Direktlänk till inlägg 28 juni 2012

Semester !!!

Av Mia - 28 juni 2012 21:08

Efterlängtad semester!!


Så äntligen började semestern! I söndags packade vi vagnen och drog upp till Storsved, Värmdö och Caravan Clubs camping. Pappa står där sedan många och och vi brukar åka upp några dagar i början av semestern.


Söndagen var det skapligt väder och vi kom iväg bra. Väl uppe vankades det sillunch med den "lille" därtill   

På kvällen lax till middag.


Tog en promenad med Greta för att piggna till.


På natten till måndagen vräkte det ner hela natten och Greta jaga katten   Så inte sov man mycket den natten.

På förmiddagen åkte jag och Mili in till Mölnvik för att handla lite. Gud vad jag jäspade.

Men vi handlade och det regnade och vi åkte hem. Gud vad jag jäspade.


Vid campingen gick Mili ut för att öppna bommen. Slöt ögonen i två sekunder. Ryckte till!! Hade "somnat" Hon undrade varför jag inte körde in någon gång.   

Kan man somna så? Microsömn! Tur vi var framme.


Det blev faktiskt lite uppehåll så jag kunde cykla med Greta. Prövade en tur jag inte promenerat förrut som var ca 6km och det var alldeles lagom.


På tisdagen blev det en cykeltur igen!


På onsdagen efter cykelturen gick jag ner till grustaget och skulle se om jag kunde få Greta att gå i vattnet och simma.


Foto: Jättefin sjö vid grustag :-)

Vy över sjön vid grustaget


Det är så otroligt klart vatten. Filmade Greta lite men har inte lyckats lägga ut filmen tyvärr.

Hon gick faktiskt ut lite och tog ett par simtag för att få tag på "pappersbiten" jag slängde i. Detta bådar gott för Öland.


Foto: En trött Greta :-)

En trött Greta


Jag var faktiskt duktig och cyklade med Greta alla dagar utom då vi åkte hem idag.


Foto: Fin fågelholk :-)

En lite annorlunda fågelholk


Foto: Här ligger Greta så snällt och väntar :-)

Greta ligger snällt under bordet


Måste säga att hon är otroligt duktig att ligga där man ha lagt henne. Trots att vi satt inne i förtältet låg hon snällt på sin gräsplätt utan att skälla eller "skrika" efter oss.


Idag åkte vi som sagt hem och då har det varit ett härligt väder idag. Efter att ha plockat ut ur vagnen så åkte jag upp till klubben en vända för att träna lite. Carina kom också upp så det blev lite kommendering.


Sedan hem och äta sillunch. Efter det blev det en promenad med Greta och nu fick hon ha på sig klövsjöväskan. Ja det är första gången så den var ju tom.


Men hon var väldigt trött när vi kom hem. Kan ju också bero på att hon fick sin boll i mun den sista biten och drog en del   


Foto: På promenad med klövsjöväskan

Greta med klvösjöväska


I morgon blir det en tur till Eskilstuna och sedan lite träning på klubben. Och så hoppas vi vädret håller i sig så det blir grillning på kvällen.


Tjingeling   


Mia



 
 
Ia Weylandt

Ia Weylandt

29 juni 2012 19:16

Härligt med semester!!!!
Vi jobbar ett par veckor till, sen så...
Ha det Bäst och Njut!!!

http://www.kennelmoneytalks.se

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

29 juni 2012 23:55

Vad härligt med semester :) Själv jobbar jag 2 veckor till, hade gärna jobbat minst 3 till så jag hade mera dagar kvar när valpisen kommer hem. Men tyvärr så slår firman igen helt v 29-30 så du måste alla vara lediga.

Vad duktig hon är Greta när ni är iväg :) Kul att hitta nya promenad/cykelvägar när man är ute.

Kram

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 8 januari 2018 19:41

Då min älskade Greta inte finns ibland oss längre   

Av Mia - 27 oktober 2014 20:20

Ja det var ju inte igår som jag bloggade. Av olika anledningar har det inte blivit av. Inspirationen har inte infunnit sig. Enormt mycket på jobbet hela året och man har varit helt slut    Få se om det kan bli lite ändring nu i alla fall.   K...

Av Mia - 1 december 2013 19:51

Idag var det premiär för Greta att vara draghund    Efter att ha testat ett par gånger på klubben beslöt vi att vi skulle vara med att dra. Första gången vi kopplade på var hon lite fundersam, men med lite godis går allt vägen.    Sedan var jag j...

Av Mia - 9 juni 2013 19:21

Ja det har varit dåligt med bloggande på sista tiden. Tiden räcker inte till    Efter träningen i Norrköping så var det tävling på Gnesta-Trosa BK. Kvällstävling i lägre spår. Hade egentligen anmält mig för att det var så dåligt med anmälningar så ...

Av Mia - 26 maj 2013 20:40

En liten skara av G-stars var vi idag som träffades på Norrköpings BK för lite hundträning. Gösta med husse Ebbe och matte Monica, Görel med matte Mia och så jag med Greta.   Innan jag åkte var jag tvungen att fota hemmavid. Tyvärr blev bilderna ...

Skapa flashcards