Direktlänk till inlägg 14 januari 2012

Nu är glada julen slut....

Av Mia - 14 januari 2012 18:28

slut, slut. Julegranen kastas ut, ut, ut. Men till nästa år igen kommer han vår gamle vän för det har han lovat!  


Ja egentligen åkte allt ut förra helgen men jag har inte kommit åt mina bilder så då blev det inget bloggande.

Har ju en ny dator och då var det en del uppdateringar som måste göras och sån't dår klara man ju inte av själv.


Årets julgran var lite spädare men blev lika fin för det. 


Och Greta fick posera på riktigt denna gång. Inte bli inklippt i bilden.


På söndagen så var det träning på klubben, några från Katrineholm kom på besök och vi var väl en 9-10 stycken som tränade. Började med uppletande och sedan korvgrillning och så lydnad.


Gretas uppletande finn väl en del mer att önska. Letandet är det inget fel på men avlämnandet är fortfarande "äga" som gäller. Fast vi har ju inte tränat på det på flera månader. Tränar avlämnande och komma in separat hemma så vi får se hur det går.


Inget fel på motivationen i alla fall


Nästan strypvarning ......


Full fart ut!


Full fart in... till en viss punkt :-(


Apport! Kom hit!!


Tack det var snällt!


Ut igen! Som sagt farten och motivationen är det inget fel på.


Rusk, rusk.!


Därute ÄR den!


Full fart in! 


Några ögonblick senare .... så får jag den i alla fall.


Gretas brorsa Gösta leker med husse Ebbe


Och här är det Yvonne som kampar med Gösta


Gösta med sin bitstock


Sedan hade det blivit dags för lite lunch, korvgrillning. Lars-Åke kom också upp och grillade lite innan han åkte hem till skidorna ... på TV  


Korv av alla de sorter 


Ett härligt gäng väntar på på att korven ska bli klar.


Fint väder blev det också.


Nu har nog alla fått vara med på bild :-)


Efter det blev det lite lydnad. Tyvärr så försvann solen också men vi höll oss varma. Till och från i alla fall.


Sonja och Ossian i fotgåendet


Fin kontakt!


Och så kör vi lite hopp


Inget islag här inte


Kom här! Åsa och Mirak ska köra budföring


Mirak sitter fint hos Micke mottagare


Kommer fint till matte också


Oj, blev visst en liten extra lov. För hög fart kanske :-)


Fin kontakt här också


Nu ska vi gå fot!


Går ju bra det här!


Men nu halkade Mirac efter. Han vill gärna bita lite i Åsas vänstra hand.


Micke laddar för framförgåendet


Det är saktagåendet som tränas


Inget fel på koncentrationen här inte :-)


Och inte i fotgåendet heller.


Åsa hade mde sig sin kamera också så hon fotograferade Greta och mig lite. Lite roligt att få bilder på oss också. Så svårt att ta själv  

Så alla foton nedan har Åsa Gustafsson tagit.

Tack!


Lite linförighet                                       
                                                  
                                                  
 


Budföring


Mattes fina Greta


Så söt, nästan vacker!


Apportering, ser ju riktigt bra!


Den här bilden är ju för härlig! Snacka om inbromsning och gripande!!!


Då måste vi ju kampa lite också!


Nu var vi klara för denna gång.


Idag har jag lagt ett spår för fösta gången på länge. Det blev nog ca 800m om inte mer. La spåret och åkte sedan till bolaget och reklamerade ett vin jag köpt. Smakade jäst blää  

Sedan tillbaka för att gå spåret.

Selade på vid starten. Ska jag inte göra! Hon blir för taggad och bara sitter och skakar och jag blir arg för att hon inte kan sitta still. Sedan full fart i spåret. Fy fan vad det går. Hittar apporter och matte skriker BRA STANNA!

Rusar fram medans det finns något kvar av apporten och matar med köttbullar. SITT, SITT KVAR!

Varsågod! Full fart igen. Och så där höll vi på. Puh!


Kan konstatera att jag inte ska lägga spår åt mig själv och att jag ska ha någon bakom som sparkar mig i arselet när jag blir arg. Det positiva är att jag har en hund som verkligen vill spåra. Och som nu stannar och tar upp apporterna. Men det går för fort och blir lite slarvigt. Men det är nog i grund och botten att jag känner av min rygg eller vad det är och att jag inte är lika smidig som förrut. Och det gör mig så förbannad att det inte går över och det går ut över stackars Greta.

Tur att jag har en sån bra hund att det rinner av henne som vatten på en gås  


Sedan hem och duscha och mangla och stryka. Och en trött och belåten hund! 


I morgon blir det träning på klubben igen  


Tjingeling  


Mia   

 


 





  



 
 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

14 januari 2012 23:20

Åhh vad avundsjuk jag blir på dig som har en massa folk att träna med. Det verkar ju alltid finnas folk som tränar hos er.
Blir inte mycke träning alls när man ska göra nått själv, blir oftast "en annan dag" som sen inte blir av.

Roligt att det går bra för lilla Greta. Hmm, men du verkar ju vara så lugn och sansad. Inte trodde jag att du blev arg när du tränar.

Får hoppas att träningslusten kommer tillbaka nån gång, men det är inte så jätte inspirerande ge sig ut om det är kallt och blåser :(

Kram

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

 
anna & gnistagrus

anna & gnistagrus

15 januari 2012 22:01

du får ta & tjoa till om du vill ha spårsällskap :-)

http://www.annasjyckar.wordpress.com

Mia

16 januari 2012 06:28

Absolut! Gärna det! :-)

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

18 januari 2012 22:23

Halloy :)
Jag brukar använda flaskor som jag fyller med vatten när vi tränar med klövjeväskan. Då slipper man ju släpa på en extra tyngd när hunden tränat klart. Den varma årstiden har jag kallt vatten i flaskorna och vintern varma flaskor med vatten, både för att det inte ska frysa och sen värmer det ju hunden lite också i stället för att kyla ner den med en massa kallt vatten.

Tänk på att inte börja med för mycke vikt, i början räcker det gott o väl med 0,5 liters flaska på bägge sidor. Sen att du inte går så länge i början, kanske bara en 5 min dom första gångerna. Sen när hon "är klar" så går man inte mera än 15 min. Vill man ha mera träning så ökar man på vikten inte tiden. Så sa iaf Ann på Rehab på Strömsholm, och jag antar dom vet vad dom pratar om ;)

Lycka till med klövjeväske träningen :)

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

Mia

19 januari 2012 06:41

Okey, vad bra då vet jag. Nej jag hade tänkt att i början bara gå med tom väska för att vänja henne och sedan öka på. Men vad bra att veta att man inte ska gå för långt med väskan på. Tack! :-)

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

23 januari 2012 23:02

Men du Mia, det är inte så långt till simhallen.....Du bara bor på fel ställe....Flytta in till stan eller Torshälla så har du ju när både till jobbet och en bassäng. Sen du, inte glömma att vi kan ju träna tillsammans då.
Så nu har du bara att börja städa och röja i huset och flytta åt detta hållet :)

Kram Kram

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 8 januari 2018 19:41

Då min älskade Greta inte finns ibland oss längre   

Av Mia - 27 oktober 2014 20:20

Ja det var ju inte igår som jag bloggade. Av olika anledningar har det inte blivit av. Inspirationen har inte infunnit sig. Enormt mycket på jobbet hela året och man har varit helt slut    Få se om det kan bli lite ändring nu i alla fall.   K...

Av Mia - 1 december 2013 19:51

Idag var det premiär för Greta att vara draghund    Efter att ha testat ett par gånger på klubben beslöt vi att vi skulle vara med att dra. Första gången vi kopplade på var hon lite fundersam, men med lite godis går allt vägen.    Sedan var jag j...

Av Mia - 9 juni 2013 19:21

Ja det har varit dåligt med bloggande på sista tiden. Tiden räcker inte till    Efter träningen i Norrköping så var det tävling på Gnesta-Trosa BK. Kvällstävling i lägre spår. Hade egentligen anmält mig för att det var så dåligt med anmälningar så ...

Av Mia - 26 maj 2013 20:40

En liten skara av G-stars var vi idag som träffades på Norrköpings BK för lite hundträning. Gösta med husse Ebbe och matte Monica, Görel med matte Mia och så jag med Greta.   Innan jag åkte var jag tvungen att fota hemmavid. Tyvärr blev bilderna ...

Skapa flashcards