Alla inlägg den 26 december 2011

Av Mia - 26 december 2011 17:25

Tiden går fort när man har roligt sägs det. Och denna jul har sprungit iväg känns det som.

Började min ledighet i onsdags då jag städade inne. På torsdagen var jag bjuden till Stockholm och lunch med en kund.

Mattias Dahlgrens Matbar på Grand Hotel. Mycket gott och trevligt må jag säga.

När jag kom hem så hade pappa och Mili kommit. Lars-Åke lagade blomkåls och falukorvsgratin till middag. Fick i mig utav det också.   

På fredagen tog jag en promenad med Greta - måste ju röra lite på sig. Kan ju inte bara sitta still och äta. Efter det så tog vi in granen och klädde den. Och på efermiddagen åkte skinkan in i ugnen.

På kvällen åt vi utav den lax som pappa och Mili hade med sig. Det är tradition att dom har med sig en rökt lax. Den bara smälte i munen. Till det stuvad potatis.


Mysigt med mycket ljus


Lite suddigt blir det tyvärr.


På julaftonsmorgonen så började då pysslet med att förbereda julbordet.


Maja fick lite räkor, måste ju också känna att det är jul


Är sååå gott så.


Julbordet bestod av det gamla vanliga men ack så gott! Julskinka och lutfisk, två sorters sill som vi gjort själva m.m


Efter julmaten är man ganska dåsig.


Mili hade ju opererat axeln precis innan dom kom ner så hon var lite "handikappad".


På juldagen kom alla barnen och barnbarnen och åt kalkon som har blivit en tradition. Trots allt lite skönt att "slippa" julmat en dag.


Tilda och Ebba leker med spel dom hade med sig.


Vad är det där? Säger Greta om Doris.


Jessen hjälper Lucas att öppna en julklapp


Ebba drömmer sig bort?


Doris undrar nog vart hon hamnat


En VÄLDIGT skäggig Tobias som kelar med Doris


Tilda som egentligen inte vill vara med på bild :-)


Busig Lucas


Lucas vänder fina sidan till. Själv undrar jag vad jag tänker på?


Ta inte på mig säger Jessen



Jonas med Lucas och Tilda



Hmmm ser Jessen ut att säga.


Måste säga att jag är jättestolt över att Greta skötte sig så fint. Inget spring efter barnen, vilket gjorde att dom inte var rädda för henne. Och så var hon snäll mot lilla Doris. Även om hon gärna försökte få igång en lek med henne. Och uppfordrande skall som skar i öronen på en.   

Men som sagt det gick jättebra och det var skönt.


Lite jobbigt tyckte nog Greta också att det var.


Ja i natt så drabbades vi också utav Dagmar. Blåste som sjutton och så försvann strömmen någon gång vid ett inatt.

Kom tillbaka först vid halv tolv idag. Så det blev en väldigt enkel frukost i morse och inget kaffe   

Pappa och Mili åkte hem snart nog efter frukosten.

Själva tog vi en promenad innan vi åkte iväg en sväng till Katrineholm och inhandlade ett par Icebugs till mig. Mycket nöjd! Nu kan det få vara hur halt som helst   


En modell med lite högre skaft.


Det ska väl till att man ska halka nu.


När vi kom hem så fick Greta ett spår på vägen och i kohagen. Hon löste det bra men har lite för bråttom, så jag får försöka hålla tillbaka henne lite. Efter det så körde vi lite lydnad på tomten också. Så nu är hon lite nöjd. Och även jag.

Nu är jag ledig till och med onsdag så jag ska försöka passa på att lägga lite spår och så åka upp till klubben och träna.


Tjingeling  


Mia






Ovido - Quiz & Flashcards