Alla inlägg den 18 juli 2011

Av Mia - 18 juli 2011 18:20

Igår sken solen och vi skulle åka iväg på Loppis i Mellösa men hamnade på Prylmarknaden i stället. Dock i Mellösa. Lars-Åke ville ha lite burkar som han kan häll upp bla socker i, för att dom förbaskade påsarna alltid läcker.

Och vi hittade faktiska gamla godisburkar. Tror jag man hade dom till förr.


Tre stycken och ett block och limstift till mig


Dom kan nog fungera.


Sedan satt vi och solade och slappade på terassen hela eftermiddagen. Men jag tog en promenad runt sjön med Greta efter maten.


Idag har ju vädret varit betydligt sämre. Regnade som sjutton i förmiddags. Så det blev att damma och damsuga inne. Men det behövdes ju det också. Mycket katthår i alla fönster. Förstår inte det?   


Men jag hade bestämt mig för att ändå åka och lägga ett spår till Greta.

Åkte först och handlade och sedan upp till minneslunden för att tända ett ljus för min bror som gick bort idag för två år sedan.   


Därefter åkte jag ner till Hammarvallen för att lägga grusspår. Men så det regnade.    Ja inte så man behövde simma men mycket vatten var det.

Men jag gick i alla fall ut spåret och la köttbullar och frolic i fotstegen. Med uppehäll emellan också.

Sedan gick jag iväg och rastade Greta lite och så körde vi lite lydnad på parkeringen. Det gick ganska bra, var ju inte så mycket störning. Men när jag sa åt henne att lägga sig ner trodde hon inte jag var klok i huvudet. Ligga i den här blötan?   Vet inte om det berodde på asfalten eller vattnet. Men det gick "lite" bättre när jag gick till gräset i stället.

Måste ju träna när det regnar också, även om öronen blir blöta.   

Sedan var det dags att gå spåret. Hade inte legat så länge, kanske 20 minuter.


Hon hade det svårt. Vet inte om det beror på att det kanske regnat bort eller om det är oerfarenheten. Vi har ju inte tränat så mycket på hårda spår.

Men hon hittade i alla fall godiset i spåret, så lite belöning fick hon i alla fall.


Mina fotspår syns i alla fall


Undrar om den där tofsen ingår?


Fel håll!


Nu är vi på rätt väg


Här syns dom blöta fotspåren


Och vinkeln


Vi kom till slutet i alla fall, en liten hög med köttbullar.

Ville ju inte lägga några pinnar i spåret eftersom hon tycker spåret är roligast och detta är ju svårt nog. Men även om det inte gick så bra idag så är jag övertygad om att jag kommer att varva hårda och mjuka spår.


En "spene" att leka med när man varit duktig


Vill leka med den men tar inte riktigt tag med det samma


Om matte ändå kunde hålla still den....


Nu har jag fått tag.


Efter det åkte vi hem för att äta lite mat.


Och busa med Maja


Halva katten i munnen


Passa dig!


Nä, nu fär det vara nog säger Maja


Nu skiner solen igen så nu blir det nog en promenad runt sjön.


Tjingeling   


Mia








Ovido - Quiz & Flashcards