Alla inlägg den 20 februari 2013

Av Mia - 20 februari 2013 20:07

När vi kom upp till klubben blev det en härlig promenad på ca 5,1 km med Kristina och Nimbus.

Hundarna börjar känna varandra och det gick lite lugnare till idag - emellanåt i alla fall   

Det blev lite bilder i alla fall även om dom inte är så skarpa. Svårt när man går.


Vem är störst?


Än har inte raggen lagt sig på Greta


Det luktar ju väldigt gott överallt


Nu tar vi ett race i skogen


Hej vad det går!


Båda har nog lika roligt


Mer "säger" Greta


Nu är det Greta som drar


Hej vad det går!


Fina Nimbus


Mattes söta Greta! Man skulle kunna tro att hon hör bra .....


Här var det något intressant


En annan sten att stå på. Kolla in dom randiga "strumpor" Nimbus har


Nimbus är van att fotograferas på stenar


Greta biter heller på en pinne


Okey då jag ligger väl här. Men jag gillar det inte


Det är okey säger Nimbus


Här får du en puss!


Morsan! Hänger du med eller?


När vi kom tillbaka till stugan gick vi in och värmde oss lite. Denna gång hade jag med lite ombyte så man inte skulle bli så kall.


Jag körde lite linförighet och fritt följ med Greta. Lite språng mars och snabba kast mellan olika farter för att få henne och vara alert. Och det fungerade väldigt bra. Anna med sin vovve utanför plan var också en störning men det brydde hon sig inte speciellt mycket om. Vi körde även lite läggande och ställande under gång och så inkallning. Avslutade med hopp. Fick en tjuvstart på återhopp så vi körde lite träning på återhopp.


Sedan var det Kristina och Nimbus som körde lite fritt följ, apportering och läggandet under inkallning. Han har en tendens till att pipa lite och så är han lite seg på läggandet.

Men han skötte sig ganska bra tyckte jag.


I morgon blir det ett KI-gympapass igen    Det är ett extra pass denna vecka pga sportlovet.


Tjingeling   


Mia




  












Av Mia - 20 februari 2013 13:50

Känns så härligt att komma igång även om det är vinter. Och jag ser att Greta njuter och blir så glad när hon får jobba.


Igårkväll la jag ett spår som startade på vår uppfart, gick över tomten i djupsnö, sedan ut på vägen, återigen i djupsnö och så avslut på vägen.

Greta var så otroligt koncentrerad när det var på vägen och hårt, fortare gick det i djupsnön.


Så idag bad jag husse lägga ett liknande spår och då blev det också lite längre.

Men även idag gick hon väldigt bra, var i och för sig över på andra sidan vägen vid några tillfällen där vi spårade igår.


Sedan måste han ju fotografera också så jag får några bilder till bloggen.   


Ja där går spåret


Och uppför......


Men Greta tog enkla vägen och gick under stängslet i stället för att klättra över


Tur att matte har draghjälp här


Full fart men nogrann


Här går det riktigt fort


Det är jobbigt att pulsa i snön kan jag säga


 

Mitt i högervinkeln så låg det en apport men den ratade hon - av någon anledning


Mycket att reparera till våren ...


Lite lugnare går det nu






Ja det är inte Prinsen som har araber utan det är Prinsens Araber   


Och här har vi slutet


Mattes duktiga Greta


Snart kommer köttbullarna fram


Mums!


Nähä det var bara kopplet som låg på backen


Men det blev i alla fall köttbullar och bollen som belöning


I eftermiddag blir det att åka till klubben och promenera, då är det dags för Gretas motion ihop med Nimbus.

Sedan blir det lite lydnadsträning hoppas jag.


Tjingeling   


Mia






Ovido - Quiz & Flashcards