Direktlänk till inlägg 29 maj 2011

Födelsedagskalas

Av Mia - 29 maj 2011 18:53

En helg utan hundar.

Trot eller ej, men denna helg har inte gått i hundens tecken.   

I fredags kväll kom min pappa och hans fästmö ner med husvagn.

Lars-Åke hade lagat kycklinggryta med curry. Favorit i repris   och till efterrätt rabarberpaj med vaniljsås.

Senare på kvällen så invigde vi pappas "nya" husvagn    

Igår fyllde Lars-Åke 65 år.   Det var ingen stor baluns utan hans mobror och moster kom och senare barn och barnbarn. Det blev smörgåstårta och så kaffe och tårta på det.


Nybliven pensionär


Och så fick han en profilbild på Facebook också


Pappa och Mili stannade till på söndagen innan det var dags att fara hem.

Vi har ju haft hantverkare här i veckan igen. Dom skall färdigställa tätning utav fönsterna och så fällde dom flaggstången för att den skall fräschas till. Samtidigt så tog dom eken som stod vid terassen. Dels så blev den så ful när dom kapade vissna grenar men så stod den i vägen för flaggstången också.

Det blev väldigt ljust och fint på tomten, men väldigt tomt också.


Inget träd som skymmer nu


Skall väl dekorera stubben med blommor så småningom


Fina Greta på bild också


Leker med min boll


Vi tog en promenad runt slottet också och så passade vi på att titta var dom lagt vår ek.


Blir nog fint tändvirke av detta


Det blir en del virke av en stor ek


Här syns det lite hur stor den är.


Tog en tur med cyckel in till "stan" och handlade tidningen. Kände att jag behövde röra på mig. Ätit för mycket.

Efter det la jag ett spår till Greta. Men det gick inget bra. Visserligen så kan jag ju inte begära att hon skall veta vad hon skall göra eftersom inte varit flitiga och tränat spår. Men hon kännde inte ens köttbullarna i spåret.

Så jag åkte hem och gjorde ett minisök med en massa köttbullar på 75 x 75 cm ruta. Men inte heller det gick bra.

Jag misstänker att hon kan ha noskvalster, för hon nyser väldans också. Så jag ska ringa veterinären i morgon och beställa tid. Dom får kolla ögonen också, det blir inte bättre. Även om jag vet att alla valpar nästa får rinniga ögon någon gång.


Nu i veckan är det derby mot Katrineholm på onsdag och KM på lördag, väldigt få anmälda - tyvärr.

SEdan är det lugnt på hundfronten ett tag vad gäller arrangemang. Bara en träningshelg 11-12/6. Ska bli så skönt att inte bry sig ett dugg om klubben ett tag.


Tjingeling   


Mia

 
 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

31 maj 2011 00:01

Får önska ett försenat Grattis till Lars-Åke :)

Sv. Ja verkligen tråkigt när dagen tog så fort slut :( Man hade ju laddat rätt länge för denna tävling. Lite läbbigt att inte ha nån aning om var man är och hur man ska hitta tillbaka.

http://heratorpetsvinja.webs.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 8 januari 2018 19:41

Då min älskade Greta inte finns ibland oss längre   

Av Mia - 27 oktober 2014 20:20

Ja det var ju inte igår som jag bloggade. Av olika anledningar har det inte blivit av. Inspirationen har inte infunnit sig. Enormt mycket på jobbet hela året och man har varit helt slut    Få se om det kan bli lite ändring nu i alla fall.   K...

Av Mia - 1 december 2013 19:51

Idag var det premiär för Greta att vara draghund    Efter att ha testat ett par gånger på klubben beslöt vi att vi skulle vara med att dra. Första gången vi kopplade på var hon lite fundersam, men med lite godis går allt vägen.    Sedan var jag j...

Av Mia - 9 juni 2013 19:21

Ja det har varit dåligt med bloggande på sista tiden. Tiden räcker inte till    Efter träningen i Norrköping så var det tävling på Gnesta-Trosa BK. Kvällstävling i lägre spår. Hade egentligen anmält mig för att det var så dåligt med anmälningar så ...

Av Mia - 26 maj 2013 20:40

En liten skara av G-stars var vi idag som träffades på Norrköpings BK för lite hundträning. Gösta med husse Ebbe och matte Monica, Görel med matte Mia och så jag med Greta.   Innan jag åkte var jag tvungen att fota hemmavid. Tyvärr blev bilderna ...

Ovido - Quiz & Flashcards