Alla inlägg den 2 juni 2011

Av Mia - 2 juni 2011 19:18

Har då jobbat måndag och tisdag. Inte så mycket träning då. Går ut till Rinmansparken på lunchen och kör lite grand.

Igår onsdag var det dags för årets Derby mot Katrineholm. Denna gång var vi i Flen.

Men på förmiddagen skrapade jag och Lars-Åke flaggstång.


Lars-Åke skrapar flaggstång


15 meter flaggstång


Jag skrapar på av bara den. Och Greta ska vara mitt i "skiten"


Först körde jag med en slags "visp" som skulle skrapa bort färgen. Gick ganska bra tills jag upptäckte att "stålpinnarna" lossnade   Inte så roligt om någon liten hund eller ett barn trampar på dom.


Så ser "vispen" ut


Stålpinnarna vi plockade upp.


Greta fick ju också vara med och springa på tomten


Roligt med pinne


Fina Greta


Hej vad det går.


Var på klubben vid halv fyra ungefär. La in lite appellhundar och betalning i tävlingsprogrammet. Förberedde protokoll och lottningslappar. Markerade upp plan för brukslydnande. Jag skulle döma brukslydnanden. Var ju ganska bra träning med tanke på att det var tre elitekipage med. Jag har ju inte officiellt behörighet att döma elit - ännu! Hoppas jag   

Hoppas dom tävlande var nöjda, eller i alla fall tyckte att jag dömde okey.

Vi började med lydnadslydnaden. Mattias Karlsson från Katrineholm var tävlingsledare och Gunnar Eriksson domare. Jag räknade resultat på lydnaden och Yvonne på brukset.


Publiken njuter av lydnaden och det fina vädret.


Yvonne och Maria väntar på sin tur.


Åse och Smulan i fjärrdirigering


Kristina och Nimbus på väg ut på plan för lydnadsklass III


Nimbus i rutan


Nimbus på väg ut ur rutan vid inkallningen


Gun och Yra på väg ut på plan


När vi var klara väntade god kycklinggryta som Karin och Sonja tillagat. Misstänker i och för sig att det var Karin som tillagat den   

Men den var god i alla fall.


Flens och Katrineholmsgänget som tävlade.


Yvonne, Gun, Anja, maria, Kerstin, Kristina står. Anna, Sara och Åse sitter


Resultatet blev att Flen vann totalt och och fick behålla "urnan" vandringspriset ett år till. Hurra, hurra!!


Poängen blev följande:


Brukskshundar     
 Flen  PoängMedel 
 Dan Andersson - LinnEkl2387,93 
 Kerstin Thuveson - Ollie Hkl2217,89 
 Anna Eriksson - NeroLkl2638,76 
 Sara Benkarcik - FixaLkl280,59,35 
      
 Katrineholm    
 Gun Bengtsson - NixaEkl2197,3 
 Yvonne Hull - VildaEkl2458,16 
 Maria Perzon - HoverHkl2217,89 
      
      
      
Lydnadshundar     
 Flen Poäng Medel 
 Anja Skog - RoseElit284,58,89 
 Kristina Sydorw - NimbusIII2547,94 
 Åse Winhammar - SmulanIII2307,19 
      
 Katrineholm     
 Maria Perzon - HoverIII2718,47 
 Gun Bengtsson - YraII1819,05 
 Camilla Thörner - AxaI1748,7 
      
      
      
Resultat     
 FlenBruks 26,04  
  Lydnad 24,02  
  Totalt 50,06  
      
 KatrineholmBruks 23,35  
  Lydnad 26,22  
  Totalt 49,57  
      
Bästa BrukshundSara Benkarcik  9,35  
      
Bästa LydnadshundGun Bengtsson  9,05  


Idag var jag uppe på klubben på förmiddagen och tränade inför uppvisningen på måndag. Flens Brukshundklubb skall vara med och visa upp sig på Svenska Flaggans dag.


Sedan åkte vi till Jonas och Jessen. Jessen fyllde ju år i måndags och vi skulle åka till henne när jag slutat jobba. Klockan 18.20 kliver jag in innanför dörren hemma och Lars-Åke säger. "Vi får inte glömma att grattat Jessen" Djävlar!!!   

Vi skulle ju åka till dom efter jobbet!

Bara bita i det sura äpplet och ringa och berätta hur det var. Minnet!!!

Så det fick bli en tur idag i stället.


Jessen vill egentligen inte vara med på bild :-)


Liten Greta ligger fint och tittar


Lucas och kompis leker


Barnen kollar in Greta


Ligger och leker med sin boll



Helt cool trots alla ungar som står omkring.


Hon är för god min lilla prinsessa.


Och förresten har ett "världskrig" vunnits igår. När vi höll på, på tomten kom Greta helt plötsligt fram med bollen till mig. Jag kastade iväg den och hon kom tillbaka med den - flera gånger !   


Nu är nästa aktivitet inte förrän på lördag då det är KM på klubben.


Tjingeling   


Mia



Ovido - Quiz & Flashcards