Alla inlägg den 23 september 2012

Av Mia - 23 september 2012 20:31

I fredags slutade jag tidigare bytte min halva fredag i stället för veckan som kommer.

Åkte hem och packade husvagnen med lite kläder och frukost. Hund och katt skulle ju också med.

Kom fram till Katrineholms BK straxt efter 16-tiden.

Fick en plats som det bara var att köra in på   Kom i våg och gick in för att sätta på värmen och kylskåpet på gasol. INGET batteri! Va fan!   Helt dött! Ja jag vet inte varför men som tur var så fanns det ett uttag som jag kunde koppla in mig på och så fick jag värme i vagnen. Ville inte uppleva samma som på DM för två år sedan då jag vakande på söndagmorgonen och hade 2 grader i vagnen   

När jag var klar gick jag ner till klubbstugan och där höll Maria på att steka ägg och Yvonne höll på att fixa med fikakorgar till skogen. Ja Yvonne skulle ju vara på sekretariatet både lördag och söndag, men fick ändå hålla på med mackor och sådant. Jag hjälpte henne i alla fall med att bre mackor. Och så drack vi lite cider till det   

På kvällen åkte Micke och köpte pizza som vi åt.

Det var väldigt många som kommit med husvagn så det var också många somkom in i stugan och åt. Väldigt trevligt.


På lördagen skulle jag sedan döma högre klass spår. Vaknade väl vi fyratiden av att katten for runt och kom och kelade med mig och då är ju inte Greta sen att hänga på   

Så inte blev det så mycket mer sovande inte innan jag gick upp kvart i sex.

Och som det regnade. Ja det regnade hela natten också.   Men när vi väl kom iväg efter lottning så var det mest duggregn hela tiden - tack och lov -

Dagen flöt på bra och till slut blev det en uppflyttning. Sara från Flens BK vann med 568p. Grattis!


Sara och Fixa


Det var även rapporttävling denna dag och Ingrid vann igen och fick cert med 590,5p


Ingrid, Ove och Allt-I 


På kvällen hjälpte jag Yvonne med att fixa lite mackor till söndagens tävlingar och så åkte viiväg och köpte lite grillspett och potatisgratin till middagen.


Var ganska trött så det blev inte allt för sent. Laddade kaffet och gjorde i ordning lite inför dagens tävling då jag skulle tävla.

Skulle också ladda mobilen men kunde inte hitta laddaren. Fan   låg den hemma på bänken? Ja det var bara att hoppas att det skulle hålla hela natten. SMS:ade för säkerhetls skull Yvonne och bad henen knacka på om det inet var uppdraget när dom åkte förbil. Klockan två vaknade jag av att telefonen brummade till - batterivarning - och hur lätt är det då att somna och och veta att man ska vakna kvart i sex   Lurade väl i alla fall lite och vakande till kvart över fem - en halvtimme till bara. Men det gick bra, vaknade och kände mig ganska pigg i alla fall. Ut och rasta Greta och så äta lite frukost. Sedan ner på plan och köra igenom lite. Eller få henne fokuserad ....

In för lottning och då visade det sig att vi skulle ut på spåren först. Trodde vi skulle köra platsliggning och budföring   

Jag fick startnummer sju. Vi blev avsläppta och jag och Linda stod på samma ställe och samspråkade lite och tog en liten fika. Och vad hittade jag i ryggsäcken? Jo laddaren.. och hur f-n hamnade den där? Slängde väl förmodligen ner den det sista jag gjorde i fredags.

Så blev det min tur att släppa på. Greta var taggad inför spåret som vanligt. Inga problem med påsläppet fokuserad och på spåret direkt. Sedan plcokade vi pinne efter pinne. Och hon letade verkligen efter varje pinne. YES! Men jag får ju skrika BRA! SLÄPP! Annars har jag nog för många pinnar med mig i mål...   Det var bara efter sjunde pinnen som vi fick lite tapp eller det var det väl inte jag trodde hon var fel och att det var något annat för hon nosade vid sidan och där låg en liten "skit" men till slut följde jag med och så såg jag snitseln dör mottagen skulle stå. Straxt innan vägen stannade hon till och jag frågade var är den då? Vinglade till lite och kollade på backen och där står jag på slutapporten   


Förbereder spårlinan


Sedan åkte vi tillbaka till klubben och inväntade dom andra för platsliggning och budföring.

Ja platsliggningen avstod jag. Hon gick upp på träningen i onsdag av någon anledning. Hon när vi tränade igår blev det samma sak. Vet inte riktigt vad som hänt men kan bara spekulera. Skytten stod för nära i onsdags, hormonsvängingar, hon skall väl in i skendräktighet här vad det lider.... Vill i alla fall ine riskera något. Skotten är hon i alla fall inte rädd för sprang budföring i onsdags precis efter. Men idag ville hon inte springa, det var något som luktade väldigt gott precis där vi stod   

Ja lydnaden sen kanman ju önska lite mer. Vet ju så väl att hon kan alla moment väldigt bra men det räcker inte till riktigt. Men hon är ju inte så gammal hjärtat mitt   Kan väl i alla fall glädja mig åt 7-7 på krypet   

Åsa Gustavsson tog en del bilder när vi tälade men henens batteri dog så det blev bara lite på linförigheten och framförgåendet.

Tur var väl det ......


Linförighet


Språng march


Inbromsning på språng march


Vänster om halt. Här har vi kontakt i alla fall ......


Wojen, wojne framförgåendet


Åsa zoomade in min mimik ......


Gäller att hålla tungan rätt i mun.


Men faktum är att det gör ganska ont i ryggen när hon drar iväg på framförgåendet och det fungerar inte att bromsa in utan jag måste följa med en liten bit.


Vi fick idag ihop 407p och blev Gk. Det blev tre uppflyttningar idag och alla Katrineholms ekipage

GRATTIS !


Linda Ling med Lövlunds Märta 2:a Monica Eriksson med Enduros Cash 1:a och Johanna Jern med Lövlunds Lyxxa 3:a


Efter sökets prisutdelning så försvann en del bilar från parkeringen så jag kunde köra ner hsuvangen och vända hemmåt.


Lyckades också parkera den hemma mellan eken och garaget   


Lite snett men det rättar vi upp sedan


Nä nu är jag skittrött och skall gå och sova.

Ha en bra vecka!


Jo en annan roligt grej. Jag anmälde mitt intresse till distirktets elitsattsning i spår och har kommit med!!! Tjoho!     


Tjingeling   

Mia




Ovido - Quiz & Flashcards