Direktlänk till inlägg 18 februari 2013

Årets Brukshund och Årets Appellhund

Av Mia - 18 februari 2013 21:22

Ja lite stolt är jag i alla fall över att Greta blev årets appellhund     Årets brukshund är nästan så att jag tyckte det var pinsamt med dom resultat vi hade skrammlat ihop. Men statuterna är ju som dom är så det är väl bara att glädjas över att vi varit ute och tävlat.


Min fina Greta med vandringspriset Årets Brukshund och den pokal vi får behålla. Samt pris för Årets Appellhund. Och hon satt still ...


Själv blev jag dekorerad med förtjänsttecken i guld. Känns som en bra avslutning på 12 år i styrelsen.


Brons, silver och guld


Så vad ska jag hitta på nu då? Ja jag lär nog inte vara sysslolös. Blir funtionär i någon form på alla våra tävlingar (utom en tror jag) Kommer ju att vara testledare några gånger, ut och döma skall jag göra. Men framförallt hoppas jag komma igång med kontinuerlig träning med Greta. Vi måste ju försvara vårt pris   


Och så inte sitta framför datorn så mycket heller .......


Här kommer lite bilder från årsmötet i lördags.


Prisbordet och blommorna som delades ut


En del av den tappra skara som kom på årsmötet


Resten .....


Ordförande för årsmötet Bengt och sekreterare Gullevi


Mikaela fick ta emot priset Årets Agilityhund


Faktiskt för tredje gången så hon får behålla vandringspriset


Ingela blev trea i Årets Lydnadshund


Och Bengt fick ta emot 2:a priset för Årets Lydnadshund


Åsa fick dela ut priset till mig


Årets roukie och Årets Lydnadshund. Krydds Dolly. Matte är Anja Skog


Efter årsmötet blev det en tur hem och promenad med Greta innan det var dags att åka upp för årsfesten. Snälla Carina hämtade mig.


I väntan på maten


God äppelkaka med vaniljsås till efterrätt


Som vanligt stod Tina's Catering för maten.


Undrar vad grabbarna gör i köket.....?


En av Mikaelas vovvar. Gott med märgben.


Livlilga diskussioner


God mat och dryck!


Skulle se ut om jag gick med Greta så där


Anja ska inte hålla tal.


Vad har veckan annars bestått av? I onsdags tog jag på mig skidorna och åkte fyra varv på gärdet blev ca 4 km. Utan Greta denna gång. Lite jobbigt att ha henne i bakhasorna, trampandes på skidorna.


På väg att starta. Det är jag i rött......


Hej vad det går nerför lilla backen


Och iväg bär det.


Ja inte blir man någon ny Gunde Svan inte


Lars-Åke passade på att fota omgivningen också och visa hur mycket snö det är.


Vår fina hundgård


Här kommer jag visst igen. Lite rödmosig.... och det är bara första varvet.


Ser ju lidande ut


Efter skidturen blev det duschen för att sedan åka upp till klubben och träffa Kristina. Så gick vi med hundarna 1,5 timme så Greta fcik sin motion också.

Trodde att det skulle gå bra att träna efter det, men Greta var inte alls med på noterna. Så det blev skaplig hemgång.


Mycket snö var det i skogen


Men det är vackert


Kristina, Nimbus och så Greta som undrar vart matte tagit vägen.


Fina Greta och Nimbus på stenen


Nä nu vill jag hoppa ner


Sötnosar!



Förra lördagen var jag ordförande på Gnesta-Trosas årsmöte och i mars blir det att sitta ordförande på distriktets årsmöte. Kanske en ny karriär? Nä tror inte det   


Nä nu har jag precis kommit hem från KI-Gympan så nu blir det att gå och sova om man ska orka upp i morgon bitti för tidig morgonpromenad.

Vi kom faktiskt ut i morse och gick. Första gången på mycket länge.


Tjingeling   


Mia











 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 8 januari 2018 19:41

Då min älskade Greta inte finns ibland oss längre   

Av Mia - 27 oktober 2014 20:20

Ja det var ju inte igår som jag bloggade. Av olika anledningar har det inte blivit av. Inspirationen har inte infunnit sig. Enormt mycket på jobbet hela året och man har varit helt slut    Få se om det kan bli lite ändring nu i alla fall.   K...

Av Mia - 1 december 2013 19:51

Idag var det premiär för Greta att vara draghund    Efter att ha testat ett par gånger på klubben beslöt vi att vi skulle vara med att dra. Första gången vi kopplade på var hon lite fundersam, men med lite godis går allt vägen.    Sedan var jag j...

Av Mia - 9 juni 2013 19:21

Ja det har varit dåligt med bloggande på sista tiden. Tiden räcker inte till    Efter träningen i Norrköping så var det tävling på Gnesta-Trosa BK. Kvällstävling i lägre spår. Hade egentligen anmält mig för att det var så dåligt med anmälningar så ...

Av Mia - 26 maj 2013 20:40

En liten skara av G-stars var vi idag som träffades på Norrköpings BK för lite hundträning. Gösta med husse Ebbe och matte Monica, Görel med matte Mia och så jag med Greta.   Innan jag åkte var jag tvungen att fota hemmavid. Tyvärr blev bilderna ...

Ovido - Quiz & Flashcards