Alla inlägg den 13 september 2012

Av Mia - 13 september 2012 20:41

I isdags åkte jag till Katrineholm för att vara med och träna platsliggning och budföring med skott. Kom dit vid tio över sex så jag hann gå en rastningsrunda med Greta.

Så gick jag ut på plan för att värma upp lite och hon var hur stirrig som helst. Tänkte hur ska detta gå.

Men platsliggningen gick bra och även budföreningen. Nääästan tjuvstart från mottagaren men det gick bra.

Tänkte väl sedan att nu har hon väl sprungit av sig och är med på noterna. 

Men icke sa nicke.   

Greta vem är det? Har aldrig hört det namnet förrut   Slutade med att jag "slängde" in henne i bilen och gick och fikade. Träna när man är irriterad är ju som alla vet inte så bra.

Så efter fikat tog jag ut henne igen och körde lite inkallningar och tränade apportering. Efter apporteringarna gick det lite bättre. Så något fick vi väl ut av träningen.


Igår var det fest och boulespel vid Dax Door Hallen i Sparreholm. Flens Bouleförenings hall och banor.

Vi samlades klockan tolv och började med tipspromenad


Folket har samlats


Ett 30-tal var det som kom denna soliga dag   

Efter tipspromenaden blev det lite tävlingar i form av snöret, ringen och träffa klot.


Festkommittén Siv, Barbro och Tuulikki informerar om dagen



Här har man ställt upp för snöret


Den som kastade över snöret eller kom längst ifrån åkte ut. Tills det bara var två kvar.


Barbro har roligt


Ordförande Seppo... han som bestämmer ;-)


Efter snöret var det dags för ringen. Man skulle för bästa poäng hamna i den inre ringen som gav 5 poäng, efter det 3 poäng och längst ut 1 poäng


Ringen


Festkommittén räknar poäng


Det gäller att koncentrera sig....


Man kan undra var tankarna är här


Här har Lars-Åke tagit kort på en stilstudie av mig .....   


Koncentration



 



 



Och iväg med klotet


Aj, aj lyfter på foten får man inte göra




Efter dom "kul"tävlingarna så var det dags för riktigt boulespel. Två omgångar körde vi sedan tog vi lunch.


Italiens buffé från Tinas Catering


Så gick vi ut och körde två matcher till, eller en utomhus och en inomhus. Det kom ju en regnskur rätt som det var   


Efter sista matchen så blev det fika och lite underhållning i form av dragspel.


Eva spelar durspel - tror jag det heter.


Så var det dags att fara hem. Klockan var så mycket så det blev ingen tur till klubben.

Men jag tog ut Greta på tomten lite och körde framförgående. Läggande under gång, hon har lite förväntningar nu så läggandet är inte perfekt. Inkallning och så apportering. Sedan kastade vi bollen ett antal gånger som hon fick springa efter. Så hon var nog nöjd ändå.


På lördag blir det att testleda på Gnesta-Trosa samling 07.00 tror det är sju eller åtta hundar. På söndag ska jag döma lägre och högre sök hemma. Samling åtta i skogen för högre för att köra uppletande. Men jag åker ut och hjälper till med lottningen för eliten på morgon.


Tjingeling   


Mia








Skapa flashcards