Alla inlägg den 24 augusti 2011

Av Mia - 24 augusti 2011 20:04

Så var det då dags, det man väntat på i ett år. Att åka till Bruks-SM som detta år gick av stapeln i dom småländska skogarna och tävlingsplats High Chaparral.

Det var faktiskt första gången jag var där.

Hade egentligen boakt plats torsdag - måndag, men så hade Lars-Åke åtagande med boule på måndagen så då bokade jag om oss till onsdag - söndag.

Så onsdag morgon drog vi iväg. Inget höjdarväder men inget regn heller.


Mekka för hamburgerälskare


Dags för lite kisspaus och något att äta


Renovering av Brahehus


Efter avslutat korvlunch bar det iväg igen.

Vi hade att göra lite drygt 4 timmar ner så det flöt på bra.


Väl på campingen höll vi på att få slag   vårt gäng hade blivit tilldelade tio platser och det var bara att ta vilken man ville. Dom som var först på plats hade ju fått dom bästa platserna vilket inte är så konstigt. Men dom som var kvar lutade något fruktansvärt. Bredden på platserna var helt okey men längden var ju alldeles för kort! Vi prövade att backa ner men om vi skulle hållt oss inom vår gräns så stod vi med draget på körbanan. Till slut så tog vi en plats som såg ut som en tårtbit. Vi backade in snett och kom på plats. När jag sedan gick ner och talade om vilken plats vi tog så upplyste jag dom om att platsen bakom oss skulle ingen kunna få plats att stå på. Så där tänker vi ställa bilen sa jag. Okeey fick jag till svar.

Det blev ingen grillning denna kväll utan vi åt spagetti och köttfärssås med mango chutney och creme fraish.

Senare satt vi hos Gun och Kerstin och snackade lite.


Lite kortspel hann vi med också.


Torsdagen gjorde vi inte så mycket. Åkte till bolaget och kompletterade med lite cider och öl.

Lite fler i vårt gäng kom och fick hjälp att komma på plats.

På kvällen skulle vi i alla fall grilla. Och vädrets makter var med oss.

Grilkött och knyten med potatis, lök, paprika, vitlök, salt och peppar och lite soya, olja och sirap. Mums!


Delar av gänget som förbereder grillarna.


Maria med ciggen


Mycket gott vankas det


Yvonne kollar in Lars-Åkes grillning


Ett djupt andetag kan behövas.


Nähä, jag vill ju inte vara med på bild


Peter njuter av en öl


Lasse grillar


Oj, här hamnade visst jag också


Härligt med långbord


Eva tycker det ska bli gott med mat


Sedan kom Peter i sitt esse och spexade


Hej å hå med Farbror Frej! Hej alla barn nu blir det barnprogram....


En trevlig kväll var det.


Fredag vakanade man till regn. P-O kom förbi vagnen och berättade att dom skulle ut och spåra så jag hakade på.


Amanda och PEr leker hund medans vi lägger ut spår.


P-O har lagt ett spår till Greta


Jag la ett spår åt P-O att träna upptag med Drumla och sedan ett spår åt Pernilla och "mamma" Ettra.


Gretas spår låg väl en timme eller så. Vi gick iväg efter asfaltsvägen och Greta stretade frammåt, tills hon dök ner i diket och in i skog. Oj!   vad hände? Duktig flicka sa P-O, vilket kanonupptag    min lilla tjej gjorde. Sedan blev det i koppel fram till första apporten. Höll knappt att få på henne selen för att hon bara ville iväg på spåret. Och det är väl bra. Men apporterna är katastrof. Hon känner dom men ignorera dom och få hon fram dom så vill hon inte gärna leka med dom. Vi försökte allt med det mesta. Och då hade ändå P-O lagt lite roliga grejor och gömt dom lite. Men spårade fantastiskt gjord hon i alla fall och inte ger hon upp om hon kommer av spåret. Hon letar och letar.

Så nu skall vi pröva med att bara göra flera korta spår 50-75m med ett slut. Leka som sjutton och ge gott godis och sedan avsluta, för att gå på nästa och göra likadant.

Jag var i alla fall nöjd med dagen trots att regnet höll på hela tiden.   


Sedan åkte vi hem och Lars-Åke och jag gick ner till tävlingsområdet för att se hur det såg ut.


Dock kördes ingen lydnad här, men utställarna skulle stå framför


En del utställare på plats


Senare på kvällen gick vi och Micke, Yvonne och Carina på restaurangen och åt.


Servitör med tidsenlig klädsel


Vinet vi beställt.


Det var ganska mörkt därinne så det blev inte så många kort


Här åt vi i alla fall god mat


Entren till High Chaparral


Vad ska det anars heta....


Fortsättning följer ........


Tjingeling    


Mia  








Skapa flashcards