Direktlänk till inlägg 9 oktober 2011

Tävlingshelg

Av Mia - 9 oktober 2011 21:24

Äntligen höll jag på att säga, så är klubbens tävlingar över för denna gång.

Riktigt så illa är det väl inte, men känner att det har varit mycket i år.

Nu blir det bara ett par dagar till med dömeri sedan hoppas jag kunna koncentrera mig på min lilla Greta.

Hon har väl fått sitt också och är ju inte så gammal men det kommer nog att bli mer intensivt kan jag tänka.


Här kommer några bilder från gårdagens prisutdelning i lydnadsklass I.


En glad Sara på första plats och Bengt på andra plats.



Ett LP 1 blev det dessutom!


Anja myser med Bakina


Bengt fick också ett LP 1


Idag var det appellspår hemma. Av åtta anmälda kom två till start.   

Lite synd, men så kan det gå ibland. Första tävlingen där dom tävlande fick "bestämma" tidsplanen ....


Det var om ännu kallare idag. Men jag fick sitta och värma mig ganska länge då jag skulle skjutsa ut domarna till spåren.


Men de var en underbar höstdag.


Vackert höstväder


Anja, Thomas och Kjell på väg till första spåret.


Lars ska släppa på


Går bra på första benet.


Andra likaså


Tredje gick inte så bra och tyvärr inga pinnar med i "mål"


Annica selar på


Bra första ben


Andra likaså och även tredje gick bra och med alla pinnar med också


Publik hade vi också! Tommy och Lars tittar på.


Lars och Tuva på linförigheten


Framförgåendet


Behåller gärna apporten för mig själv säger Tuva


Tuva hoppar ut


Och tillbaka


Annica och Ettans linförighet


Och framförgåendet


Prispallen Annica och Etta blev uppflyttade


Efter prisutdelningen så blev det lite mat i magen. Anna Eriksson hade gjort en paj som vi värmde i micron. Lite sallad och hembakat bröd. Gott var det. Jag kunde ju inte äta så mycket eftersom jag skulle iväg på lunch lite senare.

Greta och Åsas Mirac skulle få leka lite men det ble vinte så mycket lek. Helt plötsligt var Greta störst och det tänkte hon ta vara på  och "dyvlade" på den stackars "lilla" Mirac som blev alldeles förskräckt. Men vänta bara du lilla Greta om ett par månadet har han vuxit ikapp dig.   

Jag och Anja supportade också Carina som skulle lägga in lydnadsresultaten på SKK:s resultatlista. Sedan fick Kerstin lite hjälp - hoppas jag - med att göra en tidsplan för en lydnadstävling. Hon går ju en lydnadstävlingsutbildning.


Efter det tränade jag lite med Greta innan det var dags att åka hem och duscha och så iväg till lunchen. Det var Lars-Åkes morbror och moster som bjudit mig på lunch, men kopplade inte riktigt att det var "lite" födelsedagslunch eftersom han fyller år i morgon. Pinsamt!

Efter det spleade vi lite kort och sedan åkte jag upp och handlade lite.

Väl hemma så plockade jag undan utemöblerna från terassen och så hängde jag ner mina pelargonier i källaren för att övervintra. Dom blommade så fint fortfarande men vill inte att dom skall förfrysa.


Stora rackare


18 stycken totalt


Nästa lördag blir det att döma appell i Strängnäs och på söndag hundträning. Kul!


Tjingeling   


Mia



 
 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

10 oktober 2011 01:11

Vad tråkigt att det blev bara 2 st som kom och tävlade. Fanns det inga reserver att ta in så det blev flera?

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

Mia

10 oktober 2011 06:42

Vi tog alla åtta som anmält sig. Men det bidde bara två kvar :-(
PS Har fått massa skitmail och skriverirer på min hemsida från den där apan i USA :-( DS

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

11 oktober 2011 23:00

Ja det var kanon med fullmånen ute. Blev inte lika mörkt ute då på promenaden.

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 8 januari 2018 19:41

Då min älskade Greta inte finns ibland oss längre   

Av Mia - 27 oktober 2014 20:20

Ja det var ju inte igår som jag bloggade. Av olika anledningar har det inte blivit av. Inspirationen har inte infunnit sig. Enormt mycket på jobbet hela året och man har varit helt slut    Få se om det kan bli lite ändring nu i alla fall.   K...

Av Mia - 1 december 2013 19:51

Idag var det premiär för Greta att vara draghund    Efter att ha testat ett par gånger på klubben beslöt vi att vi skulle vara med att dra. Första gången vi kopplade på var hon lite fundersam, men med lite godis går allt vägen.    Sedan var jag j...

Av Mia - 9 juni 2013 19:21

Ja det har varit dåligt med bloggande på sista tiden. Tiden räcker inte till    Efter träningen i Norrköping så var det tävling på Gnesta-Trosa BK. Kvällstävling i lägre spår. Hade egentligen anmält mig för att det var så dåligt med anmälningar så ...

Av Mia - 26 maj 2013 20:40

En liten skara av G-stars var vi idag som träffades på Norrköpings BK för lite hundträning. Gösta med husse Ebbe och matte Monica, Görel med matte Mia och så jag med Greta.   Innan jag åkte var jag tvungen att fota hemmavid. Tyvärr blev bilderna ...

Skapa flashcards