Direktlänk till inlägg 18 december 2011

Träning

Av Mia - 18 december 2011 18:06

Idag har det varit träning på klubben. Först åkte jag och hämtade julblommor som vi delar ut till markägare som vi samarbetar med. Sedan upp till klubben för indelning i grupp. Vi var sju stycken som kom med hund och så ett par respektive.

Var väl inte det roligaste vädret att träna i men det var i alla fall inte så kallt.

Jag var nummer ett i min grupp. Vi tränade på linförighet och fritt följ. Greta åt en del snö så jag fick vara på henne hela tiden. Vi ska träna lite mer med possitionen, nu kommer hon lite för långt fram.

Så körde vi apportering och det första hon gjorde idag var att ta apporten och så ett race.   

Men hon kom in och så gjorde vi om och rätt. Hon kan ju hela kedjan men att kasta iväg apporten är inte aktuellt ännu.


Helena och Deva stannade till på sin promenad och körde en inkallning


Lite hjälp för att komma in i rätt possition


Dan och Linn på väg in


Hon har så fin possition


Stegförflyttningar


Linn på framåtsändandet


Lilian och Victor på väg in


Victor i fin possition på fria följet


Ett barn hade i alla fall roligt i snön. Snögubbe med hund :-)


Anna coh Gnista i språngmarsch


Gnista lite fokus på annat ;-)


Godis efter inkallning


Tommy och Tyras tur


Lite lek med bollen också


Tyra har fin kontakt med husse


Efter två pass gick vi in och fick lite jullunch som Anna hade fixat. Jansons frestelse, sill, skinka, inlagd strömming och risgrynsgröt. Jättegott! 


Sedan ut för ytterligare ett pass. Tränade mer apportering och så ett läggande och ställande under gång. Det gör Greta jättesnyggt! 


Nästa gång får jag nog kommendera någon att låna min kamera för lite fotografering av mig och Greta också. Jobb i två dagar sedan ledigt en vecka.


Nu ska jag nog värma lite glögg.


Tjingeling   


Mia




 
 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

18 december 2011 21:46

Vad duktiga ni är som orkar träna fast det är sånt skitväder. Fast det är ju trotts allt lite roligare när man är flera än att träna ensam.

Dom säger det ska frysa på lite, men det har ju tyvärr kommit i hel fel ordning :( Det ska ju vara -grader först och sen komma snö när det frusit på ordentligt.

Kram

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

23 december 2011 23:07

Jag och Vinja tassar bara in för att önska er en Riktigt God Jul

http://heratorpetsvinja.minwebbplats,se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 8 januari 2018 19:41

Då min älskade Greta inte finns ibland oss längre   

Av Mia - 27 oktober 2014 20:20

Ja det var ju inte igår som jag bloggade. Av olika anledningar har det inte blivit av. Inspirationen har inte infunnit sig. Enormt mycket på jobbet hela året och man har varit helt slut    Få se om det kan bli lite ändring nu i alla fall.   K...

Av Mia - 1 december 2013 19:51

Idag var det premiär för Greta att vara draghund    Efter att ha testat ett par gånger på klubben beslöt vi att vi skulle vara med att dra. Första gången vi kopplade på var hon lite fundersam, men med lite godis går allt vägen.    Sedan var jag j...

Av Mia - 9 juni 2013 19:21

Ja det har varit dåligt med bloggande på sista tiden. Tiden räcker inte till    Efter träningen i Norrköping så var det tävling på Gnesta-Trosa BK. Kvällstävling i lägre spår. Hade egentligen anmält mig för att det var så dåligt med anmälningar så ...

Av Mia - 26 maj 2013 20:40

En liten skara av G-stars var vi idag som träffades på Norrköpings BK för lite hundträning. Gösta med husse Ebbe och matte Monica, Görel med matte Mia och så jag med Greta.   Innan jag åkte var jag tvungen att fota hemmavid. Tyvärr blev bilderna ...

Skapa flashcards