Direktlänk till inlägg 6 juli 2012

Snart är andra veckan slut....

Av Mia - 6 juli 2012 18:22

av semestern alltså. Men det har varit en underbar vecka med härligt väder och soligt   


I tisdags var jag i Katrineholm och tränad lite. Körde kontaktövningar med Greta. Jag går ifrån henne och hon får komma till mig för belöning. Går bättre och bättre. Men märker också att hon är mer koncentrerad efter ett tag. Så uttröttningsmetoden är visst det som gäller   Vi körde även budföring och det var roligt att se att hon sprang trots att det var flera hundar vid sidan om.

Sedan blev det platsliggning mellan två hundar. Och även här låg hon trots att dom andra hundarna på plan bara var ca 30-40 m bort. Duktig Greta!


I onsdags så blev det också träning på klubben. Ungefär samma sorts träning. Även här blev det platsliggning och jag var så nöjd att Greta låg trots att det var en hund som gick upp till sin matte flera gånger. Även när en annan hund kom fram låg hon kvar - ett tag - men sedan blev det för mycket. Men det bästa var i alla fall att jag kunde lägga om henne och hon låg kvar.     Det finns med andra ord hopp.

Vi tränade även på plan med skott, lite linförighet, kontakt, platsliggning en kort stund. Men hon reagerade inte ett dugg. Bara en liten vinkning med ena örat. Så skönt!

Sedan körde jag en platsliggning till med en klubbkompis som skall tävla lydnad och även denna gång gick det bra.


En rolig sak hände också. Jag var mottagare på budföringen för en hund som är lite "skygg" på andra människor, eller i alla fall inte älskar dom direkt. Men när han kom till mig var han helt "galen" hoppade, slickade och ville inte gå ifrån mig till sin husse.

Vad jag vet är inte Greta skendräktig, men får väl hålla koll på henne.   


För övrigt har veckan bestått av lite slappande och solande. Måste ju njuta lite av värmen också.


Har gått promenad med Greta och klövjeväskan, nu fylld med 2 x 100 gr ris.


Greta har också fått ett gärdesspår. Där jag la ut träapporter och en liten bit från ett sönderklippt läderkoppel. Det markerade hon också.


I dag blev det ett uppletande för Greta. Det var ett tag sedan vi körde sist. Blev glatt överraskad att apporteringsträningen gett resultat. Hon kom in hela vägen med föremålet - med tugg - men va fan Rom byggdes inte på en dag   


Och så har vi avslutat kvällen med en promenad. Det var så skönt ute ljummen sommarkväll!


Man kan ju undra vems säng det är .....


Tjingeling   


Mia


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 8 januari 2018 19:41

Då min älskade Greta inte finns ibland oss längre   

Av Mia - 27 oktober 2014 20:20

Ja det var ju inte igår som jag bloggade. Av olika anledningar har det inte blivit av. Inspirationen har inte infunnit sig. Enormt mycket på jobbet hela året och man har varit helt slut    Få se om det kan bli lite ändring nu i alla fall.   K...

Av Mia - 1 december 2013 19:51

Idag var det premiär för Greta att vara draghund    Efter att ha testat ett par gånger på klubben beslöt vi att vi skulle vara med att dra. Första gången vi kopplade på var hon lite fundersam, men med lite godis går allt vägen.    Sedan var jag j...

Av Mia - 9 juni 2013 19:21

Ja det har varit dåligt med bloggande på sista tiden. Tiden räcker inte till    Efter träningen i Norrköping så var det tävling på Gnesta-Trosa BK. Kvällstävling i lägre spår. Hade egentligen anmält mig för att det var så dåligt med anmälningar så ...

Av Mia - 26 maj 2013 20:40

En liten skara av G-stars var vi idag som träffades på Norrköpings BK för lite hundträning. Gösta med husse Ebbe och matte Monica, Görel med matte Mia och så jag med Greta.   Innan jag åkte var jag tvungen att fota hemmavid. Tyvärr blev bilderna ...

Ovido - Quiz & Flashcards