Alla inlägg den 19 september 2012

Av Mia - 19 september 2012 20:33

I helgen som var, var det fullt upp.

På lördagen skulle jag vara testledare för 7 leonberger och en rottis på Gnesta-Trosa BK.

Kommer dit 06.55 Ingen människa där! Trodde då att jag gjort en Ingrid     Men kollade i PM:et flera gånger och det stod inget annat än samling 07.00 och Gnesta-Trosa BK. Så jag ringde nummret jag hade och jo visst det var samling 07.00 och dom var på väg. Puh! Lite smått panik får man ju.

Allt löpte på bra och trevliga hundar var det. Nu är ju inte leonberger riktig min typ hund, vill ju ha en med lite fart och fläkt i. Men en av dom var riktigt rolig.

Dom gjorde i alla fall bra ifrån sig dom flesta och var väl antagligen enligt rasstandarden. Är ju inte så påläst där .....

Det var också en rottistik med på två år. Jag sa till matte att hon fick mycket god mat hemma    Hon skulle dessutom ställa ut henne och då kunde jag inte låta bli att säga "ja då ska dom ju vara feta" . Usch på mig   

Efter avslut vid fyra tiden så åkte jag hem och köpte kinamat till mig och Lars-Åke. Sedan var jag ganska trött kan jag säga.


På söndagen hade vi söktävling hemma och jag skulle vara domare för lägre och högre klass. Högre hade samling 08.00 i skogen för att börja med uppletande. Men jag var där redan 07.00 för att hjälpa till med lottningen för eliten så att Johan som var tävlingsledare kunde visa domarna rutan.

Efter att vi dömt uppletande åkte vi till klubben för budföring för lägre hundarna och sedan platsliggning och lydnaden.

Efter lunch var det utfärd till skogen igen för söket.

Efter prisutdelning tog jag ut Greta och körde lite lydnad med henne. Kändes ganska bra.


Idag har jag kört Lars-Åke och ett annat par till Skavsta. Dom åkter till Torreveija och har hyrt en lägenhet i en månad. Så då är man gräsänka. 


Tre glada pensionärer på väg till Spanien

Efter det åkte jag till klubben. Först hade vi tävlingsmöte för lydnadstävlingen den 6/10 och sedan gick jag ut och körde lite lydnad. Först blev det dock platsliggning vilket väl inte var någon höjdare. Det fungerar inte att ta ut Greta bara för en pink och sedan ligga plats    Men efter platsliggning blev det budföring och det gick kanon. Lydnaden var skaplig också men hon var stissig.

Vet inte om hon är inne i en spökperiod nu hon verka allmänt stissig. Skäller på buskar. Hon borde inte vara skendräktig riktigt än tycker jag.  Men men vi får se.


Tjingeling   

Mia






Ovido - Quiz & Flashcards