Alla inlägg den 8 oktober 2011

Av Mia - 8 oktober 2011 18:46

Och veckorna dom går. Det börjar närma sig höst. Ruggigt ute just nu.

Det är en dryg vecka sedan som Lars-Åke åkte till Spanien. Där har dom nästan 35 grader hela tiden, så det har blivit mycket solande och poolbandande. Även för honom   Han ska ju ha 28 grader i vattnet innan han kan bada.


Fick i alla fall arselet ut vagnen och beställde tid på Warbro Kvarn rehabilitering. Har ju ont i ryggslutet och i vänstra skinkan.

Han trodde i alla fall inte att det är höften som spökar, vilket var skönt att höra. Så nu håller vi på att prövar akupunktur. Efter två gånger tycker jag att det känns bättre, bennen "går" lättare på något sätt. Men ibland kommer det tillbaka. Skall tillbaka på måndag igen så får vi se.


I helgen var jag i Mellösa Kyrka och tittade på när Anna och Roger gifte sig.

Så vackert!



  

Sötnosar 


 


  


  


  


  



I onsdags åkte jag  till Eskilstuna BK och skulle träna med Ingrid och Ann-Margret.

Vi tränade på fritt följ och kontakt. Måste köra lite mer med att gå och gömma mig på promenaderna så hon får upp intresset mer på mig. Hon är lite nonchalant på mig och sticker gärna iväg på egna upptåg.

Men träningen känndes bra.

Ingrid skulle också visa lite apportering med Greta.   Greta undrade nog vad det var för en "ilsk tant" Men Greta är en dam som man inte skrämmer i första taget.

Ann-Margret tog en del bilder på mig och Greta.


Lite kamp när man varit duktig 

  


  

Har en glad och pigg hund


  


  


  


  


  


  


  


  

Snyggt läggande!

  


  

Greta väntar på inkallning



  


  

Titta vad jag hittat sa Greta 

 

Måste jag?


 


  

Så söt min lilla Greta.


Ingrid och Bolt


Kom med leksaken då!


Jag tränger väl inte .... nä det är nog leksaken som är på väg.


Tränar på framförgåendet

  


  


  

Han går verkigen fint


Kryp


Väntar på inkallning


Nu ska vi hoppa


  

Var är den?


Nån som förväntar sig bollen


Väntar på kommandot


Hypnos?

  


  


Stor och stadig kille

  


  


Ann-Margret tränar fritt följ


  

Vinja tränger skapligt

  


  


Tränar saktagående

  

Vi prövar väl i koppel då.


Det var kallt kan jag säga.


Ingrid prövar apportering med Greta

  

Och så mattes tur.


Sedan blev det att åka hem och värma sig. Burr vad kallt det var.


Idag har vi haft lydnadstävling på klubben. Jag var tävlingsledare för eliten och treorna. Det var inte så många hundar anmälda så vi var klara vid halv tolv. Efter lite lunch åkte jag ner till Norrköpings BK och träffade uppfödare och kullsyskon. Det blev lite träning där också och så ett hårt spår. Är så nöjd med mitt lilla yrväder.

Kameran hade jag med mig hela tiden. Den låg så bra i bilen   


I morgon är det appelltävling och jag ska vara bidträdande tävlingsledare.

Om det blir någon tävling vill säga. Bara två hundar kvar   

Efter det är jag bjuden på lunch hos Lars-Åkes moster och morbror.

Det tackar vi för.


Tjingeling   


Mia


Ovido - Quiz & Flashcards