Direktlänk till inlägg 4 augusti 2011

Kennelläger

Av Mia - 4 augusti 2011 21:44

I helgen som var så hade jag nöjet att vara på Enduros Kennelläger. Är ju alltid roligt att träffa nya hundtokiga människor   

På fredagen hämtade jag Lars-Åke i Uppsala där han varit en vecka och spelat Boule-SM. Vi körde ner till Strängnäs Brukshundklubb och ställde av husvagen. Sedan var tanken att jag skulle skjutsa hem honom till Flen för att sedan åka tillbaka. Men så hade vi sådan tur att Nina som har Enduros Aqila skulle åka hem till Katrineholm och då passerar ju hon Flen. Så hon erfbjöd sig snällt att skjutsa hem Lars-Åke.

Tack snälla Nina   

Så jag kunde vara kvar och bekanta mig med alla okända människor.

Bestämde också vad jag skulle göra på lördagen. Spår och "hopp och lek" med Daniel.

Efter frukost var vi fyra bilar som åkte ut till Kjula och skulle spåra.

Vi la varandras spår. Greta fick ett spår som var ca 300 meter i skog men ändå öppet och fint. Det var första gången ett icke.förar spår. Och hon klarade det galant. Harrit som la spåret sa att det är den färgen vid pinnarna och den färgen vid vinkeln. Hon var faktiskt duktig och stannade och även "letade upp" pinne, men fortfarande är spåret roligare så det blir inte så mycket till belöning. Så kom vi då till ett ställe där hon gick åt sidan och jag undra var i helsike är pinnen?   

Klockren vinkel var det ju! Inte såg jag några färger på snitslarna inte.

Andra vinkeln slog hon lite men redde ut det snabbt. Och alla apporter hade vi med oss också.   


Ingrid gör sig i ordning för Allt-Is spår


Ivrig Allt-I


Hittat en apport


Skit i pinnen. Ge mig bollen!


Kommer här!


Sedan var det dags för Ingrid att gå Bolts spår som jag lagt ut.


På väg till spåret


Lite lugnare om man säger så ;-)


Bolt har hittat slutet


För övrigt gick spåret bra trots att det förmodligen varit inne en del folk och trampat där.


Sedan var det dags att fara iväg för lunch!

Efter lunch så körde jag lite "hopp och lek" med Daniel. Det var väl raättare sagt så att vi skulle träna lite på att få Greta att vilja komma in med grejorna och inte leka på egen hand. Samt tala om för lilla fröken att det faktiskt är matte som bestämmer.

Det tar sig kan jag säga.


Greta väntar på att något ska hända


Kom igen då!


Daniel leker med Greta




Lite dragkamp medans matte tittar på


Tack och hej!



 


 



 



Greta har lika roligt på egen hand


Ha, ha, ha, ha, ha du kan inte ta mig


Vi prövar och binder fast leksaken


I halsbandet? Glöm det!


Nu ska du lyssna på mig!



 

Nu kampar vi lite


Hej å hå!


Ta den då!


Jaa!


Det kommer mer bilder men inte förrän efter helgen när jag varit på Greta's kennelläger. Aspirant har kennelläger i helgen. Då blir det bilder därifrån också hoppas jag.


Tjingeling   








  







 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 8 januari 2018 19:41

Då min älskade Greta inte finns ibland oss längre   

Av Mia - 27 oktober 2014 20:20

Ja det var ju inte igår som jag bloggade. Av olika anledningar har det inte blivit av. Inspirationen har inte infunnit sig. Enormt mycket på jobbet hela året och man har varit helt slut    Få se om det kan bli lite ändring nu i alla fall.   K...

Av Mia - 1 december 2013 19:51

Idag var det premiär för Greta att vara draghund    Efter att ha testat ett par gånger på klubben beslöt vi att vi skulle vara med att dra. Första gången vi kopplade på var hon lite fundersam, men med lite godis går allt vägen.    Sedan var jag j...

Av Mia - 9 juni 2013 19:21

Ja det har varit dåligt med bloggande på sista tiden. Tiden räcker inte till    Efter träningen i Norrköping så var det tävling på Gnesta-Trosa BK. Kvällstävling i lägre spår. Hade egentligen anmält mig för att det var så dåligt med anmälningar så ...

Av Mia - 26 maj 2013 20:40

En liten skara av G-stars var vi idag som träffades på Norrköpings BK för lite hundträning. Gösta med husse Ebbe och matte Monica, Görel med matte Mia och så jag med Greta.   Innan jag åkte var jag tvungen att fota hemmavid. Tyvärr blev bilderna ...

Skapa flashcards