Direktlänk till inlägg 18 april 2012

Träning i Eskilstuna

Av Mia - 18 april 2012 20:35

I lördags var det dags att snitssa spår till spårtävlingen. Satte på Runkeeper i telefonen och skulle testa den. Den var väl inte riktigt överens med mig om avståndet... eller kanske var det tvärtom   Men det blev bra i alla fall. Så var det dags för spår nummer två. Där var jag lite mer osäker. Och var nästan säker på att jag vinklat av fel på ett ställe men kom i alla fall upp på ett berg som jag skulle. Men så efter ett tag så ringde telefonen och Anna frågade var jag var. Nja jag vet inte riktigt är lite "lost" men inte vilse. Men kolla på GPS:en då! Vaddå? Ja det finns ju en liten karta att klicka på och titta   jag var ju på väg åt precis rätt håll. Så glad jag blev.

Men fan det tar tid att snitsla även om man vet var spåret går.


Sedan åkte jag tillbaka till samlingsplatsen och där var bara Johan och Kristina. Johan hade tappat sin mobil i spåret och hade gått där med Hera men inte hittat den. Så jag sa att jag kan gå där med Greta och så har jag min telefon så kan jag ringa på den hela tiden.

Men jag ska bara köra ett uppletande först.

Så Kristina började köra med Nimbus och sedan var det Gretas tur. Hon går bra ut på första skicket men har lite svårare sedan så vi kör med lite retning. Men hon kommer in ganska bra när jag snurrar med bollen.


Sedan åkte jag iväg efter Johan till spåret och så gick vi ut. Hade Greta i koppel bara men så hon spårade! Jätteduktig var hon. Trots att Johan gått där två gånger och Hera varit med en gång    Efter kanske 1200m hör jag en ringsignal på backen och där under en pyteliten gran ligger telefonen. Skönt!


I söndags var det Prova-På Dag på klubben. Man fick prova på att söka, spåra, köra rallylydnad och så agility. Jag var bara uppe en liten stund och så tog jag ut Greta några minuter och tränade.


Idag ser mina pelargonier ut så här! Så snart får våren komma så man kan plantera ut.


 


Idag så åkte Lars-Åke och jag in till Flen och tittade på nya gardiner till TV-rummet - vi ska få omtapetserat där.


Förberedelse för tapetsering


Sedan till Tina's Catering för att bestämma maten till seriespelet i boule i juni. Därefter till sportaffären och jag investerade i nya skor. Och till sist till cyckelaffären för att se om det fanns en cyckel till Tobias. Han hade en begagnad kvar. Nu har han ingen   Så for vi hem för jag skulle åka till Eskilstuna och träna. Vi hade lämnat Greta hemma så "länge" för första gången så det skulle bli spännande att se vad hon hittat på. Hon hade visserligen öppnat dörren till köket mot hallen men inget annat var förstört eller så. Duktig tjej.


Sedan åkte jag ner och hämtade cyckel för att ta den med till jobbet så Tobias kan hämta den där.

Jag ar lite sen men det visade sig att Ingrid var det också. Hon hade haft strul när hon skulle snitsla och provgå sitt spår till tävlingen som dom ska ha.

Helt plötsligt var jag tidig på klubben så jag tog en promenad med Greta. Tänkte gå runt klubbstugan och skogen bakom, men vilken jäkla tur det blev. Då skulle man ha haft GPS:en på. Jag var lite lost faktiskt var väl borta ca 45 minuter. Kan man gå vilse på Eskilstuna BK?


Men jag kom i alla fall fram lagom så jag hann hänga på Ann-Margret och Ingrid som skulle köra lite lek och kontaktövningar. Ann-Margret skulle filma Ingrid. Mycket intressant och något som jag ska pröva på Greta.


Ingrid och Enduros Drive


Ho, ho! Det är hos mig du ska vara.




 




 

Fram och tillbaka efter bollen


Ja det är inte skyddsträning.... ;-) Ingrid ska till att slänga iväg bollen


Så härligt att bita på pinne


Sedan gick vi ner på appellplan och jag tog med Greta. Ann-Margret och Vinja stod och skulle vara retning och Ingrid kommenderade lite.

Men hon skötte sig så bra min lilla Greta. Det kommer lite pip emmellanåt men det är bara när hon inte är uppvärmd ordentligt. 





 




 

När man gått fint ett tag så ........



... belöningen


Hm, kanske lite för hög svansföring :-)


 

Ser ju bra ut i alla fall


Platsliggning


 

Mattes fina flicka


 



 




Duktig flicka!




 

Då får man godis när man är diktig



Vinja fick pröva att några agilityhinder





 




 

Nu hoppas vi det är några bebisar i Vinjas mage också.


Tur att Ann-Margret har kameran med sig överallt    Själv hade jag min i bilen    


På hemvägen hängde jag på Ingrid och handlade på ChopChop det var första gången men både Lars-Åke och jag tyckte det var jättegott.


Tjingeling  


Mia  



 
 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

18 april 2012 22:52

Vad kul att träffas lite, bara synd jag hade så dåligt med tid :( Lite synd jag inte han göra nått med Vinja men både Greta och Drive var ju jätte duktiga :) Hon fick ju i alla fall gå omkring och vara lite störning ;)

Ja visst är det attans bra att jag jämnt har kameran med mig. Men det blev allt lite stressigt att hinna fixa både kort och maten o hinna komma i säng.
Tyvärr så blev det attans dåligt med sömn idag så jag får hoppas att jag orkar hålla mig vaken hela natten.

Kram

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

19 april 2012 22:14

Roligt du gillar bilderna :)
Objektivet är ett Tamron 18-270 och jag är som sagt super nöjd med det :)

Kram

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 8 januari 2018 19:41

Då min älskade Greta inte finns ibland oss längre   

Av Mia - 27 oktober 2014 20:20

Ja det var ju inte igår som jag bloggade. Av olika anledningar har det inte blivit av. Inspirationen har inte infunnit sig. Enormt mycket på jobbet hela året och man har varit helt slut    Få se om det kan bli lite ändring nu i alla fall.   K...

Av Mia - 1 december 2013 19:51

Idag var det premiär för Greta att vara draghund    Efter att ha testat ett par gånger på klubben beslöt vi att vi skulle vara med att dra. Första gången vi kopplade på var hon lite fundersam, men med lite godis går allt vägen.    Sedan var jag j...

Av Mia - 9 juni 2013 19:21

Ja det har varit dåligt med bloggande på sista tiden. Tiden räcker inte till    Efter träningen i Norrköping så var det tävling på Gnesta-Trosa BK. Kvällstävling i lägre spår. Hade egentligen anmält mig för att det var så dåligt med anmälningar så ...

Av Mia - 26 maj 2013 20:40

En liten skara av G-stars var vi idag som träffades på Norrköpings BK för lite hundträning. Gösta med husse Ebbe och matte Monica, Görel med matte Mia och så jag med Greta.   Innan jag åkte var jag tvungen att fota hemmavid. Tyvärr blev bilderna ...

Skapa flashcards