Direktlänk till inlägg 29 oktober 2011

Har hänt en del

Av Mia - 29 oktober 2011 19:43

Egentligen har det hänt en hel del sedan sist. Men det är inget roligt att blogga utan bilder och kameran är dessvärre inte alltid med.    Säger att jag ska ta med kameran och så ligger den i alla fall hemma   

Lördgaen den 15:e var jag på Strängnäs BK och dömde appellklasshundar. Jag dömde bara lydnad, budföring och platsliggning. Men det var ganska många hundar så det blev en heldag. Många ekipage blev uppflyttade, inte för att jag var snäll utan för att dom var värda det.

På söndagen så hade vi lite träning på klubben hemma. Några Katrineholmsekipage kom över och vi tränade lite tillsammans. Är alltid nyttigt att träffa "nytt" folk och få nya infallsvinklar, Nu var det väl i och för sig inte nytt folk för mig men väl för Greta.

Måste säga att Greta går förbaskat bra på fria följet och linförigheten. Men att den förbaskade apporten skall ställa till det. MEN vi tränar vidare och det har blivit bättre, i alla fall i håll-fast momentet. Sedan ska vi inte prata om att komma in med apporten.


Förra fredagn var jag i Göteborg hela dagen för "säljrådsmöte" vi hade det i samband med Kick-Offen. Men den skippade jag och åkte hem till min lilla vovve.


På lördagen skulle jag figga på MH, var hur länge sedan som helst. Har ju bara testlett dom senaste åren. Men det var roligt och ryggen höll. Testledde också några hundar så jag inte skulle förlora auktorisationen.

Efter det så åkte jag upp till Sorunda för att hälsa på moster och morbror. Passade alldeles utmärkt eftersom jag skulle till Botkyrka på söndagen och döma rapport. Såg dessa älgar på gärdet ovanför hemmet när jag åkte iväg.


Är nog ko och kalv


  




 



 



 



Hos moster blev jag bjuden på god mat och dryck. Sov väl så där på natten. En hund vid fötterna och en säng man inte var van vid.

Tyckte att jag inte sov något.

På morgonen så servade moster med frukost. Puss och kram på dig moster.


Rapporttävlingen var min första att döma, så lite nervös var jag. Visste att jag skulle få gå ut på sträckan men det var jag inte orolig för. Och det var fin terräng. Inte speciellt svårsprunget för hundarna. Möjligtvis på ett ställe där det var ganska mjukt och sankt. Kunde nog vara tungt där, men inga höga berg eller djupa dalar.   

Väl på pass var dt ganska skönt och naturligtvis spännande att stå där i skogen. Tyvärr så blev det bara fyra hundar av åtta hundar kvar till lydnaden. Två lägre och två elithundar.

Så dagen var slut ganska skapligt.

Passade på att ta ut Greta och träna lite efteråt.


Har varit på akupunktur två gånger i veckan och dom sista två gångerna fått el också. Tycker att det har blivit bättre "benen går bättre" så jag kommer att fortsätta ett tag till. Det tråkiga är att det blir klockan nio på morgonen så dagen blir så kort på jobbet. Lite stressigt så det blir att jobba över lite dom dagarna.

I onsdags hämtade jag Lars-Åke på Skavsta efter fyra veckor i Spanien. En brun "gubbe" fick jag hem.

Så nu är allt som vanligt igen.


I fredags skulle min bror ha fyllt 50 år så vi åkte upp till Minneslunden efter att jag kommit hem från jobbet och tände ett ljus för honom.

Och på söndag ska jag till min farmor och fira henne då hon fyller 100 år.


Idag var jag på klubben och tränade lite. Tog ut Greta som blir helt stirrig av alla hundkompisar och bara piper och darrar. Men när vi väl kommer ut på plan och börjar så blir hon tyst. Det gick i alla fall skapligt. Det var dessutom MH på klubben så det var extra mycket folk och hundar   

Tog ut Greta en andra gång och Kristina hjälpte till att titta och komendera lite. Upptäckte då att Greta var helt fokusera på "den där som pratade" Så det blir att träna mer med kommendering och andra människor.


Gjorde också ett lite hårt spår till Greta som gick bra och så avslutade vi med att gå ner på gärdet och busa lite med Nero och Gnista. Tur att Anna hade sin mobil med för min kamera låg ju i bilen   


Så här kommer ett kollage med bilder.


Första mötet


Hon är snabb min lilla Greta


Greta och Gnista bakom


Gnista vaktar sin kong! Och Greta köpte det så fint.


Greta och Nero busar


Passar dig säger Greta


Nero, Greta och Gnista


Ockey jag hajjar säger Greta


Gnista och kongen


Fina Nero


Jag har inte gkort något! Säger Nero :-)


Nyfikna Greta


Undrar om hon har något? Luktar gott i fickorna


Dom försvinner i höstfärgerna


  

Om jag kryper kanske du inte ser .....



 

Härligt med många hundar-


När vi gick tillbaka till klubben brydde sig inte Greta om dom andra hundarna på klubben för fem öre. Kanske det är medicinen? Ha en hund till så man kan gå ut och dom får springa av sig innan träning :-)


Tjingeling för denna gång


  


Mia






 
 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

29 oktober 2011 23:05

Har varit fullt upp hos dig ser jag med en massa tävlingar att vara domare på ser jag.
Hoppas att dina ben blir bra av akupunkuren.

Självklart måste vi träffas och ut och gå nångång. Måste bara hitta en dag som passar oss bägge.

Kram

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 8 januari 2018 19:41

Då min älskade Greta inte finns ibland oss längre   

Av Mia - 27 oktober 2014 20:20

Ja det var ju inte igår som jag bloggade. Av olika anledningar har det inte blivit av. Inspirationen har inte infunnit sig. Enormt mycket på jobbet hela året och man har varit helt slut    Få se om det kan bli lite ändring nu i alla fall.   K...

Av Mia - 1 december 2013 19:51

Idag var det premiär för Greta att vara draghund    Efter att ha testat ett par gånger på klubben beslöt vi att vi skulle vara med att dra. Första gången vi kopplade på var hon lite fundersam, men med lite godis går allt vägen.    Sedan var jag j...

Av Mia - 9 juni 2013 19:21

Ja det har varit dåligt med bloggande på sista tiden. Tiden räcker inte till    Efter träningen i Norrköping så var det tävling på Gnesta-Trosa BK. Kvällstävling i lägre spår. Hade egentligen anmält mig för att det var så dåligt med anmälningar så ...

Av Mia - 26 maj 2013 20:40

En liten skara av G-stars var vi idag som träffades på Norrköpings BK för lite hundträning. Gösta med husse Ebbe och matte Monica, Görel med matte Mia och så jag med Greta.   Innan jag åkte var jag tvungen att fota hemmavid. Tyvärr blev bilderna ...

Skapa flashcards