Alla inlägg den 1 juli 2011

Av Mia - 1 juli 2011 20:10

Semestern började med Midsommar! Moster, morbror, kusin och Carina kom till oss på midsommarafton. Det började med sillunch som vanligt vid ett-tiden. Sedan blev det fika och jordgubbar. Lite senare på kvällen så grillade vi.


Kusin Christina "Korken" är glad.


Något senare på kvällen så tog Korken, jag och morbror en promenad. Fick skrubbsår på näsan   


Lars-Åke tog lite bilder tidigare på Greta och Maja. Vi kan vara vänner och stilla ibland.


Visst är vi fina?


Röja och Greta hade som vanligt roligt när dom träffades på midsommar.


Vi kan vara lugna också


Bus på gräsmattan


Tror ni Greta gillar att ligga trångt?!


Mattes gulletjej


Fyllehund?!


Nu är jag trött :-)


På midsommardagen tog jag, Korken och Göran en promenad runt sjön igen.

Det hade kunnat sluta illa då Göran "fick fart på benen" och trillade omkull med ansiktet före. Dessbättre bara med skrubbsår och repade glasöngon.

Nu har man avverkat en veckas semester. Och vilken semester!!!    Jag älskar ju värmen så jag har njutit i fulla drag. I söndags åkte vi upp till pappa och Mili. Dom har husvagnen stående på Storsveds Camping som ligger på Värmdö. Vi har ätit och druckit gott. Men jag har faktiskt gått en promenad med Greta varje morgon efter frukost. Frukosten intogs mellan halv åtta och åtta i pappas och Milis förtält. Därefter blev det promenad. Inte så långt i och för sig men tillräckligt för Greta. Har även lagt några spår till Greta. Det har gått väldigt bra.


Har också badat ett par gånger. Första gången var det 18,1 grader och andra gången tror jag det var 20 grader drygt. Försökte även få med Greta ut i vattnet. Vilket inte var lätt. Fick bära ut henne ett par gånger. Men jag tror det går lättare när det är andra hundar med som springer ut.

I onsdags var vi hos moster och morbror på deras landställe i Sorunda. Det är min mormor och morfars gamla landställe som moster tagit över.


Vägen ut från Storsved.


In mot Nacka!


Nackatunneln


Lars-Åke och Göran väntar på maten


Pappa, Göran och Mili


Regäla skrubbsår fick han


Lilla terassen utanför storstugan


Pappa och moster.


Fick en ros av Göran innan vi åkte


Visst är den vacker?





På torsdagsmorgon så åt vi frukost och efter promenaden så packade vi ihop och åkte hem.




Vid Åkers Styckebruk kunde man se dessa fält av lin och raps.


Lite svårt att få till från bilen



Rapsfält och blå himmel



 



Visst är det vackert i Sverige?!


Efter avfarten till Flen, från Åkersvägen kan man se detta något originella husbygge.


Grästak!!


När vi kom hem så damsög jag husvagnen och så tvättade jag den utvändigt. Den har nog aldrig varit så ren.


Idag har jag varit till Katrineholm och köpt en kopiator till klubben, så äntligen kan vi kopiera betygsprotokoll igen   



I morgon blir det till att döma appellspår hemma.


Tjingeling   


Mia







Ovido - Quiz & Flashcards