Direktlänk till inlägg 6 november 2011

Träning

Av Mia - 6 november 2011 21:24

Har fått lite mer bilder från när farmor fyllde år, men dom lägger jag ut lite senare. Blir så väldigt mycket bilder annars.


Idag var vi i Katrineholm och tränade. Alltid roligt att träna på andra ställen och med lite nya människor. Har upptäckt att Greta blir störd av kommenderaingar så det måste vi träna mycket på och även att det är annat folk på plan som rör sig kring oss. Men mest på kommenderingarna.



Ebbe, Micke och Curt disskuterar.


Vi började med lite uppletande, men det är som vanligt   Hon letar bra men vill inte komma inmed grejorna. Kommer in gör hon men släpper grejen 5-6m ifrån. Jobba, jobba på det.


Kicki och Gordon i uppletanderutan


Sonja och Åsa ser och begrundar


Yvonne försöker fånga Gordons intresse


Kicki skall till och skicka ut Gordon


Och så leker vi lite


Vilda på väg in med ett föremål


Micke väntar in Vilda


Micke och Curt hade lagt lite spår och Greta fick ett litet spår hon också. Gick jättebra i spåret och markerade pinnarna helt okey. Men nu får jag rusa fram så hon inte klyver dom.   Ja det är väl ett lite mer "delikat" problem än att inte markera alls. Men jag var i alla fall nöjd med henne.

Efter det körde vi lite lytdnad.


Sonja och Ossian i fria följet. En glad lite flat på ett år.


Ligg!


Ossian i apportering


Oj! Gick visst för fort!


Ossian hoppar


Yvonne tränar tandvisning på Trill


Vad ser ni tro?


Trill har fin kontakt med Donald


Donald tränar fjärren


Greta har fin kontakt - här!


Men här händer det något! Någon som pratar?!


Nu var det lite bättre igen.


Jag går tydligen sjumila kliv, så jag får försöka korta stegen något.


Okoncentrerat igen!


Men nu har jag varit duktig! :-)


Då kör vi med lite störning!


Söta Greta!


Då ska vi tragla lite apportering.


Men det har vi tränat en hel del på inne och det har blivit bättre, men långt ifrån bra. Så det fortsätter vi att träna på varje kväll inne i köket.


Framifrån



Håll fast!


Och från sidan!



Och så godisbelöning! 


Oj, där blev det visst fel! 


Nähä, vad nu! En gång till! 


Men när jag hoppar, då hoppar jag högt! 


Yvonne och Gaya tränar med störning.


Men hon koncentrerar sig bra här 


Nu blev det visst för mycket! 


Kom hit! 


Duktig tjej! 


Kicki och Gordon. En söt "liten" rottispojke! 


Lite okoncentrerad också, mycket glad i folk! 


Men med lite godis så går det bättre


Sedan tog Åsa lite huvudbilder på Greta som blev riktigt bra.


Söta Greta! 



 

 


  

 



 

Så fin min Greta! 


Efter det så åkte jag hem och köpte kinamat med hem. Testade den ny kinarestaurangen i Flen. Det var helt okey.


Tjingeling   


Mia   





    







 
 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

6 november 2011 23:45

Vad kul att se lite bilder från eran träning :) Här har det blivit väldans dåligt med träning, förutom igår då ;)

Får höras nån dag om vi skulle ut och gå nått.

Kram

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

12 november 2011 22:54

Nej hu för att simma där :( Är både skitigt och för kallt för mig.

Vad har hänt hos dig och Greta då? Tycker det är dags med en lite uppdatering igen ;)

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 8 januari 2018 19:41

Då min älskade Greta inte finns ibland oss längre   

Av Mia - 27 oktober 2014 20:20

Ja det var ju inte igår som jag bloggade. Av olika anledningar har det inte blivit av. Inspirationen har inte infunnit sig. Enormt mycket på jobbet hela året och man har varit helt slut    Få se om det kan bli lite ändring nu i alla fall.   K...

Av Mia - 1 december 2013 19:51

Idag var det premiär för Greta att vara draghund    Efter att ha testat ett par gånger på klubben beslöt vi att vi skulle vara med att dra. Första gången vi kopplade på var hon lite fundersam, men med lite godis går allt vägen.    Sedan var jag j...

Av Mia - 9 juni 2013 19:21

Ja det har varit dåligt med bloggande på sista tiden. Tiden räcker inte till    Efter träningen i Norrköping så var det tävling på Gnesta-Trosa BK. Kvällstävling i lägre spår. Hade egentligen anmält mig för att det var så dåligt med anmälningar så ...

Av Mia - 26 maj 2013 20:40

En liten skara av G-stars var vi idag som träffades på Norrköpings BK för lite hundträning. Gösta med husse Ebbe och matte Monica, Görel med matte Mia och så jag med Greta.   Innan jag åkte var jag tvungen att fota hemmavid. Tyvärr blev bilderna ...

Ovido - Quiz & Flashcards