Direktlänk till inlägg 2 maj 2012

Fullspäckad dag för Greta

Av Mia - 2 maj 2012 21:06

Så skönt att vara ledig. Även om jag jobbat lite vid datorn i alla fall. Skulle aldrig tagit hem jobbdatorn     

Igår var vi hos Jonas som fyllde år. Uj, uj vad tiden går. Men alltid roligt att träffa "barn" och barnbarn. Han börjar ju komma upp i en ålder där det inte blir så många presenter.


Men jag tror han hade roligt i alla fall - trots "lite" ont i huvudet efter gårdagen   


Men det här var väl Lukas present från morfar?


Hej vad det går!


Undrar vem som har roligast! 


Ja Jonas vill ju inte vara med på bild


Men lite myspys med Jessen är väl okey!


Doris utslagen i solen


Jessen och hennes moster njuter i solen.


Tilda på väg hem!


Inte lika mycket linslus nu som förr :-)


Jessens pappa älskar att bygga gamla bilar.


Man får tänka sig för var man står .......



Nu börjar Misse Maja också vilja komma ut på dagarna. Hon skriker så fort man kommer in.


På upptäcksfärd


Vad är det som låter?


I "stora" vida världen


Hon är så söt vår Misse Maja, och Lars-Åkes lilla älskling


Idag startade dagen med lite jobb. Jag satte ut Greta i hundgården då det var så fint väder. Lars-Åke åkte iväg på städdag med Bouleföreningen. När jag var klar så tog jag ut Greta på en cykeltur. Måste ju börja försöka få upp en bra kondition på den lilla fröken. Hon fick springa runt på tomten lite innan det var dags att sela på. Det fick bli uppvärmningen. Jag cyklade ungefär 2,9 km. Men det gick i ganska lugn takt. Men ändå blev det lite skritt, trav och galopp.


"Lite" trött efter cykelturen


Sedan skulle vi försöka stretcha..... Ja hon är ju som hon är, men det gick ganska bra   


Efter det tog jag ut utemöblerna på terrassen. Och idag åt vi vår första måltid för i år på terassen, så härligt   Även om det blåste lite.

Ringde Kristina efter maten och frågade om vi inte kunde ut och spåra lite? Så vi träffades i skogen vid halv tre och la ett spår åt varandra. Under liggtiden så körde vi lite uppletande. Greta letar fint men det finns lite att jobba med för att få in henne hela vägen och att INTE tugga.


Men spåret sedan gick sååååå bra! Hon löste alla problem galant! Tog eller nosade på alla apporter. Kan konstatera att skosgpinnar och barkbitar är mer intressant än "vanliga" spårpinnar. Men hon markerade i alla fall alla apporter. Och spräckte dessutom en pinne, så visst finns det lite att jobba på vad gäller apporterna. Men det kanske spårhelgen vi anmält oss till kan avhjälpa     Spåret kan ha varit ca 800-900 m.


Sedan åkte vi till klubben och körde lite lydnad. Tränade lite på framförgåendet med hjälp av en target. "Snott" lite tips från Ingrid   Men det börjar lossna i alla fall. Det blev även linförighet och fritt följ. Ställande och läggande under gång.  Lite hopp och apportering, men mest tränade vi fritt följ och linförighet. Så skönt att se lilla Gretas kontakt när det är mycket aktivitet runt omkring.  


Vi körde även en budföring, men vid andra skicket så sprang hon iväg efter en "hare" nej en västgötaspets var det   Men hon vände och kom tillbaka! Jippie!


Så hade vi lite skottträning och jag var skytt. Efter det lite budföring och sedan tog jag ut Greta för en vanlig platsliggning. La henne plats med kopplet på och gick iväg lite längre än kopplets längd. Men hon låg så fint. Fick lite svanhals när det lektes lite för mycket på den övre plan.    Men ett nej var allt som behövdes. Hon la till och med ner huvudet i backen en liten stund.  Mattes lilla pärla!


Efter det tyckte jag det var dags att åka hem.


I morgon jobb igen och drömmar om lördagen då nästa träningstillfälle är i Katrineholm


Tjingeling  


Mia  


 
 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

3 maj 2012 21:08

Vad härligt att vara långledig och hinna med en massa kul hundträning :)
Här lär det dröja innan vi kan börja träna "på riktigt" igen.

Kram

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

3 maj 2012 22:16

En tik är det tänkt att det ska bli :-)

Kram.

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 8 januari 2018 19:41

Då min älskade Greta inte finns ibland oss längre   

Av Mia - 27 oktober 2014 20:20

Ja det var ju inte igår som jag bloggade. Av olika anledningar har det inte blivit av. Inspirationen har inte infunnit sig. Enormt mycket på jobbet hela året och man har varit helt slut    Få se om det kan bli lite ändring nu i alla fall.   K...

Av Mia - 1 december 2013 19:51

Idag var det premiär för Greta att vara draghund    Efter att ha testat ett par gånger på klubben beslöt vi att vi skulle vara med att dra. Första gången vi kopplade på var hon lite fundersam, men med lite godis går allt vägen.    Sedan var jag j...

Av Mia - 9 juni 2013 19:21

Ja det har varit dåligt med bloggande på sista tiden. Tiden räcker inte till    Efter träningen i Norrköping så var det tävling på Gnesta-Trosa BK. Kvällstävling i lägre spår. Hade egentligen anmält mig för att det var så dåligt med anmälningar så ...

Av Mia - 26 maj 2013 20:40

En liten skara av G-stars var vi idag som träffades på Norrköpings BK för lite hundträning. Gösta med husse Ebbe och matte Monica, Görel med matte Mia och så jag med Greta.   Innan jag åkte var jag tvungen att fota hemmavid. Tyvärr blev bilderna ...

Ovido - Quiz & Flashcards