Alla inlägg den 21 februari 2012

Av Mia - 21 februari 2012 22:00

Ja inspirationen har inte riktigt infunnit sig med bloggandet. Och sedan när det inte fungerar som man vill med att ladda ner bilder så tappar man lite sugen. Har dessutom varit så jäkla trött   Men nu har jag köpt Rosenrot så nu ska vi se om det inte blir bättre.


Här kommer lite bilder från en promenad som vi har gjort när det varit fint väder i alla fall.


Greta springer efter pinne.


Kasta nån´gång då! Ser ut som Greta svävar! 


Ja det blev ju inte så långt.


Husse kanske kastade den här någonstans?




 

Lite bus på gärdet.


Snart spritter det i Greta och hon får spel!




 

Hej å hå vad det går!


Lite trött blir man


Har gömt mig för Greta. Det är hon på vägen inte ett rådjur  


Lars-Åke väntar nog på Greta


Förrförra helgen var det styrelsemöte både på lördagen och på söndagen. Det började med Brukshundklubben och sedan Bouleföreningen.

När den helgen var över kändes det en stor lättand. Även om det inte var så jobbigt egentligen så kändes det bara skönt att ha det gjort. Var ju dessutom sekreterare på Bouleföreningens årsmöte och skulle renskriva protokollet.


Fina blommor fick man när man mottog priser


Prisbordet



Vi delar ju ut priset till Bästa lydnadshund, brukshund, agilityhund och utställningshund. Sedan är det priser för KM och så ett pris för årets appell-, lägre- och högrehund.


Lite fika och smörgås bjöds det på också.


En del lät sig väl smaka av Annas tårta


Dan får en kram


Bengt fick en kram också


Då ska vi se vem som är nästa pristagare.


Efter årsmötet hade vi en liten årsfest också.


Dukning på G


Röja fick vara med på festen också.


Anna och Mervi har trevligt


Ulla tyckr alltid det är roligt att festa med "ungdomarna"


Lilian ville nog inte vara med på bild


Nya ordförande Åsa Lind


Det var riktigt trevligt trots att jag körde bil.   Hade nog kunnat få skjuts men kände att jag nog skulle försöka vara pigg på söndagen eftersom jag skulle trycka ut ärsmöteshandlingar innan det var dags för nästa årsmöte.

Bra uppslutning för en så liten förening - 23 stycken.


Var väl lika många som på Brukshundkllubbens årsmöte som har 252 medlemmar.


Förra onsdagen efter min massagetid så träffade jag Kristina på klubben och så gick vi en sväng med hundarna i skogen. Det blev riktigt med raceande. En annan var ganska slut också. Det bästa av allt var ju att Greta var trött när vi kom hem. Men det var väl det som var meningen   


I lördags skulle jag ha åkt upp en sväng och tränat med kände att jag nog MÅSTE städa lite. Så jag dammade hela huset (finns alltid ställen som fortfarande är dammiga)  Men hann inte börja dammsuga då vi skulle iväg till boulehallen för lite boulefest.


Lars-Åke hade gjort en kräftsoppa som vi serverade och smörgås därtill.


20 personer var vi


Sitter och väntar på soppan


Man kan inte tro att vi hade trevligt


Lars-Åke håller koll på att soppan blir varm


Men först var det tipspromenad


Den här frågan kunde jag


Efter soppan så blev det boulespel i två omgångar och sedan fika och så ytterligare en gång.

Det var faktiskt roligt att spela igen. Framförallt när det går bra   Jag vilar mig i form som man säger.


Lite choklad delades ut till dom tre bästa damerna och herrarna


Lars-Åke får en kram av Tuulikki för vinsten.


På söndagen skulle jag träffa Ann-Margret och Vinja för att ta en långpromenad vi hade tänkt runt Kramnäs, den brukar ta ca 2 timmar. Men det såg ut att vara så halt så vi sa att vi väntar till en annan helg när det kanske skulle kunna töa bort. Att ha två hundar som rusar omkring och kanske fläker sig är ingen höjdare.

Så efter att jag hade damsugit och torkat golv bestämde jag mig för att promenera på egen hand. Och så här i efterskott så hade det faktiskt kunnat gå att gå runt.

Men Greta fick latja lite med Victor när vi passerade Gäddviken så lite spring blev det i alla fall.

Och hon var skapligt trött när vi kom hem.

För att inte tala om hur jag kände mig. Stel i hela kroppen hela kvällen. Uj, uj!


Igår så var jag på Ki-gympa med Anna igen. Det är ett roligt pass och igår kändes det som jag tog i ännu lite mer. Var ritkigt svettig.

Men kände av ryggen idag i alla fall.

Så nu har jag gjort slag i saken och ringt vårdcentralen så nu ska jag bara ha en magnetröntgen.  Basta!


Har inte känt för att träna med Greta heller riktig men ikväll blev det i alla fall ett litet pass efter promenaden.


I morgon blir det lite tråkigare saker då är det dags för bergravning av farmor.


Farmor på sin 100-års dag i oktober förra året.


Tjingeling  


Mia  









 

Skapa flashcards