Direktlänk till inlägg 24 maj 2011

Veckan som gick

Av Mia - 24 maj 2011 22:07

Ja, vad hände då? Tiden går fort och man har fullt upp hela tiden. Var ju som vanligt ledig i onsdags. Om jag kommer ihåg rätt var det väl också fint väder. Var uppe på klubben en sväng och njöt sedan en stund på terassen. Jobba torsdag och fredag, Inte så mycket att berätta om det.

I lördags så hade vi lydnadstävling alla klasser på klubben. Strålande sol nästan hela dagen   Jag dömde lydnasklass I på förmiddagen och II:an på eftermiddagen. Pirrigt första hunden. Men jag var nöjd med dagen. Alla skötte sig bra. Och flera Flens ekipage högst upp på pallen.


Gunilla och Bellman högst upp i I:an


Anja och Rosie högst upp i Elit



Åse och Smulan högst upp i III:an 



Christer och Sokmimer överst i II:an dock inte från Flen


Efter tävlingarna åkte jag hem till min lilla gubbe och så delade vi på en pizza på terassen. Det var så skönt. En liten promenad blev det också med Greta.

Tog lite bilder på Greta också.


Greta kommer springande på terassen


Söt liten Greta


Njuter i gröngräset


Vad vill du husse?


Så du låter matte


Nu bryter hon snart nacken


Hur länge ska du hålla på?


En gång till


Om jag ska hålla på så här så lyfter jag nog snart, med dom öronen


Luktar gott?


Liten spjuver


Förstår inte att alla skrattar åt mina öron


Observant liten dam


Så söt!


Så skönt i gröngräset


Busig? Nä inte jag inte ...


Dålig bild men nu ser ni hur vi busar med varandra


Och vad Greta gör ......


På söndagen så hade vi då rapporttävling och upp ännu tidigare klockan fem ringde klockan.

Ja man skulle väl inte utsätta sig för detta om man inte tyckte det var roligt.   

På den tävlingen skulle jag vara biträdande tävlingsledare. Första gången på rapporten. Var lite "skraj" för det där med att hålla koll på sekunderna när man ska skicka hundarna. Men det gick bra. Och ännu soligare och skönare var det.

Det är hur spännande som helst och stå där och vänta på hundarna om dom kommer eller inte.


Stationsområdet vid A-station


Några av dom tävlande på A-station domaren Leif och skrivare Gullevi


Det var så roligt denna gång för båda lägre hundarna och högre hunden sprang alla sina sträckor. Det var bara en elit hund som inte sprang.



Ettan coh tvåan i lögre klass


Ettan Ingrid och Allt-I och tvåan Kerstin och Cito i elitklass.


Tänk att det hade kunnat bli en valp från Ingrids förra kull. Men nu har jag ju lilla Greta i stället.

Även om hon driver mig till "vansinne" ibland så är hon så god.    

Och vi tränar på lite grand då och då.


Nu håller jag på att scanna in alla protokoll från tävlingarna eftersom vår kopiator slutade fungera så kan vi inte ta kopior. Men har lovat att scanna och maila till dom tävlande. Fast det tar en jäkla tid.


Tjingeling   


Mia







 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 8 januari 2018 19:41

Då min älskade Greta inte finns ibland oss längre   

Av Mia - 27 oktober 2014 20:20

Ja det var ju inte igår som jag bloggade. Av olika anledningar har det inte blivit av. Inspirationen har inte infunnit sig. Enormt mycket på jobbet hela året och man har varit helt slut    Få se om det kan bli lite ändring nu i alla fall.   K...

Av Mia - 1 december 2013 19:51

Idag var det premiär för Greta att vara draghund    Efter att ha testat ett par gånger på klubben beslöt vi att vi skulle vara med att dra. Första gången vi kopplade på var hon lite fundersam, men med lite godis går allt vägen.    Sedan var jag j...

Av Mia - 9 juni 2013 19:21

Ja det har varit dåligt med bloggande på sista tiden. Tiden räcker inte till    Efter träningen i Norrköping så var det tävling på Gnesta-Trosa BK. Kvällstävling i lägre spår. Hade egentligen anmält mig för att det var så dåligt med anmälningar så ...

Av Mia - 26 maj 2013 20:40

En liten skara av G-stars var vi idag som träffades på Norrköpings BK för lite hundträning. Gösta med husse Ebbe och matte Monica, Görel med matte Mia och så jag med Greta.   Innan jag åkte var jag tvungen att fota hemmavid. Tyvärr blev bilderna ...

Skapa flashcards