Direktlänk till inlägg 24 september 2011

Allt går sin gilla gång ....

Av Mia - 24 september 2011 18:33

I lördags hade vi söktävling hemma och jag var tävlingsledare. Det gick bra tyckte jag och jag kännde mig nöjd. Tyvärr så blev det bara fem hundar kvar till lydnanden. Två elit, en högre och två lägre. Så vi var klara ganska tidigt. Vilket ju i och för sig inte är så illa.

På söndagen åkte jag upp en liten sväng till klubben och la in hundar i tävlingsprogrammet. Vi skulle ha tävlingsmöte på onsdagen.


Men först var det styrelsemöte på tisdagen. Många möten blir det ibland.   


Ska vara tävlingledare på lydnaden elit och treor den 8/10 och biträdande tävlingsledare den 9/10 på appellen. Sedan är säsongen slut för klubbens tävlingar. Känns som jag gjort mitt för i år då jag varit med på varende tävling i år. Antingen som tävlingsledare, tävlingssekreterare eller domare.


I torsdags kom Gretas nya halsband med posten. Det blev jättefint!   

Tack Yvonne Hull som har sytt det.



  

Är jättenöjd!


Och det passade Greta också. Finns lite att växa i.


Kan sitta still om det vankas frolic


Idag var vi till Eskilstuna och Caravan en sväng och tittade lite på husvagnar. Men vi ska INTE byta husvagn om nu någon tror det.

Efter det så åkte vi till Jonas och Jessen för att hälsa på barnbarnen lite. Jonas jobbade men Jessen var hemma. Och Tilda och Lucas också. Det var så varmt att sitta på terassen så det nästan brände på benen.


Efter det åkte vi hem och jag tog en två timmars promenad med Greta. Skulle bli spännande och se om höft och rygg höll. När vi kom till Gäddviken fick Greta syn på en kruka som stod på en stubbe. Å hujeda mig så läskig den var. Är väl spökåldern som kommer. Hon skulle gå fram men vände upp och slog i mitt högra knä så jag trodde det skulle gå av.   Sablar vad ont det gjorde.  Var tvungen att sätta mig en stund. Tårarna var inte långt borta. Men det gick bra och vi kunde gå vidare.

Nu får vi se hur jag mår i morgon än så länge känns det skapligt. Tog vetekudden och la vid ryggslutet så det kanske lindrade en del.


I morgon skall jag till Södertälje och döma elitspår ska bli roligt. Och efter det ska jag köra upp lillbilen till pappa. Han skall gå igenom den medans Lars-Åke är i Spanien en månad.      


Nästa lördag blir det premiär för mig att vara tävlingsledare på elitlydnaden i Katrineholm. Så det blir att plugga ordentligt i veckan.


Tjingeling för denna gång   


Mia






 
 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

25 september 2011 00:01

Det verkar som om du haft fullt upp. Vilket fint halsband som Greta fått, är det nån som säljer såna eller är det en som gjort till dig privat?
Var jätte snyggt, skulle kunna tänka mig ett till Vinja om man kan beställa. Finns dom i flera färger?

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

28 september 2011 05:53

Halloy :)
Jag jobbar fm idag ons o tors, fre-sönd jobbar ja em. Ledig på måndag och även dagen på tisdag (ska till doktorn) sen natt mellan tisd o onsd. Slutar onsd morgon och är sen ledig och börjar på måndag igen...Hängde du med ;)

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

2 oktober 2011 16:59

Ja visst är det härliga höstfärger ute nu :) Blir mycke fina kort, i alla fall dom dagarna som solen skiner.
Så nu får du ta och släpa med dig kameran ut och knäppa lite fina kort på Greta så du kan blogga lite.

Hoppas ni haft en skön helg :) Själv jobbar jag vilket är mindre kul :(

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

7 oktober 2011 18:55

Kommentaren som det står ann-margret o vinje på är inte från mig. Det är bitchen från usa som är igång igen och håller på att tracka.
Denna gång har hon gjort en hemsida om Angie och hennes sambo där hon lägger ut en massa lögner om dom och även snott en massa bilder från mig och Angie som hon lagt där.
SÅ GÅ INTE IN PÅ DEN LÄNKEN HON VILL FÖR DET GYNNAR BARA HENNE ÄNNU MERA: BARA RADERA HENNES MEDDELANDE ÄR DU SNÄLL:


Mvh Ann-Margret

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 8 januari 2018 19:41

Då min älskade Greta inte finns ibland oss längre   

Av Mia - 27 oktober 2014 20:20

Ja det var ju inte igår som jag bloggade. Av olika anledningar har det inte blivit av. Inspirationen har inte infunnit sig. Enormt mycket på jobbet hela året och man har varit helt slut    Få se om det kan bli lite ändring nu i alla fall.   K...

Av Mia - 1 december 2013 19:51

Idag var det premiär för Greta att vara draghund    Efter att ha testat ett par gånger på klubben beslöt vi att vi skulle vara med att dra. Första gången vi kopplade på var hon lite fundersam, men med lite godis går allt vägen.    Sedan var jag j...

Av Mia - 9 juni 2013 19:21

Ja det har varit dåligt med bloggande på sista tiden. Tiden räcker inte till    Efter träningen i Norrköping så var det tävling på Gnesta-Trosa BK. Kvällstävling i lägre spår. Hade egentligen anmält mig för att det var så dåligt med anmälningar så ...

Av Mia - 26 maj 2013 20:40

En liten skara av G-stars var vi idag som träffades på Norrköpings BK för lite hundträning. Gösta med husse Ebbe och matte Monica, Görel med matte Mia och så jag med Greta.   Innan jag åkte var jag tvungen att fota hemmavid. Tyvärr blev bilderna ...

Skapa flashcards