Alla inlägg den 28 januari 2012

Av Mia - 28 januari 2012 16:18

Detta inlägg skulle ju skrivits för en dryg vecka sedan då min lilla Prinsessa fyllde 1 år!

Hipp hipp hurra   

Men som sagt bättre sent än aldirg. Kan inte fatta att tiden gått så fort.


Då var jag inte så stor och kaxig


En näpen liten tös var jag då


Tror hon är här någonstans


Ja hon har knappt växt i öronen ännu


Nästa så man känner igen den där blicken nu .....


Ja vad säger man. Hon har vuxit upp till en bestämd liten dam. Liten och liten förresten hon är betydligt större än syrran. Ja i alla fall 3kg tyngre sa vågen när hon vaccinerades i fredags. 28kg vägde hon. Men längre och något högre är hon också.


Och nu är vi på väg in i en trotsålder tror jag.   Är som vi backat tillbaka några månader. Trotsig på tåget, trotsig när vi tränar... Men jag är också envis så jag ger mig inte i första taget.  


Förra helgen så la Lars-Åke ett spår till Greta och samma sak idag. Och kan konstatera - vilket jag väl i och för sig gjorde efter att jag lagt ett spår själv - att det är bättre både för mig och Greta att jag inte vet var spåret går. Även om jag kan se spåren i snön.

Humöret - som man ju ska lägga åt sidan när man jobbar - var ju inte på topp när jag hade lagt ett spår, men det gick mycket bättre denna gång då Lars-Åke la spåret.  

Och hon är jätteduktig i spåret och stannar och markerar i alla fall vid alla apporterna. Jag stannar henne och sätter henne ner så hon får belöning i godisform. Tänker nog inte bråka med henne om att hon ska lägga sig ner. Inte just nu i alla fall.


Efter spåret så skulle vi köra lite lydnad på tomten och började med platsliggning men det var för mycket äta snö och gräva så hon åkte in ett tag. Sedan gjorde vi om samma sak. Jag tog ut henne och la henne plats och visst var det snöätande men hon låg så jag bråkade inte.

Vi körde lite läggande under gång också. Hon har en tendens att bli lite "sur" när man tillrättavisa henne om det blir fel.  Känner igen beteendet även om det ändå inte är samm sak   


I morgon blir det träning i Katrineholm. Då blir det kanske lite foton igen   


Tjingeling  


Mia  


  

Ovido - Quiz & Flashcards