Alla inlägg den 9 juni 2012

Av Mia - 9 juni 2012 18:01

Nu har jag fått "skäll" igen för att jag bloggar för sällan   Ska försöka skärpa mig.   


I tisdags var det Derby mot Katrineholm. Denna gång var det Katrineholm som var värdar för arrangemanget. Denna gång var det agility också.


Åkte tidigare från jobbet för att jag skulle hinna rasta Greta och hon skulle få ut och springa lite, samt träna lite på plan också.

Hade ju anmält mig för att testa av lite. Sedan blev det väl lite mer än jag tänkt. Hade anmält till lydnadsklass I men satte upp mig på appelllydnaden också bara för att Flen skulle få ett lag.  Appellydnaden var en katastrof.   Först gick en hund upp på platsliggningen, men Greta låg kvar ... ett tag, sedan blev det för mycket och hon gick upp till hunden bredvid.

När det så var dags för lydnaden var hon ju så störd av allt runt omkring. Linförigheten 7:a, trycker vänster, nosar sega sättanden. 0 på framförgåendet men det vet jag att hon inte kan, så jag skulle bara testa. Och hon kastar sig ut och jag fastnar med tummen i kopplet   Måste sett roligt ut när jag for efter henne. Platsläggandet 6:a dk och segt ner, ett moment som hon annars gör mycket bra. Inkallning hennes paradnummer! Men hundskrället springer förbi mig så jag fick ryta i med ett fot 6,5.  Apportering 0, tjuvar. - Vem är förvånad     Hopp över hinder 8 dk återhoppet. Har tränat sitt kvar så hon visste väl inte vad hon skulle göra.


Sedan var det en paus för vår del så vi gick upp på plan för att bara vara bland alla hundar.  Puh så stirrig hon var.


Agilitytävlande går banan


Lite gosande med Peters hund


Agility kör igång.


Då var det dags att lägga ner Greta och sätta sig själv på backen för att hon skulle koppla av.


Innan det var min tur igen för lydnaden så gick jag rastningsrundan med Greta och försökte få kontakt. Gick väl så där, men trots allt var hon "lite" lugnare och koncentrerad när det var vår tur.  Hej å hå!


Platsliggning gick upp igen. Borde förstått det men nu fick jag chansen att korrigera henne - fördelen med inofficell tävling   Tog ju detta som en träningstävling.

Tandvisning 8: men man kan ju inte vänta sig annat när domaren säger "hej Greta", då blir hon ju så glad. Du pratar med mig? Linförigheten katastrof 5:a, say no more.  Läggandet något segt 8:a Inkallning 10:a YES! Ställandet 10:a YES! Apportering 7:a tugg - vem är förvånad. Hopp över hinder 0, men där skulle jag ha haft en 6:a då jag stod på andra sidan hindret och då är maxbetyget 6.

Men med facit i hand så hade jag haft ett 1:a pris om hon legat på platsen. Känns i alla fall lite bra.


Ställt upp för platsliggning


Domaren hade lite ont i ryggen, därav stolen


Svea och hennes lilla vovve för tandvisning


Ja här ser det ju bra ut .....


Läggandet, ser ju bra ut när hon ligger .....


Hade ju varit bra om hon satt kvar tills jag sagt hopp


Inte så fint avslut


Iordningställande av hindret för Sveas lilla h und


SVea och Myra i linförighet


Hoppa kan hon också


Och sitta fint!


Monica och Enduros Cash


Jättefin inkallning


Tommy hittade en kopparorm när vi gick av plan


Så var det dags för lite soppa. Satt fint för man blev allt lite kylig på slutet. Var ju ganska varm innan som ni kanske förstår.

Men vi hade jättetur med vädret. När vi åt och var klara så regnade det.


Flenare låter sig väl smaka


Prisutdelare Yvonne och Katrineholms agilityjtej, vet inte hennes namn - sorry


Ulrika Flen vann agility


Katrineholms agilitygäng som vann totalt


Micke med Vilda Katrineholm som var bästa brukshund


Monica med Cash Katrineholm som var bästa lydnadshund


Katrineholmsgänget som tog hem totalsegern


Ja som ni förstår så vann Katrineholm allt denna kväll. Totalt 44,19 mot Flens 33,21 i lydnad och bruks

Även agility tog dom hem med 36 mot Flens 30.


Men se nästa år är vi mer erfarna så då kommer vi igen


Tack alla som ställde upp och hjälpte till denna kväll.    


Så i onsdags var det dags att träna ihop med Katrineholmarna igen och denna gång var vi i Flen.

Vad tror ni jag tränade på?


Platsliggning med störning, apportering och linförighet. Apportering gjorde vi så att om hon tjuvade så fick någon sno apporten för henne. Och vi körde även att jag kastade apporten och sedan kommenderade fot och vände om.

Fungerade bra. Körde även det hemma i torsdags med hjälp av husse.


På dagens träning på klubben var det platsliggning i ring och "vanlig" platsliggning som gällde. Apportering och så lite hopp. Så fick hon även gå stegen, det går väldigt lugnt och fint nu och hon verkar ha hittat bakbenen också.

Så jag känner mig ganska så nöjd måste jag säga.


När jag kom hem så tog vi en promenad runt sjön och husse var också med. Satt på terassen och löste lite korsord med en öl. Och så blev det en tupplur till fågelkvitter.


Nu skall jag se fotbollen


Tjingeling  


Mia  







Skapa flashcards