vart tog ni vägen", "varför är ni alla bakom mig"? Men så satte hon näsan i backen och spårade av bara den. Skulle nog nästa säga att hon gick med nosen i spårkärnan. Vilken skön känsla!


Ja jag är jättenöjd med Gretas insatts. Ska bli så skoj att ses i mars igen och se hur vi och dom andra utvecklats. Så nu måste det bli träning.


Kameran?    Ja den glömde jag hemma   


Tjingeling   


Mia



Ovido - Quiz & Flashcards