Direktlänk till inlägg 27 november 2012

Dåligt med uppdateringar

Av Mia - 27 november 2012 21:18

Har ju varit ute och tävlat lydnadsklass I den 17-18/11 med sisådär resultat. 0 på linförigheten är inte okey även om andra moment var bra. Och "rymma" från matte mellan momenten accepteras inte    Så nu är det fokus på fokus med störning som gäller. Hur nu jag ska kunna bli rolig för att det bli bra tål att fundera på   


I torsdags fyllde min lillebror 40 år och på fredagen åkte jag och Greta upp efter jobbet. Jag slutade ett då. Han och hans tjej Anna bor i Tierp så det är en liten bit. Slutade ett men kom iväg tjugo i två och så skulle jag stanna för att rasta Greta, tanka och så var jag superhungrig så det blev stopp för en korv. Så när jag kom till Uppsala tänkte jag att nu är jag sen.

Men gud vad smidigt det gick med nya motorvägen. 20 minuter från Uppsala så var jag framme. 


Blev en liten cider innan det var dags för duschen. Halv sex kom Pierres barn Lukas och Denise och vid sex kom övriga gänget som bestod av syster med man till Anna, hennes pappa med särbo och så ett par kompisar.

Lite glögg och pepparkakor innan maten.


Gästerna har anlänt


Lillebror Pierre


Lukas och stora syster Denise


Portergrytan puttrar


Lukas och Pierre


Och så fick mattes lilla odjur vara med på bild


Lite kärvänlig är hon


... eller undersökande


Alla gästerna på plats


Pierres Anna


Annas kompis, Densíse och Annas systerson


En god förrätt och så portergryta och sedan tårta till efterrätt.


Annas kompis fixade en lek med ett stort corn flakes paket - i början var det stort .....


Man ska böja sig ner och ta med munnen, får inte röra händerna i backen


Annas pappa


Stilarna är olika   




Anna




Men som ni ser så blev paketet mindre och mindre


Så klipper vi lite till


Denis nere på botten


Fick nästan fatt på den men lyckades inte riktigt


Det var en som klarade det sista steget faktiskt. Och tro't eller ej men jag kom till näst sista steget när det fanns en kant på 1 cm att gripa i.   Än är jag inte uträknad!


Sedan blev det lite charader och så frågesport.

Klockan bara rusade iväg och vips var hon halv tre och det var hög tid att lägga sig.

Men jättetrevligt var det.


På lördagen väntade jag till halv ett innan jag drog hemmåt, man kan ju aldrig veta....

Väl hemma blev det att sova tjugo minuter innan det var dags för dusch och så blev vi hämtade av Angela och Micke för vi skulle till Carina på middag.

Väldigt trevligt hade vi det där också. Klockan var över tolv när vi åkte hem.


Kan ni förstå att jag var seeeg på söndagen.


Idag har jag varit ledig, bytte ledig onsdag mot tisdag. Skulle till Kullbergska Sjukhuset och kirurg och ortopedkliniken. Har ju ont i ryggslut och ovan skinkorna. Det har ju också konstaterats att jag har kotförskjutning pga begynnande artros. Men så visade det sig att jag hade "Piriformis Syndrome"

Kallas visst också för falsk ichias. Antiinflamatioriskt ska jag äta i 14 dagar mot inflamerade muskelfästen.

Sedan blir det återbesök om 2-3 månader så får vi se om det är bättre och hur det känns i ryggen.


Pratade förresten med Pierre idag och dom hade haft inbrottt i villan igår.   Djävla idiot man skulle vilja ... göra något ... med den. Ja dom tror att det bara var en. För det var inga tunga saker som fattades. Guldarmband, guldhalsband. Annas vinterjacka, deo och schampoo, parfym.

En tjej som tjuv eller ????

Stryk skulle sådana ha i alla fall.


Tjingeling   


Mia





 
 
Ann-Margret, Vinja & Bozza

Ann-Margret, Vinja & Bozza

28 november 2012 09:15

Så lilla Greta är ett busfrö när ni tävlar. Det är ju inte kul :-(. Ja det är väl bara försöka bli roligare då eller också får du ta ett litet utvecklings samtal med tösen ;-)

Kram

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

 
Ann-Margret, Vinja & Bozza

Ann-Margret, Vinja & Bozza

22 december 2012 23:43

Tassar bara in för att önska en Riktigt God Jul och Ett Gott Nytt År

Kram

http://heratorpetsvinja.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 8 januari 2018 19:41

Då min älskade Greta inte finns ibland oss längre   

Av Mia - 27 oktober 2014 20:20

Ja det var ju inte igår som jag bloggade. Av olika anledningar har det inte blivit av. Inspirationen har inte infunnit sig. Enormt mycket på jobbet hela året och man har varit helt slut    Få se om det kan bli lite ändring nu i alla fall.   K...

Av Mia - 1 december 2013 19:51

Idag var det premiär för Greta att vara draghund    Efter att ha testat ett par gånger på klubben beslöt vi att vi skulle vara med att dra. Första gången vi kopplade på var hon lite fundersam, men med lite godis går allt vägen.    Sedan var jag j...

Av Mia - 9 juni 2013 19:21

Ja det har varit dåligt med bloggande på sista tiden. Tiden räcker inte till    Efter träningen i Norrköping så var det tävling på Gnesta-Trosa BK. Kvällstävling i lägre spår. Hade egentligen anmält mig för att det var så dåligt med anmälningar så ...

Av Mia - 26 maj 2013 20:40

En liten skara av G-stars var vi idag som träffades på Norrköpings BK för lite hundträning. Gösta med husse Ebbe och matte Monica, Görel med matte Mia och så jag med Greta.   Innan jag åkte var jag tvungen att fota hemmavid. Tyvärr blev bilderna ...

Ovido - Quiz & Flashcards