Alla inlägg den 10 mars 2013

Av Mia - 10 mars 2013 18:42

Vilket underbart väder det har varit hela helgen strålande sol   men lite kallt.


Igår var jag ordförande på distriktets årsmöte på Södertälje BK. Åkte upp lite tidigare så jag skulle hinna träna lite. Vill ta alla tillfällen i akt att träna på olika platser. Deras planer var inte plogade utan det var grusplan som dom plogat ca 30 x 30m.

Greta var inte alls på humör igår. Gnällde och var allmänt "kinkig". Sega ingångar på apportering och krypet ville hon bara resa sig. Så det blev inte värst mycket träna, i alla fall inte positiv träning. Så hon fick springa efter bollen i snön i stället.


Efter årsmötet åkte jag hem och torkade golvet i köket och hallen samt fixade till tacosmiddagen. Det skulle bli tjejfest. Och mycket vin och tjatter blev det. Till tonerna av melodifestivalen.


Men i morse var jag nästan oförskämt pigg trots vin och sänggående vid ett.

Frukost och sedan tog jag en tur till klubben för lite träning. Hade hoppats att hitta lite folk där i det fina vädret.

Men icke sa nicke. Endast Helena och Deva satt i solen och solade.


Helena och Deva


Så i stället för träning tog jag ut Greta så dom skulle få busa och springa av sig lite.


Hmm vad är du för en?


Vad är detta? Ett vildsvin? Nej Greta som raggar. Ha, ha


Ska vi springa lite då?


Titta vad jag har!!


Hmm hur ska det där sluta?


Det där ger du fan i!!!


Okey, går väl och morsar på din matte då.


Greta undersöker


Då springer vi väl lite då








Klara, färdiga .....


Gå!


Här luktar det gott!


Lite rolig bild!








Liiite för mycket svansföring   







Kom igen då!


Nä passa dig!


Så ger vi gärnet igen


Hej vad det går!






Man måste vila lite också tycker Deva  


Tycker inte Greta


Fina Deva


Greta med fyra öron


Där var Greta inne och undersökte några gånger


Skendräktig eller .................   


Undrar vad det luktar här?




Det får vi undersöka närmare


Kanske kan komma under någon annanstans


Vill du nåt?


Ååå en pinne!


Nähä vad ska vi nu hitta på?


Deva ser lite förnärmad ut


Efter allt bus var det skönt att kunna lägga dom ihop på platsliggning


Greta och Deva


Duktiga Greta




Efter plattsliggningen så gick Helena och Deva hem. Så Greta och jag gick bara en kort promenad ut på gärdet.


Härligt med blå himmel


Där ska vi straxt gå.


Greta väntar på inkallningskommando


Hej vad det går: Och skaren håller bra också


Greta med bollen


Jag droppade bollen och så gick vi iväg sedan fick hon springa och hämta den några gånger


Mer inkallning


Hej vad det går





Vi körde ett hopp också


Det enda vi sedan gjorde i träningsväg var att gå in på plan ett par gånger och så ett lite längre linförighet. Det alldeles utmärkt idag.


Efter det åkte vi hemmåt för det hade inte kommit en enda människa till klubben


Där blev det fika vid terassen




Snödropparna kommer fram under löven




Krokusen börjar också komma


Det finns med andra ord hopp om att våren är på gång


En hel del snö är det dock kvar på terassen


Vackert med flaggan i solen




Fina Greta




Den blicken.... då är jag döv


Här ska städas


Till sista plutten


Ja så gick vi in och jag käkade rester från tacosen som blev över igår.


Nu har vi just tagit en promenad runt sjön. Trodde det skulle blåsa men det hade lugnat ner sig och var ganska skönt om än lite kallt.


Om ett par timmar väntas Lars-Åke hem från Borlänge. Han åkte igår och har spelat Lag-DM i boule i två dagar. Igår kom dom trea i V55 och idag vann dom V65   


Nästa vecka är det 18-vecka och dår har Gunilla också semester


Tjingeling   


Mia










    






   

Skapa flashcards