Direktlänk till inlägg 10 januari 2013

Promenad med Ann-Margret och vovvarna

Av Mia - 10 januari 2013 22:02

Så blev den äntligen av. Promenaden med Ann-Margret och hennes vovvar Vinja och Bozza.


Vi träffades i lördags vid våtmarkerna i Eskilstuna, det ligger ute vid Ekeby om ni är bekanta med det.

Dagen började med sol   men sedan blev det mest grått och småkallt tyvärr. Rundan var väl ca 4 km men vi gick ju i ganska lugn takt så det tog nog nästan två timma.


Tänkte att Greta skulle få en kompis att leka med Bozza 7 månader men uj vad burdus Greta var. Tryckte till stackars Bozza hela tiden så vi fick säga åt henne att skärpa sig. Ja Ann-Margreta sa verkligen till på skarpen. Men efter ett tag gick det mycket bättre även om det blev lite återfall ibland.


Greta på väg mot Bozza


Vi började med att ha Greta och Bozza lösa men sedan kopplade jag upp Greta ett tag och sedan fick Bozza vara lös innan alla tre hundarna fick strosa omkring.


Fina Greta


Vi fotar varandra


Mycket att läsa om


  

Ann-MArgret undersöker kameran


Det är raka fina sträckor så man ser långt om det kommer någon


Det här måste vi undersöka


Många goda harskitar fanns det här


Är du snäll eller? Undrar Bozza och nosar på Greta


Greta blev välidgt mörk mot snön


Likadan bild som Ann-Margret tog


Måste nog lära mig mer om inställningarna på kameran


Man kan tro det är solnedgång


Vad är detta för spännande då?


Ja jag behöver ju aldrig vara rädd att Greta ska hoppa i vattnet   


Greta så in i vassen


Nöden har ingen lag. Lilla Bozza gör stort


Pinnar är rolgit tycker Greta och Bozza ser förundrad ut


Bäst att samla ihop för nu kom det folk

Då får Greta träna plats.


Här kommer några fina bilder som Ann-Margret tog då.










Så fin min Greta


Tänk vad lite godis kan göra


Nu har Greta gjort något dumt


Ajabaja inte vara dum mot Bozza



Matte! Fy fan vilken äcklig kärring det där var


Kom igen då! Nä inte med den svansföringen


  

Nä för fan inte nu igen


Ska du verkligen bara klappa mig?


Så kom det lite folk igen


Bozza, Vinja och Greta


Ann-Margreta tog också bilder på dom alla tre


Fina Bozza


Snälla Vinja


Och så mattes sötnos Greta


Lite lek igen



Miljöträning blev det också




Lite rolig bild! Man ser bara ett litet öra av Bozza bakom Greta


Klockan är fortfarande bara 13


Sedan blev det att åka hem.


Har varit och tränat på klubben i söndags och i onsdags. Blev en promenad genom skogen först och sedan lite lydnadsträning. Mycket kontakt. På söndagen var det Anja och Driva som "störde" och i går var det Kristina och Garm.

Jättebra när man kan få lite hjälp med sån´t.


Vi körde även lite hopp och inkallning så det inte blir allt för tråkigt för Greta   


Nästa vecka ska jag hämta mitt nya objektiv det ska bli spännande. Och så får jag försöka läsa på lite om andra funktioner med kameran.


Tjingeling   


Mia









 
 
ia&co

ia&co

18 januari 2013 20:20

Vilka Underbart Härliga Bilder på Underbart Härliga Hundar!!!!
Jag blir varm i hela kroppen när jag ser dom!!!!

http://www.kennelmoneytalks.se

Mia

18 januari 2013 22:53

Ja visst är det härligt Ia :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 8 januari 2018 19:41

Då min älskade Greta inte finns ibland oss längre   

Av Mia - 27 oktober 2014 20:20

Ja det var ju inte igår som jag bloggade. Av olika anledningar har det inte blivit av. Inspirationen har inte infunnit sig. Enormt mycket på jobbet hela året och man har varit helt slut    Få se om det kan bli lite ändring nu i alla fall.   K...

Av Mia - 1 december 2013 19:51

Idag var det premiär för Greta att vara draghund    Efter att ha testat ett par gånger på klubben beslöt vi att vi skulle vara med att dra. Första gången vi kopplade på var hon lite fundersam, men med lite godis går allt vägen.    Sedan var jag j...

Av Mia - 9 juni 2013 19:21

Ja det har varit dåligt med bloggande på sista tiden. Tiden räcker inte till    Efter träningen i Norrköping så var det tävling på Gnesta-Trosa BK. Kvällstävling i lägre spår. Hade egentligen anmält mig för att det var så dåligt med anmälningar så ...

Av Mia - 26 maj 2013 20:40

En liten skara av G-stars var vi idag som träffades på Norrköpings BK för lite hundträning. Gösta med husse Ebbe och matte Monica, Görel med matte Mia och så jag med Greta.   Innan jag åkte var jag tvungen att fota hemmavid. Tyvärr blev bilderna ...

Ovido - Quiz & Flashcards