Alla inlägg den 16 juli 2012

Av Mia - 16 juli 2012 15:41

Så har vi då landat på Billingens Camping i Skövde. Vi kom i lördags eftermiddag. Lämnade ett soligt    Öland mot ett regnigt Skövde trodde vi.   


I Småland någonstans


Nä det har faktiskt inte regnat något sedan vi kom till Skövde. Däremot så blåser det av bara helsike    även om solen är framme.


Fick / snodde några härliga bilder från Angela som hon tagit på Greta


Ingen badkruka längre


Greta springer på vattnet


Simtekniken är väl inte den bästa ännu


Polare håller ihop


Igår åkte jag till Skövde BK för att träna med Greta. Vi började med att Greta fick springa av sig lite. Sedan gick jag ut på planen och även på väg dit och körde kontaktövningar. Hon skulle ha fokus på mig eller i alla fall inte dra som en galning till plan. Körde också med ströning av boll och apportbock. Kändes faktiskt riktig bra   

Tränade också framförgående - detta förbaskade moment. Men det gick riktigt bra. Greta fick vila i bilen efter det.


Det satt en äldre farbror på klubbens altan så jag gick fram och presenterade mig och sa vad jag kom ifrån. Blev bjuden på kaffe och bröd. Väldigt trevligt! Han hade varit medlem i klubben i 50 år. Där ligger man i lä. Det blev en hel del hundprat. Sedan kom ytterliggare en äldre man och vi satt och pratade en del. Jag frågade om det fanns skog mankune lägga spår i och han erbjöd sig att visa mig. Så när jag var klar åkte vi iväg till skogen.

Något spår blev det dock inte denna dag.

Däremot tog jag ut kardan och borstade av Greta.


En halv Greta


Sedan åkte jag tillbaka till campingen och cyklade fem kilometer med Greta.


Åkte även idag till Brukshundklubben men först la jag ett spår på 800m. Mötte då mannen som visade mig skogen och han ville titta på när jag släppte på Greta. Så han åkte med till klubben när jag tränade. Han ville även se hur jag tränade med Greta.


Körde ungefär samma upplägg som igår. Men när jag riggade för framförgåendet så hade jag samtidigt lagt en planka tillrätta på hopphindret och det var ju mer intressant än att gå före    Fick i alla fall till ett par bra sträckor.


Ville även att hon skulle få gå stegen, den gillar hon skarpt och går väldigt bra på. Men jag vet inte om det var mer mellanrum mellan stegen för hon kunde inte korrigera riktigt och höll på att ramla ner. Så jag fick lyfta ner henne. Men på´t igen och hon bangade inte utan denna gång gick det bättre. Så jag körde ytterligare en gång som gick bra. Vilken härlig hund jag har som inte bangar för lite "skräckupplevelse"   


Så var det dags att åka iväg till spåret. Jag lät henne gå mot spåret och ta upp det själv, en koll bakåt sedan åt rätt håll. Tyckte att hon slog väldigt i spåret men det blåste ganska mycket och det var väldigt olika terrängavsnitt. Torrt, barrigt, blåbärsris, halvlångt gräs och så två vägövergångar. Men vi hade alla pinnar med tillbaka.   


Så åkte vi till campingen och hon fick vila lite innan det var dags för en cykeltur igen. Fem kilometer även denna gång.


Lite vattning på turen


Bra skyltat och bra underlag på leden vi cyklade på.


Foto: Härlig förmiddag på Skövde BK. Var verkligen konsekvent i träningen idag Bara kontaktövningar och så framförgående. Träffade på två

En trött Greta efter ett arbetspass


I morgon blir det kanske Billingens Brukshundklubb


Tjingeling   


Mia

















Ovido - Quiz & Flashcards