Direktlänk till inlägg 18 mars 2012

Härlig hundträning

Av Mia - 18 mars 2012 19:41

Igår var man testledare för två hundar på Flens Brukshundklubb.

Idag bar det iväg till Norrköping för att träffa några kullsyskon till Greta och deras mattar.


Det var Mia och Görel, Jessica och Gangster och lite senare kom Cilla och Ghoast. Roligt att även urmatte och urhusse hälsade på.  

Greta fick komma ut först och vi körde lite linförighet. Och så budföring. Greta var fokuserad på mig och Mia sa marsch! Greta springer ut och sedan drar hon över hela plan till några andra som tränar  Dom säger åt henne att "GÅ TILL MATTE" då får Greta syn på en apportbock som hon snor. Snacka om självbelöning. Så då blev det till att koppla igen. Sedan var det Jessicas tur att plocka ut Gangster. En stilig kille!


Nu lyssnar du till mig!


Braaa så där!


Så blir det lite kamp när man varit duktig


Fina Gangster väntar på inkallningskommando


Så var det Mia och Görels tur


Mia och Görel


FInt fritt följ!


Bra kontakt här


P-O lämnar över Ghoast till Cilla


Fina "Spöket"


Ja, Cilla var skulle vi ha händerna nu? ;-)


Ghoast vänta på inkallningskommando


P-O och mamma Ettra


Visst är dom lika? Ettra och Greta alltså  


Lite lek när man varit duktig 


Fina Ettra


Så var det Gretas tur att komma ut igen.


Bra kontakt här


Hon kan bara hon vill den lilla spjuvern


Chaplin på appellplan?


Kommer godis farande när man ligger still


Sitt, stanna kvar!


Greta vänta på inkallningskommando


Ja det var en givande dag. Och jag ska ta tag i det lilla monstret och tillrättavisa henne ordentligt. Det såg vi också idag  

Men hon är söt  


Måste också visa hur långt mina pelargonier har kommit efter 2,5 vecka.


Sä här mycket har kommit fram


Tror också att nästan alla kommer att klara sig.


Nästa vecka ska Greta få följa med till jobbet igen. Efter att ha varit hemma hos husse en vecka.


Tjingeling  


Mia  










  

 
 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

18 mars 2012 21:24

Åhh vilken härligt hundig helg ni haft då. Vad kul att både träffa en massa syskon till Greta och kennelpappa o kennelmamma :) Är så härligt med uppfödare som bryr sig om sina valpköpare :)

Hoppas att du fick några bra tips och råd till din lilla duracell kanin ;) Hon skulle kanske böhöva träffa Vinja igen ;)

Kram

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

 
Ingen bild

Malin Vestman

18 mars 2012 21:37

Oj vilka fina hundar! Önskar verkligen att jag kan ta mig ner snart å träffa så många syskon som möjligt!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 8 januari 2018 19:41

Då min älskade Greta inte finns ibland oss längre   

Av Mia - 27 oktober 2014 20:20

Ja det var ju inte igår som jag bloggade. Av olika anledningar har det inte blivit av. Inspirationen har inte infunnit sig. Enormt mycket på jobbet hela året och man har varit helt slut    Få se om det kan bli lite ändring nu i alla fall.   K...

Av Mia - 1 december 2013 19:51

Idag var det premiär för Greta att vara draghund    Efter att ha testat ett par gånger på klubben beslöt vi att vi skulle vara med att dra. Första gången vi kopplade på var hon lite fundersam, men med lite godis går allt vägen.    Sedan var jag j...

Av Mia - 9 juni 2013 19:21

Ja det har varit dåligt med bloggande på sista tiden. Tiden räcker inte till    Efter träningen i Norrköping så var det tävling på Gnesta-Trosa BK. Kvällstävling i lägre spår. Hade egentligen anmält mig för att det var så dåligt med anmälningar så ...

Av Mia - 26 maj 2013 20:40

En liten skara av G-stars var vi idag som träffades på Norrköpings BK för lite hundträning. Gösta med husse Ebbe och matte Monica, Görel med matte Mia och så jag med Greta.   Innan jag åkte var jag tvungen att fota hemmavid. Tyvärr blev bilderna ...

Ovido - Quiz & Flashcards