Alla inlägg den 30 oktober 2011

Av Mia - 30 oktober 2011 19:23

Nä riktigt så var det inte idag när jag var uppe hos min farmor för 100-års kalas.   

Nog för att farmor är pigg och klar i knoppen, men hon hör lite dåligt. Egentligen ville hon inte ha något besök på den stora dagen. Men hon var allt lite glad i alla fall.

Hoppas jag är lika pigg om man får leva så länge.


Idag hade jag dessutom kameran med mig så lite bilder blev det i alla fall.


Farmor Elsa


Hon har alltid varit liten och tunn, men nu är hon bara lite äldre


Mili och Inger


Inger och Hasse hade med sig smörgåstårtorna och Mili hade bakat tårtan till kaffet.


Telegram från Kungen och Drottningen på den stora dagen.


Du sitter där! Eller vad det nu är Inger säger :-) Och smörgåstårtan var verkligen god.


Pappa, Inger och Mili


Farmor och sonen Hasse, min farbror.


Lars-Åke fick också vara med på bild


Efter att vi ätit kom min syster med familj och med sig hade dom mina bröders barn. 

Då passade jag på att gå ner till bilen och ta ut Greta för en liten kiss. Men icke sa nicke det passade inte den lilla damen. Så det var bara att hoppa in i bilen igen. Och gå upp och för lite fika och tårta.


Utsikten från farmors lägenhet


En porslinsblomma som farmor fick


Här har vi Jess, min syster Eva, min brors dotter Cecilia och min andra brors dotter Michelle, och så Eva och Jess dotter Cecile.


Eva och Jess


Cecilie och Michelle är i fototagen


Eva läser högt för farmor


Cecilia


Cecilie


Ja dom heter nästan lika den ena är svensk och den andra är dansk   


Michelle, lite lik sin pappa


Min farbror Hasse


Pappa


Det finns ett kort som jag tyvärr inte har, men där farfar, pappa och min bror Kenneth finns på. Det är som att se tre kopior fast i olika åldrar. Kanske kan fota det fotografiet någon gång.


Jess


Inger, Hasses sambo


I morgon åker Eva med familj tillbaka till Danmark, så nu dröjer det väl några år innan vi syns igen.


När vi åker mellan Stockholm och Flen brukar vi åka via Åkers Styckebruk och efter Åker mot Flen så passerar man detta hus. Skulle ha stannat men det blev att ta bild i farten så dom är inte så skarpa. Vet inte om huset är byggt som något projekt eller vad det är. Får stanna någon gång och titta.


Titta på växtligheten på taket!


Helt fantastiskt!


När jag kom hem så tog jag en promenad med Greta.

Och nu har jag lyckats klämma ner en bit smörgåstårta igen.


Tjingeling   


Mia







 




Skapa flashcards