Direktlänk till inlägg 29 februari 2012

En härlig vårdag

Av Mia - 29 februari 2012 19:56

Klockan började kvittra vid 07.30 dags att gå upp och äta frukost och rasta Greta. Klockan 09.00 skulle jag vara på vårdcentralen. Hade ringt och sagt att jag ville ha en magnetröntgen för min rygg. Men så lätt går det inte. Det slutade med att jag skulle få en datortomografi i alla fall och så tog dom blodprover för att kolla infektion.

Det är inte lätt att förklara att man har ont när det inte gör ont då läkaren bänder och böjer på benen åt höger och vänster. Fick även se det en annan läkare skrivit om en tidigare röntgen. Och då visar det sig att jag hade någon kota eller något som hade vridit sig lite   Och varför har ingen sagt det tidigare?    Måste och säga att läkarna är säker bra och duktiga på det dom gör men varför kan dom inte lära sig att prata svenska bättre innan anställning. T.o.m jag som ändå förstår ganska bra vad en del utlänningar säger hade svårt att höra vad läkaren sa. Och hur är det inte då med äldre patienter? Men tydligen ansåg i alla fall denna läkare att det var höften som var problemet - vilket jag också sagt tidigare.


Efter läkarbesöket åkte jag upp och handlade lite och köpte jord. För idag skulle alla pelargonier klippas ner och planteras i små krukor.


Så såg dom ut innan jag började


På väg att bli planterade


Tänk att det kan vara grönt efter 5 månader utan jord och vatten


I arbetstagen,


Här ansas det räjält


Snödropparna börjar också komma


Lars-Åke var också i arbetstagen. Hade sågat ner en liten häck.


Nu är äntligen nästan all snö borta


Så här såg det ut där jag stått och jobbat. Snacka om blött i marken


Greta fick sitta i hundgården medans vi jobbade på. Sedan fick hon komma ut och springa lite. Vi gick och hämtade posten. Eller rättare sagt jag satt Greta på tomten medans jag gick och hämtade posten.


Sitt kvar!!


Sitter fortfarande kvar! :-)


Sedan var det hopp och lek.


Och så får hon väl spel!


Far iväg som ett jehu!


Hej å hå vad det går.





Vi kör ett varv till


Och så tappar vi pinnen.



 



 


Vi tar ett varv till.



 


Efter tre varv tyckte matte det fick räcka.


Sedan gick vi in och åt pannkakor  


Seppo kom också och jag hjälpte honom lite med bokslutsverifikatet, fast han var tvungen att rätta till lite siffror först. 


Maja riktigt njuter nu när solen kommer fram och värmer.


Titta på katten inget annat .... :-)


Så åkte vi upp till klubben en sväng och tränade lite. Blev lite linförighet med störning av Garm. Och så la vi plats i koppellängd. Men hon kan ju inte plats riktigt så det var mest för att hon skulle ligga still och inte bry sig om Garm. Det gick faktiskt ganska bra. Fick lägga ner henne ett par gånger bara.

Men fy fan vad blött och kladdigt det var på appellplanerna. Kan förstå om inte hundarna vill sitta eller ligga. Kanske var det därför som Greta hade gummiband i rumpan vid sättandet. Har inte hört tidigare att hon har svårt för att sätta sig snabbt och riktigt. Efter det åkte hon in i bilen en stund medans Kristina körde lite med Nimbus.

Sedan fick Greta komma ut en sväng igen för lite hopp och fritt följ. Sa till henne att koncentrera sig lite och hon började då skälla och ha sig. Andra gången det hände stod jag bara still och vände ryggen mot henne. Då kom hon av sig och slutade på en gång.

Blev inte så långvarig där utan vi åkte hem vid sex igen. Nu skall jag titta på fotboll.


Tjingeling  


Mia  


 


 


  

 



 

 
 
Ingen bild

Nina

29 februari 2012 22:22

Oj vad mycket du klippte ner dom. Då är inte jag lika hård som du. man kanske måste vara det. Planterade du blommorna samtidigt du har klippt dom?

Mvh Nina

Mia

2 mars 2012 20:01

Jag skakar av dom jord på hösten och hänger upp dom. Sedan klipper jag ner dom och planterar i små krukor. Så får dom stå några månader i källartrappen och jag vattnar dom en gång i veckan ungefär. Så när det är dags att plnatera ut som så gör jag det i större krukor. Dom brukar växa till sig kanska bra. Jag får väl fota dom i sommar :-)

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

2 mars 2012 17:53

Verkar som om det finns en hel del att göra nu på tomten när våren är i antågande. Men hinner pelargonerna börja växa och bli fina redan i år när dom är klippta så sent?

Jösses vilken fart det är på Greta då, förstår att det är kul att ha racerbana runt huset :)

Ska bli kul att träffas i morgon :) Får hoppas att det fina vädret håller i sig.
Kram

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

Mia

2 mars 2012 20:02

Ja det ska det bli. Tror att solen ska skina i morgon :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 8 januari 2018 19:41

Då min älskade Greta inte finns ibland oss längre   

Av Mia - 27 oktober 2014 20:20

Ja det var ju inte igår som jag bloggade. Av olika anledningar har det inte blivit av. Inspirationen har inte infunnit sig. Enormt mycket på jobbet hela året och man har varit helt slut    Få se om det kan bli lite ändring nu i alla fall.   K...

Av Mia - 1 december 2013 19:51

Idag var det premiär för Greta att vara draghund    Efter att ha testat ett par gånger på klubben beslöt vi att vi skulle vara med att dra. Första gången vi kopplade på var hon lite fundersam, men med lite godis går allt vägen.    Sedan var jag j...

Av Mia - 9 juni 2013 19:21

Ja det har varit dåligt med bloggande på sista tiden. Tiden räcker inte till    Efter träningen i Norrköping så var det tävling på Gnesta-Trosa BK. Kvällstävling i lägre spår. Hade egentligen anmält mig för att det var så dåligt med anmälningar så ...

Av Mia - 26 maj 2013 20:40

En liten skara av G-stars var vi idag som träffades på Norrköpings BK för lite hundträning. Gösta med husse Ebbe och matte Monica, Görel med matte Mia och så jag med Greta.   Innan jag åkte var jag tvungen att fota hemmavid. Tyvärr blev bilderna ...

Ovido - Quiz & Flashcards