Alla inlägg den 6 juni 2011

Av Mia - 6 juni 2011 20:56

Oj, det har varit så skönt att vara ledig dom här dagarna.

I lördags var det KM på klubben. Fem tappra ekipage hade anmält sig till KM i Bruks. Tyvärr inte en enda till lydnaden   

Men dom fem som kom fick i alla fall en supertrevlig dag - tror jag alla tyckte. I strålande sol   och säkert 28 grader varmt träffades vi på klubben. Jag skulle döma. Det som det tävlades i var en sökruta på 100 x 100 m 2 ekipage och spår 500 m med 4 apporter och slut 3 ekipage. Sedan gjorde man lydnaden i den klass man normalt tävlar i. Vi började med platsliggning, budföring och uppletande därefter så blev det lydnad.

Vi halv tolv åkte vi ut till skogen. Dom som skulle köra spår fick vara med och göra sökrutan och ligga figurant och dom som skulle köra sök fick gå spår.

Allt fungerade jättebra. Och jag fick träna lite på att döma sök   

När vi var klara så åkte vi till klubben och tände grillen.


Greta undrar nog vad detta är för stilig herre


Många hundar att leka med


Tävlande njuter i solen medans grillen blir klar


Anna tävlingsledare för dagen blickar ut över "folksamlingen"


Resultatlistan


Gunsan och Dan i samspråk


KM vinnare Kristina och Nimbus


Efter KM tänkte vi ha lite grillat på kvällen på klubben med då vi endast var fyra stycken som hade nappat på detta bestämde vi att vi skulle åka hem till mig i stället och grilla. Så Carina och Röja åkte hem med mig, medans Anja och Anna kom lite senare.


Min fina "rondell" med blommor


Röja är måttligt road av Greta


Hjälp!! Tycks Greta säga


Jag lugnar väl ner mig lite då


Men bara ett kort ögonblick


Hej vad det går!


Greta älskar att springa


Nu är vi riktigt söta mot varandra.


Och inte en enda bild tog jag på tjejerna som kom. Men lika bra det. Mycket roligare att titta på hundar   Eller hur!?

Det var i alla fall väldigt trevligt och god mat. Anja och jag satt väl ute till elva tror jag. Jätteskönt!


På söndagen sedan var det en tur till Sveaparken för att träna lite inför uppvisning på Nationaldagen. Greta skötte sig bra trots att dom spelade beachvolleyboll i parken också.


Så idag var det då dags.

Nationaldagsfirandet! I strålande sol och värme   Vi träffades på klubben först för att träna igen en sista gång. Idag var dock Greta mer på hugget och skulle skälla på alla. Hon har nog lärt sig att man kan skälla på andra nu, även när man hör hundar på TV:n.    

Halv tre åkte jag och hämtade Lars-Åke, han fick agera fotograf idag.

  

Delar av uppvisningsgruppen och så Karin i förgrunden.


Agility sitter och väntar också


Greta och Eddie tränar kontaktövningar med sina mattar


Greta tittar så fint på sin matte


Oj, nu blev det visst lite "fel" i svängen :-)


Svea och Vilma kör lite agility


Över hoppen


Lite publik var det i alla fall som tittade



Nu går vi på led


Inte lätt för Greta med så mycket hundar


Vänster halt på led


Svea och Vilma


När vi var klara så bjöd Matilda på jordgubbstårta. Vi tyckte alla att det var för varmt att gå med i tåget och lite för långt för valparna. Så Lars-Åke och jag åkte upp till Tuleparken och tittade några minuter.


Vi hann bla höra "Gabriellas Sång" man får en klump i halsen när man hör den. Så vackert!


Ganska mycket folk i Tuleparken


Flickan som sjöng "Gabriellas Sång"


Vi stannade dock inte så länge för Lars-Åke konstaterade att det inte skulle bli någon uppvisning utav folkdanslaget.

Hoppas i alla fall att dom sjöng "Du gamla du fria" !!!

Vi åkte i alla fall hem och förberedde maten.

Grillat och klyftpotatis. Jordgubbar med grädde till efterrätt.

Så nästa vecka blir det nu att hålla igen rejält med maten.


Tjingeling   


Mia

Skapa flashcards