Alla inlägg den 15 augusti 2011

Av Mia - 15 augusti 2011 21:46

Ja i helgen har det varit full rulle.   

Började i fredags kväll med den årliga kräftskivan. Lars-Åkes gamla kompisar från Dax Door tiden. Vi träffades hos oss vid sjutiden.


Moa och Lars


Lars-Åke och Christer


Ulla och Lars


Alla låter sig väl smaka


Vi började som vanligt med sillröran och potatis och så snaps naturligtvis.

För att sedan gå över på dom smarriga kräftorna. Mums!


Härliga kräftor!


Vi satt ute till halv elva tror jag sedan började alla frysa, det var lite rått ute. Så vi gick in och drack kaffe.

Vid halv tolv tror jag alla hade åkt.

Sov till nio dagen efter   


På lördagen var det så dags med nästa fest.

Grill och poolparty hemma hos Angela och Micke.

Carina hämtade oss och Greta vid halvtre. Vädret var ju härligt så nog skulle man kunna bada i alla fall.   


Micke, Lars-Åke och Carina på altan


Angela.


Vi började med att fika. Lars-Åke hade bakat en äppelpaj som vi hade med oss. Vaniljsås därtill.


Greta kollar in läget 


Skål! 


Efter fikat åkte badkläderna på och spelade volleyboll i poolen. Länge sedan man "lekte" så.


Efter det så började vi med maten. Angela gjorde potatisgratin och grönsaksknyten.


Lars-Åke prövar på Mickes rom före maten


Skål!


Här var det rediga blaffor!


Haloomi med bacon och champinjoner att grilla


Ja inte är det pengarna som gnagit sönder byxfickorna :-)


En trött liten Greta


Licco


När solen försvann från den bakre altan inneraltan, där Micke satt upp fönster.


Det blev jättefint med dom nya fönstren


Angela och Carina


LArs-Åke och Micke. Lars-Åke lockar nog på Greta


Innan vi åkte hem så fick Greta och Dixie racea runt på tomten.


På söndagen sov vi alla till halv tio. Även Greta!

Vid två träffade jag sedan Angela på klubben och vi mailade iväg PM för lydnadstävlingen.

Innan hade jag tränat lite fritt följ med Greta, men hon var lite loj. Tror nog att hon var trött   


På onsdag drar jag till SM på High Chaparall. Ska bli så kul.


Och här kommer bildbeviset på att jag numera är godkänd klass IB domare. Så jädra glad jag blev   




Tjingeling   


Mia


  







Skapa flashcards