Alla inlägg den 1 januari 2012

Av Mia - 1 januari 2012 16:27

Vaknade på nyårsafton till strålande sol.   Sovmorgon till 09.30   Men det var skönt!

Efter frukost åkte vi upp på stan en liten sväng och köpte lite bubbel till kvällen. Sedan hem för en promenad!

Lars-Åke fick hålla i kameran denna dag efter att jag tagit ett par kort på Greta.


Fina Greta i frostigt gräs


Spritter i benen


Fast bollen fick stanna hemma på promenaden


Vackert! Fast der ser mer höstlikt ut


Lite frostigt över sjön mot slottet


Man kan skönja vår båt lite till höger


Så måste man ju posera också!


Lite suddig Greta.


Finntorps stall och boningshus. Snart blir det väl nya hyresgäster här


Greta och jag vid Ansgarsgården. Hon är inte rädd för höjder i alla fall


  

Ser ut som det brinner i topparna


Yxtaholms Slott


Försöker komma in i det gamla kruthuset på andra sidan sjön


Titta här Greta!


Greta bangar inte för något


Efter promenaden så började vi lite förberedelser till nyårsmiddagen. Det var ju bara Lars-Åke och jag så vi gjorde inga stora utsvävningar vad gällde dukning eller så, men lit gott åt vi i alla fall.

En räksmörgås till förrätt, oxfilé Wellington (hade Tinas jul på TV) till varmrätt och lite senare blev det glass framför TV:n.

Vid tolvslaget gick vi så ut och skulle se om vi såg några fyrverkerier över sjön. Det var lite grand mot Mellösa hållet till. Men så rätt var det var så började det exploder från slottet. Vi trodde inte att det var några som var det så vi blev lite förvånade. Sedan kom en riktig KaaBooM och Greta hukade sig men mer blev det inte. Hon började dock skälla på fyrverkerierna så vi tog och gick in i stället. Dumt att starta ett beteende   

Men jag märkte inte något på henne efter det så jag tror inte det var någon fara.


Idag blev det en tur till Sparreholm och boulehallen. Jag skulle se om det möjligtvis skulle gå att träna hund på banorna och att det inte blev förstört och för mycket hålor. Men det gick alldeles utmärkt.


Greta i hallen


Ligger "plats"


Fikarummet


Tanken är att vi kanske ska kunna träna inomhus.


Efter det var vi och tog en fika hos Seppo och Tuulikki och sedan åkte jag hem med Lars-Åke för att åka upp till klubben en sväng och träna.


Nu hade det börja snöa och blåsa. Inte så roligt. Men vi gick en runda först innan det blev lite fritt följ och possitioner. Skulle försöka fota lite också men inte så lätt när man ska träna samtidigt.


Greta väntar när matte hämtar kameran


Nä inte stå! Sitt sa jag!


Så! Sitt!


Ligg!


Tränar lite fjärrdirigering   


Fina Greta, men usch vad det snöar


Platsliggning


Snö är gott!


Nä nu är det inte så roligt längre


Ett hopp blir det i alla fall


Två hopp blev det.


Det var ingen på klubben och tränade idag - konstigt    Men när jag var klar så kom ett gäng upp som hade varit och tränat sök.

Gick in och pratade lite med dom inte det bar hemmåt.

Nu har man också smakat på årets glögg - nä förra årets förståss 2011. Har druckit godare.


Nu önskar jag alla mina nära och kära samt mina vänner


Ett GOTT NYTT 2012!!  Och hoppas alla får vara friska och krya och ha framgång på tävlingsbanan.


Tjingeling


Mia







Skapa flashcards