Direktlänk till inlägg 8 april 2012

Dåligt med bloggande

Av Mia - 8 april 2012 17:58

Ja nu har det varit dåligt med bloggandet ett tag.    


Inpirationen har liksom inte infunnit sig. Dagarna har gått sin gilla gång. Jag har varit på kurs i Göteborg i tre dagar.

Greta har varit hemma hos husse en hel del när jag jobbat. Framförallt på torsdagar då jag är själv och har lite svårt att komma ut på lunch, då får hon vara hemma.


Men måste säga att det går jättebra att ha henne på tåget nu. Hon ligger så lungt och stilla.


I onsdags var jag hos tandläkaren. Det gick lika bra som det gjort dom senaste 36 åren. Inga hål och bara lite tandsten som skulle bort. Tog 10 minuter   sedan var det klart.

På eftermiddagen var det dags för massage och sedan åkte jag till klubben och tränade. Kändes skapligt tyckte jag.


På långfredagen kom så alla barn och barnbarn och åt lite påsklunch. Vi hade lite annorlunda inte bara sill, köttbullar, prinskorv och jansons frestelse. Det blev även tacopaj och en gratin på blomkål och falukorv.


Tobias kom med Jonas och Jessen och stannade kvar hemma. Igår kom så pappa och Mili på besök dom hade varit en vecka i Göteborg och stannade till här en natt på vägen hem.


Idag åkte vi till Eskisltuna och skulle fira Lukas som belv 5 år igår. Tobias, pappa och Mili skulle följa med.


När pappa och Mili åkte in till Flen för att se om det fanns något att köpa till Lukas passade jag på att gå ut och träna med Greta.

Kändes riktigt bra   Körde lite längre linförighet och fritt följ. Måste få lite mer koncentration och stadga. Så efter klicket dröjde det ett tag innan belöningen kom.

Vi tränade lite ställande och läggande också. Och så platsliggning. Hon fick ligga medans jag gick och hämtade ett hinder och även när jag ställde tillbaka det. 2 minuter låg hon som mest. Riktigt skönt.

Men den svåra biten är ju kvar - andra hundar   


Lilla Doris 10 månader


Sötnos



Tilda ska nog bli pajas när hon blir stor


Annat var det när hon var liten då ville hon minsan bli fotograferad


Tobias


Pappa mätt och belåten


Mili, Lars-Åke, Kerstin, Sune och Kerstin


Magnus vill nog inte vara med på bild


Marängsviss till efterrätt - mums!


Alla "barnen" på golvet och så mamma Jessen


Tobias ser också ut att ha roligt ihop med Lukas och hans kompis



Tobias stannade sedan kvar i Eskilstuna.


När vi kom hem så tog Lars-Åke, jag och Greta en promenad runt sjön. Var så fint väder.   


I morgon blir det till att byta till sommardäck, sedan skall jag nog träna lite hund och på kvällen skall vi ha tävlingsmöte inför spårtävlingarna 28-29/4.


Vi har ju rådjur som smyger kring huset och käkar ekollon. Lars-Åke skulle försöka fotografera men det blev väl inte så värst bra bilder. Men dom kommer här i alla fall.


Utanför datarummet


Ekollon verkar inte vara farligt för rådjur.


Har ju också skaffat mig en ny mobil och den tar jättefina bilder men har inte lyckats få ner dom till datorn utan ni får titta på facebook i stället  


Tjingeling  


Mia    




  




 
 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

9 april 2012 23:23

Kul o höra att du lever;-) . Men det är väl inte så svårt o blogga. Det är ju bara ta med kameran ut o fota på fina tjejen så har du ju en blogg :-)

Vad spännande med en ny mobil, vad har du köpt för sort?

Kram

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 8 januari 2018 19:41

Då min älskade Greta inte finns ibland oss längre   

Av Mia - 27 oktober 2014 20:20

Ja det var ju inte igår som jag bloggade. Av olika anledningar har det inte blivit av. Inspirationen har inte infunnit sig. Enormt mycket på jobbet hela året och man har varit helt slut    Få se om det kan bli lite ändring nu i alla fall.   K...

Av Mia - 1 december 2013 19:51

Idag var det premiär för Greta att vara draghund    Efter att ha testat ett par gånger på klubben beslöt vi att vi skulle vara med att dra. Första gången vi kopplade på var hon lite fundersam, men med lite godis går allt vägen.    Sedan var jag j...

Av Mia - 9 juni 2013 19:21

Ja det har varit dåligt med bloggande på sista tiden. Tiden räcker inte till    Efter träningen i Norrköping så var det tävling på Gnesta-Trosa BK. Kvällstävling i lägre spår. Hade egentligen anmält mig för att det var så dåligt med anmälningar så ...

Av Mia - 26 maj 2013 20:40

En liten skara av G-stars var vi idag som träffades på Norrköpings BK för lite hundträning. Gösta med husse Ebbe och matte Monica, Görel med matte Mia och så jag med Greta.   Innan jag åkte var jag tvungen att fota hemmavid. Tyvärr blev bilderna ...

Ovido - Quiz & Flashcards