Direktlänk till inlägg 4 september 2011

Resiadagen och första elitdömeriet

Av Mia - 4 september 2011 19:26

Ja veckorna försvinner i ett nafs. Och man bara jobbar och jobbar. Ja nästan i alla fall   


I måndags åkte Lars-Åke iväg till Åland med PRO för att spela boule. Inte förrän i torsdags kväll kom han hem. Bara för att sova äta frukost och lunch och sedan vidare till Leksand för att spela MixDM i boule. Men det är tur han har sina boulekompisar när han har en sån' ung fru som måste jobba och inte kan hänga med. Fast jag har ju hund i stället   


I tisdags var det så dags för årets mässa på Sundbyholms Travbana. Resiadagen.

Vi hade bjudit in ett antal utställare och affärskunder och travet hade "dukat" upp i totohallen med bord och en scen för uppträdande av Erik Linder.

Vi hade frågetävling och fina priser från utställarna.


Europcar var där


Vårt bord där vi även visade upp Fritidsresor


Vinnarna i ett av loppen.


Det är så att varje utställare får ett eget lopp där dom delar ut lite priser till körsven, ägare, tränare och skötare. Detta förevigas sedan med en tavla till loppets "sponsor".


Innan start


Erik Adielsson vinnande körsven i Fritidsresors loppa


Erik Linder


Måste säga att den killen kan sjunga! Han var med i melodifestivalen och då tyckte jag han var så där. Men vad han utvecklats. Och även duktig att prata med och intervjua utställarna.


Erik Linder


Stefan Eriksson, marknadschef för Sundbyholms Travbana.


Erik igen


"Då vet jag precis vart du ska resa"


Rica Hotels


SJ var också där


Dom som inte syntes på kort var Birka Cruises, sedan var även SAS med och sponsrade.


Stefan, Gunilla och Erik


Stefan, Marjo, Marie, Jessica och Gunilla


Vi väntar på att dela ut pris i vårt lopp. Gunilla blev så glad för det var hennes favoritkust Björn Goop som vann och hon fick ge den "skitige" kusken en kram.


En lyckad eftermiddag på travet!


Igår så var det första gången jag skulle döma sök. Då det oftast är alla klasser har jag ju inte fått göra det då jag "bara" vati klass II domare men efter det godkända provet får jag nu döma alla klasser.


Det var Strängnäs BK som arrangerade tävlingen och söker gick i skogarna vid Åkers Styckebruk. En jättefin ruta var det och dom hade verkligen lagt ner jobb på legorna. Jag dömde ihop med Anders Åberg och det känndes tryggt. Man är ju dock lite nervös i början. Men jag tyckte det kändes bra och inga konstigheter att fundera över. 


Nu närmast ska jag vara tävlingsledare på vår egen söktävling den 17/9.


Idag åkte jag ut till Öja skogen för att träna spår med Greta. Jag visste att sökgänget skulle vara där så jag passade på att få lite fikasällskap   


Jag la fem korta spår med bara ett slut. Detta för att försöka få henen mer intresserad av apporten än spåret eller i alla fall vilja stanna till lite längre än att bara dutta med nosen och sedan fortsätta. 


Det gick väl så där kan jag tycka. Körde sedan lite "plocke-pinn" också och det gick bättre. Men vi kör väl på ett tag till får vi se.

Efter det åkte jag en sväng till klubben och körde lite lydnad. Men jag märkte att jag hade en trött hund.


Sedan åkte jag och tvättade Volvo och så hem och städade ur "lillbilen".


Nu har Lars-Åke kommit hem och vi käkade lite sill och potatis och den "lille" till.

Gott!


Nu skall jag titta på Stefan och Christer


Tjingeling   


Mia









 
 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

10 september 2011 20:35

Tack för grattiset :) Jo hoppas verkligen vi lyckas knipa ett cert i morgon, men chansen är tyvärr inte så stor.

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se/informatio

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

13 september 2011 00:02

Jo det kan nog vara så att hon var trött. Jag var iaf jätte seg efter 2 dagars tävlande.

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se/informatio

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 8 januari 2018 19:41

Då min älskade Greta inte finns ibland oss längre   

Av Mia - 27 oktober 2014 20:20

Ja det var ju inte igår som jag bloggade. Av olika anledningar har det inte blivit av. Inspirationen har inte infunnit sig. Enormt mycket på jobbet hela året och man har varit helt slut    Få se om det kan bli lite ändring nu i alla fall.   K...

Av Mia - 1 december 2013 19:51

Idag var det premiär för Greta att vara draghund    Efter att ha testat ett par gånger på klubben beslöt vi att vi skulle vara med att dra. Första gången vi kopplade på var hon lite fundersam, men med lite godis går allt vägen.    Sedan var jag j...

Av Mia - 9 juni 2013 19:21

Ja det har varit dåligt med bloggande på sista tiden. Tiden räcker inte till    Efter träningen i Norrköping så var det tävling på Gnesta-Trosa BK. Kvällstävling i lägre spår. Hade egentligen anmält mig för att det var så dåligt med anmälningar så ...

Av Mia - 26 maj 2013 20:40

En liten skara av G-stars var vi idag som träffades på Norrköpings BK för lite hundträning. Gösta med husse Ebbe och matte Monica, Görel med matte Mia och så jag med Greta.   Innan jag åkte var jag tvungen att fota hemmavid. Tyvärr blev bilderna ...

Skapa flashcards