Direktlänk till inlägg 16 juli 2011

Bra träning

Av Mia - 16 juli 2011 17:33

I onsdags hade vi sillunch för Lars-Åkes morbröder med respektive. Det är en tradition som vi hållit på med i - ja säkert 15 år. Och det är alltid lika uppskattat.


Lydia på väg till bords


Lydia och Siv fotar mina blommor på farstutrappen


Det var ju också Viktoriadagen så flaggan var i topp - om än lite slak här


Nu kom det en vindpust.


Det är så fint med flagga


Siv och Sivert mätta och belåtna


Lydia och Stig likaså


Några av mina blommor på terassen


Igår fick Greta ett spår på gärdet, det gick ganska bra. Alla apporterna var dock med hem. Men matte kan ju tänka sig för nästa gång och rasta av mig ordentligt innan, så kanske intresset är "bättre".   


Idag stod spår och lydnad på programmet. Tänkte testa hårt spår idag. Så jag åkte ner till Söderskolans grusplan. Hade inga förväntninger eftersom vi inte tränat detta och hon är dock bara 6 månader - snart.

Jag gick dock ut spåret och la köttbullar och frolic i nästan varje fotspår alternerade med "tomma" fotspår emellanåt. Efter det gick jag och rastade Greta.


Planen innan jag gått spåret


Också innan spåret


Här syns mina fotspår


Hmm, fåglar.....


Och tror ni inte på fan att måsdjävlarna hade ätit upp alla köttbullar och frolic innan vi gick spåret   Kanske man hade kunnat räkna ut i förväg - men det gjorde jag inte då.


Så efter några minuters undran börjad i alla fall Greta att spåra.


Greta i spåret


I spårkärnan


Fortsatt bra


Bra


Mycket bra


Jag hade ju inte lagt ut några apporter denna gång - utom i slutet - eftersom jag ville koncentrera mig på att hon skulle spåra hårt underlag och få belöning för det. Därför kunde jag ju fota också. Men stackars Greta fick ju ingen belöning förrän vi kom till slutet. Tur att hon tycker det är så roligt att spåra.

Och kanske man prövar på ett IPO-spår när den dagen kommer   


Greta vid slutapporten.


Nästa gång skall jag lägga spåret på en annan grusplan ....


Efter detta åkte vi upp till klubben för att träna lite lydnad också.


Det var ganska mycket folk där. Bland annat Åsa med sin lilla valp Mirak.


Trill och Mirak


En riktig liten svart nallebjörn


Nästan lika stor som Trill :-)


Busa med mig då!


Donald skall på utställning med Trill så Åsa passade på att hantera honom också - Trill alltså   


Åsa, Trill och Donald


Går ju bra det här!


Trill


Anita ville sedan ha lite skotträning eftersom hennes hund Rocky är lite skottberörd.


Anita och Rocky på väg till mig efter skottlossningen


Sedan blev det fikapaus. Jag och Greta satt lite "vid sidan om" eftersom hon bara ska hälsa på allt och alla och behöver träna på att "bara vara". Lagom tills jag hade fikat klart så la hon sig ner och sov. Men det visar ju bara att det kommer att gå bra det med.


Sedan tog jag ut Greta och tränade lite "sitt-stanna kvar", fotgående och kontakt. Inkallning och så lite hopp. Det kändes jättebra idag. Framför allt så ville hon inte rusa fram till dom övriga som tränade på plan. Dock lärde jag mig att inte lägga den mjuka bollen som belöning. Alldeles för rolig så då vill Greta bara springa iväg på egen hand. Nä det får bli "spenen" att kampa med fortsättningsvis. Fast den tycker hon mycket om också, och så är det ju med mig hon kampar.   

Nä jag är jättenöjd med dagen.


Efter träningen åkte vi och handlade lite mat och jag gjorde en pastasallad innan jag och Greta gick ut på promenad. Idag tog vi faktiskt "långa" rundan. Tänkte komma igång med den efter semestern igen.


Ropar in Greta innan vi börjar promenaden


Greta ligger steget före


Och så måste man posera också


Ett par hästar vid Anskarsgården


Min fina Greta


En del hästar är trötta


Det bästa satte matte på - en sten :-)


Fast Greta vill hellre ligga ner


Sicken sötnos!


Greta vid bron vid slottet


Kollar ner i ån


Poserar duktigt


Mattes fina Greta!


Vi tog det lugnt på promenaden så det tog nästan en timme att gå runt.

Sedan var jag tvungen att ta lite bilder på mina blommor.


Dessa sitter nere vid brevlådan


Kittel i en gammal ek.


Farstutrappen



Farstutrappen


En av blomlådorna


En ampel.


Och så var jag bara tvungen .....


Greta på väg i possition....


Stämmer kanske inte nu .... men vänta ett halvår.


Hade hoppat satt Greta skulle vara jättetrött men att busa med katten går bra när som helst.


Vaddå? Jag har inte gjort något!


Du tar inte mig!


Men jag kan i alla fall försöka.


Ja i morgon är en annan dag. Få se om det blir lite träning då också.


Tjingeling   


Mia




 
 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

17 juli 2011 10:03

vad roligt att eran träning funkar så bra :) men vilka taskiga måsar som ätit upp Gretas näring i spåret :(

Hon har verkligen vuxit den lilla flickan.

Ha det så bra och sköt om dig.
Kram

http://heratorpetsvinja.webs.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 8 januari 2018 19:41

Då min älskade Greta inte finns ibland oss längre   

Av Mia - 27 oktober 2014 20:20

Ja det var ju inte igår som jag bloggade. Av olika anledningar har det inte blivit av. Inspirationen har inte infunnit sig. Enormt mycket på jobbet hela året och man har varit helt slut    Få se om det kan bli lite ändring nu i alla fall.   K...

Av Mia - 1 december 2013 19:51

Idag var det premiär för Greta att vara draghund    Efter att ha testat ett par gånger på klubben beslöt vi att vi skulle vara med att dra. Första gången vi kopplade på var hon lite fundersam, men med lite godis går allt vägen.    Sedan var jag j...

Av Mia - 9 juni 2013 19:21

Ja det har varit dåligt med bloggande på sista tiden. Tiden räcker inte till    Efter träningen i Norrköping så var det tävling på Gnesta-Trosa BK. Kvällstävling i lägre spår. Hade egentligen anmält mig för att det var så dåligt med anmälningar så ...

Av Mia - 26 maj 2013 20:40

En liten skara av G-stars var vi idag som träffades på Norrköpings BK för lite hundträning. Gösta med husse Ebbe och matte Monica, Görel med matte Mia och så jag med Greta.   Innan jag åkte var jag tvungen att fota hemmavid. Tyvärr blev bilderna ...

Ovido - Quiz & Flashcards