Alla inlägg den 6 maj 2012

Av Mia - 6 maj 2012 17:57

I går var det dags för träning med Katrineholmsgänget igen. Vi skulle vara i Katrineholm även denna gång.

Klockan på ringning vid åtta äta frukost och läsa tidningen. Skrev på Facebook "Nu iväg till Katrineholm för träning"

Sedan bar det iväg halv tio. Straxt innan jag svänger in till Klubben kommer ett sms från Yvonne "Du vet väl att det är träning 12.30 idag?"    Ja man kan inte annat än skratta. Visst hade jag sett det men var så inne på att det var tio som vanligt. Ja, ja! Det blev en liten rastningrunda med Greta och sedan körde vi lite med att kasta boll på stora planen. Tränade också lite target och framförgående. Satte även ut target vid hoppet för att jag skulle kunna få ut henne lite längre. Gick ganska bra, så det ska vi träna mer på.


Sedan tog jag en fika och solade lite. Kom en tjej som skulle tävla appellen på söndagen.


Fin kille, Norpatorp's Godin


Har man inget för sig så kan man ju fota.


Men så mycket mer fotande blev det inte för vid halv tolv kom då resten av gänget, och kameran åkte inte ut mer.


Jag värmde upp Greta medans Sonja och Ossian var på plan, han fick mycket störningsträning av människor och boll. Bra tyckte jag som vet att Greta behöver störning också. Men det gick riktigt bra.

När det var vår tur så körde vi igenom ettans lydnad med Greta, glömde tandvisning dock.

Kändes riktigt bra, så då blev man sugen på att tävla...... Om jag kan byta min kvällstisdag så ska jag försöka anmäla till en lydnadsetta på derbyt mot Katrineholm den 5/6.

Efter lydnaden så la vi en platsliggning.

Jättenöjd med Greta. Hon låg visserligen och pep lite - inte likt henne - men samtidigt så såg hon lite ovan/orolig ut och det kan ju bero på att hon inte är van att ligga plats med andra hundar och inte mitt emellan två stycken heller. Men hon låg i tre minuter i alla fall. Så matte var glad.


Så tog vi en liten fikapaus. Det var ju full storm ute så man var ju tvungen att gå in en stund. Men sedan blev det ett uppletande också. Körde bara på två föremål för det gick så bra! Hon kom i stort sett in hela vägen med föremålen och var fokuserad på mig.

Men det där går ju upp och ner vet jag. Så jag är så glad när det fungerar.


En lång dag blev det och Greta var så nöjd när vi kom hem så hon åt till och med upp maten   


Igår skulle ju månen vara extra nära jorden och stor, så jag tänkte ta lite kort men det fungerade så där med mitt objektiv.


Ser lite fint ut med grenarna som skymmer  


Rund och fin är den i alla fall


Idag skulle jag åka en sväng till Långdunker och titta på skogen vi eventuellt ska vara i när vi har spårkursen i juni. Dom har ju röjt en del och vägen var trasig i april så vi kunde inte ha våra elitspår där. Så jag tänkte att jag måste ut och kolla.


Men först åkte vi upp på stan för att kasta massor av tidningar. Men det var knöfullt både på ICA och Willy's. Det såg förskräckligt ut! Och hur kommer det sig att man ställer dit en för tidningar och två för kartonger?


Så jag tog med mig allt till Malmköping och ringde Carina och frågade var deras återvinning fanns. Vilket ledde till att Carina och Hasse med hundflock följde med ut till skogen.


Tog lite bilder på skog och hundar.




Nog kan man spåra i denna skog alltid


Röja och Greta har hittat något intressant


Lite bus i alla fall


Jo det blev en promenad först med Greta och Hasses Elsa och Donna, sedan fick Greta och Röja busa lite.


Tar igen mig lite


Vi vill också vara med säger Elsa och Donna 


Hopp och lek!


Å här finns det roliga grejor


Kom igen nu busar vi!


Hjälp! En farlig schäfer i bakhasorna


MEN vad håller ni på med?


Vatten! Jippie tycker Elsa och Donna


Är vi inte söta?


Nä fy fan. Vatten! Det får ni hålla på med själva tycker Greta


Ja hon är inte så pigg på vatten min lilla prinsessa. Men vänta efter Öland i sommar! Då ska hon minsann få känna på vatten   


Så åkte vi hem och käkade lite mat på terassen. Var jätteskönt men dock lite friska vindar. Nu har Greta lagt sig framför stolen jag sitter på så man vågar knappt röra sig. Trött liten fröken.

För vi har precis varit ute och tränat lite och det är sååååå jobbigt med apportering   


Snart blir det TV och Mästarnas Mästare


Tjingeling  


Mia  



Ovido - Quiz & Flashcards