Direktlänk till inlägg 31 maj 2012

Mycket har hänt men dåligt med uppdatering

Av Mia - 31 maj 2012 21:03

Ja ibland faller ju inte andan på riktigt när man skall blogga.   


12 maj var det då äntligen dags för Gretas MH.

Första hund skulle starta 08.00 på Mjölby Brukshundklubb.

Greta skulle gå som nummer åtta, men man ville ju vara med och titta på alla  


Ghost 
Gösta Gullefjun
Gaston
Gangster
Garrov
Greve Poppe
Greta
Görel
Jag tog en massa bilder med stora objktivet men det blir inte bra, alldeles för suddigt då det är svårt att hålla still.


Men här kommer lite bilder på Greta som Jessica tog med min kamera.


Hanteringen accepterar hon


Usch! Han pillade mig i örat.

Leka vill vi!


Bra gripande!  


Men sedan bär det iväg :-)


Inget fel på farten där.


Full fart efter lilla bytet


Och så kommer vi in med bytet, duktig flicka!


Du tycker jag ska komma en gång till och leka?


Hukar sig .......


och stannar


Visar flera hotbeteenden men går fram utan hjälp


Spökena ja. Undrar om hon såg dom någon gång ...  


Och så var det dags för lite lek igen.


Mattes fina Greta


Hon skötte sig alldeles utmärkt till och med över förväntan vad gäller kamp och lek med främmande person.

Känd mental status och etta på skotten  


Tyvärr så var det ju så tråkigt väder småregnade hela tiden. Undrar om det alltid gör det i Mjölby? Samma sak när jag gjorde MH på Razzel för fyra år sedan   


Pernilla och Jessica tycker det regnar så dom tog det som fanns tillgängligt


En skön bild på Gaston


Gösta "Gullefjun"


Nu har jag snott lite bilder från Cillas album på Facebook


Ghoast


Gaston


Garrov


Görel


Gangster


Greve Poppe


Hela kullen klarade sig alldeles utmärkt!


Dagen efter MH:t var jag domare på vår rapportävling hemma.


Foto: Säsongspremiären skulle vara en värdemätare. Jag var grymt nervös eftersom jag inte tycker att Allti känns i samma explosiva form som i höstas. Det är hon faktiskt inte heller. Men det blev ändå hennes näst högsta poäng någonsin och cert på 618 poäng. Fasen, nu ska vi analysera och tänka ut ett bra träningsupplägg.

Ingrid högst upp på  prispallen


Så i Kristi Himmelfärdshelgen var det dags för Sörmlandsdistriktets DM som gick av stapeln på Södertälje BK.

På torsdagen åkte jag och Lars-Åke upp med husvagnen. Och jag passade på att döma 2 st lydnadstreor, som blev en till prispallen.


Efter det åkte vi hem igen eftersom jag skulle jobba på fredagen.

Greta fick följa med till jobbet eftersom hon skulle med till Södertälje sedan.

Det var så lungt på jobbet så jag kunde smita en timme tidigare. Skulle ju bli så sent med grillningen annars.

Ringde Yvonne och Micke och dom var också på väg så vi kom fram samtidigt.

Dom hade tänkt bjuda på bakpotatis, men det tog vääääldigt lång tid, så vi fick dela upp potaisen och äta det som var klart   Yvonne hade också gjort en jättegod röra som vi åt till. Sedan blev det lite vin och snack, men jag skulle ju upp tidigt så det blev inte så sent i säng. Denna gång fungerade kylskåpt på gasol i alla fall. Men jag satte inte på värmen för jag tyckte det var ganska skönt när jag kröp i säng. Men det var tur att jag hade pyjamasen på mig för det var bara 9 grader på morgonen.    

På lördagen skulle jag döma rapporten. En lägre och tre elit kom till start, men tyvärr endast 2 elit kvar till lydnaden. Det var nog en ganska svår bana fast den gick på stigar hela tiden, men där var det löpare och vid B-stationen for det förbi 2 crossåkare ... hm.

Så lite nervösa var nog dom tävlande.

Uppletande och lydnaden gick bra och två stycken cert delades ut.


Tog ut Greta lite och passade på att träna lite med henne också. Fick lite hjälp och störning utav Yvonne.


På kvällen var det dags för lite samkväm med thaibuffé. Måste säga att det var jättegott och smakrikt.

Tyvärr var det inte mer än ett 20-tal som hade nappat på detta men dom vet inte vad dom gick miste om.


Kö till buffén


Kurt's nya valp en liten Barvatorpare fick också vara med


Lite senare satt Yvonne och jag och "smuttade" rödvin i min husvagn. Hade ju sovmorgon på söndagen  

Men det blev  inte så mycket sovmorgon i alla fall trots att jag satt på värmen.


Åt lite fukost och så gick jag ut och tittade på spårhundarnas lydnad och sedan lite uppletande.


En fin bild på Jurrasic LM Dollar som också var publik på söndagen. Han hade kommit tvåa på rapporten på lördagen,


Men husse vad har du blandat i min mat?


En fin bild på som jag trodde Morra men se det var det inte... vet inte vem det är . Jo detta är Birkelands Hover!


Det här är Eldfäng's Puma i alla fall


Ja vad gör dessa herrar då? Tar en vilopaus?


En trevlig helg var till ända.


I morgon väntar föreläsning med Gunnar Langneström och sedan lördag - söndag en spårhelg.


Det kommer väl lite bloggande om det så småningom..


Ha det gott så länge go' vänner  


Mia  













 







 
 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

31 maj 2012 23:40

Vad roligt att Gretas MH gick så bra :) Och kul med en uppdatering också :)

Kram

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

 
Fam Dollar

Fam Dollar

1 juni 2012 14:52

Vilka härliga bilder på fina hundar....
Speciellt gillade jag det där gråa schäferhuvudet på slutet ;-)
Grattis till Greta & dig för ett väl genomfört MH

http://www.kennelmoneytalks.se

Mia

1 juni 2012 17:04

Tack Ia! Och vad mycket stavfel jag inte hunnit rätta ;-) Förstår att du gillade gråingen *f'

 
Ingen bild

Maria

3 juni 2012 17:22

Din oidentifierade hund på uppletandet är (Birkelands)Hover !
Klart man känner igen sin sötnos !
Maria

Mia

6 juni 2012 16:20

Tasck Maria!
Då ska jag uppdatera bilden :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 8 januari 2018 19:41

Då min älskade Greta inte finns ibland oss längre   

Av Mia - 27 oktober 2014 20:20

Ja det var ju inte igår som jag bloggade. Av olika anledningar har det inte blivit av. Inspirationen har inte infunnit sig. Enormt mycket på jobbet hela året och man har varit helt slut    Få se om det kan bli lite ändring nu i alla fall.   K...

Av Mia - 1 december 2013 19:51

Idag var det premiär för Greta att vara draghund    Efter att ha testat ett par gånger på klubben beslöt vi att vi skulle vara med att dra. Första gången vi kopplade på var hon lite fundersam, men med lite godis går allt vägen.    Sedan var jag j...

Av Mia - 9 juni 2013 19:21

Ja det har varit dåligt med bloggande på sista tiden. Tiden räcker inte till    Efter träningen i Norrköping så var det tävling på Gnesta-Trosa BK. Kvällstävling i lägre spår. Hade egentligen anmält mig för att det var så dåligt med anmälningar så ...

Av Mia - 26 maj 2013 20:40

En liten skara av G-stars var vi idag som träffades på Norrköpings BK för lite hundträning. Gösta med husse Ebbe och matte Monica, Görel med matte Mia och så jag med Greta.   Innan jag åkte var jag tvungen att fota hemmavid. Tyvärr blev bilderna ...

Ovido - Quiz & Flashcards