Alla inlägg den 23 juni 2012

Av Mia - 23 juni 2012 21:35

Förra fredagen var jag ledig för att jag bland annat skulle till vårdcentralen och träffa en ortoped.

Det hände väl inte så mycket där annat än att jag skulle få en remiss till en ryggdoktor på Kullbergska och få en spruta i ryggen. Aj, aj, aj! Men kan det bli bra så får man väl stå ut med ett stick.

Efter det åkte jag upp till klubben en kortis och tränade Greta.

Sedan hem och fixa det sista med banindelningen för boulespelet. Ett lag hade dragit sig ur i sista sekund.   

På kvällen grillade vi hamburgare och sedan skulle Lars-Åke till Edströmsvallen för att "bygga" banor.


Foto: Snart vankas det hamburgare på terassen :-) Ett glas rött där till och Solen skiner :-)

Egna hamburgare med grillad potatis och grönsaksknyten.


När Lars-Åke åkt iväg så satt jag mig i soffan för att invänta matchen Sverige-England. Men så fruktansvärt trött jag blev. Sov en stund i fotöljen och det var väl tur att matchen var bra för jag kvicknade i alla fall till.


Så på lördagen var det så dags. Flens Bouleförening stod för femte året i rad för arrangemanget på Edströmsvallen i Hälleforsnäs. Och för fjärde året i rad så regnade det nästan hela tiden     

Började lördagen med nästan ingen röst bara kraxande. Typiskt!  Jag som bara skulle jobba en vecka till.   

Blev väl lite bättre under dagen.


Tur att jag hade tagit på mig underställ för det var kallt att sitta still hela dagen. Fick också låna ett par vantar - i juni -   

Det värsta med allt regnade är också att folk inte kan hålla sina lappar/protokoll torra trots plastfickor. Visserligen blir det ju fuktigt men man kan ju ha det ligga på ett torrt ställe kan man tycka.

Men trots allt så gick det bra på lördagen.

Under natten sedan hade det regnat 27 mm så när vi kom fram så stod en hel del banor under vatten och inte blev det bättre av att det fortsatte att regna


Och värre såg det ut senare på eftermiddagen


Men lite solsken kom det i alla fall på eftermiddagen och tur var väl det.


Dubbla regnbågar


Så här härligt är det när vädret är med oss


Hade tänkt försöka träna Greta lite under tiden som dom spelade, skulle varit bra med störningsträning, men va fan det vräkte ju ner hela tiden   


Men tillfälle gavs i alla fall på måndagen då vi arrangerade Boulens Dag för PRO-Sörmland. 126 lag vara anmälda.

Det regnade lite grand men inte alls som på helgen.


Ett gäng pensionärer


Ett Flenslag. PRO-Hälleforsnäs


Boulegeneralen himself Lars-Åke


Tränade som sagt Greta lite grand, mest linförighet och någon inkallning


Foto: Platsliggning på boulebanan :-)

Och så körde vi en platsliggning


Tre glada lag överst på prispallen


Efter dessa tre dagar var man helt slut. Så det var tur att man bara skulle jobba tre dagar till.

På onsdagkvällen var jag ute med tjejerna på jobbet och käkade. Blev en sommar"present" för tjejerna.


På torsdagen skulle jag ha gått på massage men avbokade tiden för det är ju inte så bra att få massage när man är förkyld. Så då fick jag lite extra tid för att städa innan midsommarafton. Vilket var mer än nödvändigt.


Äntligen midsommarafton och vilket härligt väder vi vaknade till. Strålande sol   och varmt och skönt.

Först kom Bengt och Anita med husbilen och sedan Jerry och Solveig med husvagn. Rena campingen på tomten   

Sedan Carina och så sist moster och morbror.


Till bords för sillunch med nubbe


Carina låter sig väl smaka


Jerry


Bengt


Carina


Solveig


Efter sillunch blev det lite paus innan det var dags för fika och tårta.


Ja lite annat också .......


Alla njuter av fika och fint väder


Foto: Härlig midsommar!  :-)

Lars-Åke njuter av solen


Så var det så dags för lite middag och detta skulle moster fixa i form av paella


Moster vid paellapannan på grillen


Några som är hungriga


Lars-Åke försökte smita från kameran


Carina, Anita och Solveig kollar in härligheten


Snart klart!


Voila!


Foto: Paella till middag :-) Mums

Och det smakade mumsigt!


Finns det något vackrare?


Lite gott i glasen


Exprimenterar lite med kameran


Greta fick ju vara med lite också


Men hon skötte sig alldeles utmärkt i hundgården där hon fick sitta medans vi åt. Inte ett ljud säger hon!


En alldeles underbar himmel på kvällen


Längesedan man kunde sitta ute till tio på kvällen.


Idag var man lite seg när man vaknade kan inte förstå det. Men det blev en cykeltur med Greta medans Lars-Åke och gäster gick runt sjön. När dom sedan åkt hem så tvättade jag husvagnstaket och sedan städade jag ur bilen. Och åkte upp och tvättade den.

Lars-Åke la ett gärdesspår till Greta vilket gick alldeles utmärk. Missade en apport men vi hade med oss 6 + slut.


Nu ska det bli skönt med fyra veckors semester !!


Tjingeling   


Mia


Ovido - Quiz & Flashcards